  • Data: 2015-07-16 00:29:05
    Temat: Re: Komputer czasami nie rozpoznaje urządzeń USB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-15 o 15:04, rageofhonor pisze:
    > (...)
    > W takim razie co zrobić by zobaczyć przypisane litery dla wszystkich
    > penów które były podpinane do komputera?

    Tego nie wiem. Może Grzegorz albo ktoś inny wie, to napisze.

    Ja tylko tyle mogę Ci pomóc, że zaproponuję wyrzucenie wszystkich
    starych i niepotrzebnych urządzeń z managera urządzeń.

    Stwórz sobie plik BAT z zawartością:

    set devmgr_show_nonpresent_devices=1
    start devmgmt.msc

    i uruchom go, a następnie wybierz widok -> pokaż ukryte urządzenia.
    W gałęzi "Stacje dysków" będziesz miał chyba wszystko, co było podpinane
    do kompa i przedstawiało się jako pamięć masowa. Spokojnie możesz
    wszystko co szare wykosić.
    Przy okazji możesz usunąć szare urządzenia z innych gałęzi, których już
    nie będziesz używał.
    Dzięki temu zyskasz też nieco na sprawności systemu, jeśli było dużo
    sterowników.

    > Problem też wstępował z takim samym co poprzednio nowym UPSem. Sypało
    > błędami strasznie a na starym wszysko gra. Nowy podpiety pod inny komp
    > też nie ma błędów. Czyli to nie wina UPSa. Oznaczenie to chyba:
    > "urządzenie HID"
    >
    > A to że potrafi zgubić urządzenie które jest cały czas wpięte (telefon
    > komórkowy jako pamięć masowa). Najpierw rozpoznaje a po jakimś czasie
    > zawiadamia że nie rozpoznaje urządzenia. Już myslałem że ktoś
    > pozamieniał piny wtyczki od USB.

    Najczęściej jest to wina kabla.
    Rzadko spotykałem też tego typu problemy w starych Dellach jeszcze z USB
    1.x - nie chciały widzieć drukarek HP1xxx oraz niektórych pendrajwów -
    nie wiem, dlaczego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam