  • 41. Data: 2009-06-10 16:56:34
    Temat: Re: Komputer Firmowy
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Kuba Fingas pisze:

    > *Vide wiecznie wieszająca się Vista w przytaczanym przeze mnie wcześniej
    > w tym wątku przykładzie - 25 giga na hdd zaraz po instalacji i 850 mega
    > ramu zajęte przez system który nie robi absolutnie nic.
    > Dla porównania teraz mam odpalone Safari (Applowa przeglądarka www),
    > NeoOffice'a, Thunderbirda, Cog'a (player mp3), Kadu, 7 widgetów i zajęte
    > około 550 mega ramu.

    Może ta Vista jest za "delikatna" do komputerów Apple?

    --
    animka

  • 42. Data: 2009-06-10 17:31:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 12:25:48 -0400, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    >skoro kolega "nie odrobil pracy domowej" to ja ci powiem. jakos mase
    >firm pracuje w calosci opartych na makowkach i jest masa takowego
    >softu na ten system. wystarczy tylko zapuscic sie w googla.

    Ale jakie dziedziny? Mak ma pożądne wsparcie w obszarze szeroko
    pojętej grafiki, składu, muzyki. Wyskakując poza ten obszar liczba
    dostępnych aplikacji zmniejsza się znacznie. Dodaj do tego, że dość
    często wąskospecjalizowane programy dostępne są tylko na Windowsa. I
    nie mówię, że się nie da, tylko że możliwości wyboru są czasami sporo
    mniejsze.

    >w najgorszym wypadku, jesli firma ma soft pisany dla niej pod
    >konkretnego windowsa i nie ma ma odpowiednika na macos'ie, to
    >instalujesz na hardwarze applea. dowolnego windowsa, a na tym to co
    >chcesz. albo w VM to w najgorszym wypadku.

    A to zależy - bo jak chodzi o działanie jednego kluczowego programu to
    taniej będzie nabyć PC tylko do tego celu, a nie kupowanie Maka, aby
    zainstalować na nim Windowsa.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 43. Data: 2009-06-10 17:32:58
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    RadoslawF pisze:
    > Więc odpuść tego Photoshopa i podaj przykład softu do prowadzenia
    > księgowości lub przyznaj że temat komputera w firmie tak naprawdę
    > jest Ci obcy i tylko tak dla sportu zabierasz głos.

    Z tonu Twojej wypowiedzi odnoszę wrażenie, że musisz mieć cholerne
    kompleksy. Skąd ta wrogość? A skoro uważasz, że każdy komputer w każdej
    firmie = oprogramowanie do księgowości to powodzenia życzę w dalszym
    bajkopisaniu, dalsza dyskusja nie ma sensu.

    --
    PSYLO

  • 44. Data: 2009-06-10 18:10:48
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-06-10 19:32, Użytkownik PSYLO napisał:

> [...]
    > firmie = oprogramowanie do księgowości to powodzenia życzę w dalszym
    > bajkopisaniu, dalsza dyskusja nie ma sensu.

    Uważam że "Program dla grafika jest potrzebny w niewielkiej ilości firm.
    Program do księgowości praktycznie w każdej" no ale jak ktoś jest sam
    zakompleksiony to z "tonu wypowiedzi" wywnioskuje sobie dokładnie
    to co będzie mu pasować.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2009-06-10 18:52:13
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 19:31:45 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >często wąskospecjalizowane programy dostępne są tylko na Windowsa. I
    >nie mówię, że się nie da, tylko że możliwości wyboru są czasami sporo

    ok. ale np. po co na windowsie fafnatset programow do ripania DVD,
    skoro wystarczy jeden a dobry. po co taka nadprodukcja i zupelnie nie
    zgadzam sie z tym, by ilosc programow byla wyznacznikiem lepszosci
    jednego platformy nad druga, skoro i tak uzywa sie zasadniczo jednego,
    gora dwoch.

    >A to zależy - bo jak chodzi o działanie jednego kluczowego programu to
    >taniej będzie nabyć PC tylko do tego celu, a nie kupowanie Maka, aby
    >zainstalować na nim Windowsa.

    pytek nie wspomina nic o pieniadzach jakei chce przeznaczyc, wiec nie
    ma po wodu isc w tym kierunku, nei twoje pieniadze. jego kaprys, jego
    kasa. z jego kolejnej wypowiedzi widac, ze komp ma sluzyc do lansu
    (jak to sam okreslil). pyta o dosc konkretne rzeczy i nasyzm zadaniem,
    jesli juz chcemy pomagac, jest to by sie ich trzymac. <rs>

  • 46. Data: 2009-06-10 18:55:55
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Kuba Fingas" <f...@n...pl> wrote in message
    > to można powiedzieć jest pecet z górnej półki z dużo lepszym systemem.
    > Osobie która nie gra prędzej się znudzi niż przestanie wystarczać.

    system - kwestia gustu, ja jakos na windowsa nie narzekam

    a za pieniadze wydane na dowolny produkt apple mozna sobie nabyc
    cos o znacznie lepszych parametrach jezeli zrezygnuje sie z jabluszka

  • 47. Data: 2009-06-10 19:00:24
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > OT: bardzo łatwo poznać osoby, które z Mac OS nie miały do czynienia ;)

    i co tym OTem chciales udowodnic ?

    > Jeśli uważasz, że na ten system jest mało dostępnego oprogramowania i może
    > służyć jedynie jako maszyna do pisania, to chyba Ci się coś z Linuksami
    > pomieszało.

    nic mi sie nie pomieszalo... jak juz pare osob zauwazylo postaw na macku
    system do ksiegowosci, spraw pracowniczych czy chociazby glupiego platnika
    :)

    mysle ze niema co dalej dyskutowac skoro nie wiemy co dla tworcy watku
    oznacza komputr firmowy.
    czy ma miec tylko logo jakiejs znanej firmy(apple sie nadaje) czy ma jakas
    mala drukarnie i potrzebuje sprzetu do obrobki grafiki(apple sie nadaje) czy
    chce posadzic pania krysie w firmie co robi jakies sprawy placowo
    ksiegowe(apple sie nie nadaje), czy tez jakies inne dosc waskiej
    specjalizacji softy chce(systemy do sterowania jakimis sterownikami,
    programatory itd itp, do czego apple tez sie nie nadaje)

    tak ze gadanie o tym nie wiedzac co tak naprawde chce tworca watku niema
    sensu

    -- p
    zdr
    piotrek

  • 48. Data: 2009-06-10 20:33:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 14:52:13 -0400, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    >zgadzam sie z tym, by ilosc programow byla wyznacznikiem lepszosci
    >jednego platformy nad druga, skoro i tak uzywa sie zasadniczo jednego,

    Ilość *dobrych* programów jest jednak jakimś wyznacznikiem lepszości
    platformy - daje Ci to większą możliwość doboru programu do Twoich
    preferencji. (Warto również zauważyć, że czasami to sprzęt dobiera się
    do oprogramowania a nie na odwrót.)

    A to, że z czasem wybierzesz i używasz konkretnych aplikacji to już
    insza inszość.

    Zgadza się.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 49. Data: 2009-06-10 21:29:21
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 15:02:45 +0200, Kuba Fingas napisał(a):
    /.../
    > Apple to można powiedzieć jest pecet z górnej półki

    Z dolnej.

  • 50. Data: 2009-06-10 22:21:50
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 22:33:45 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >Ilość *dobrych* programów jest jednak jakimś wyznacznikiem lepszości
    >platformy - daje Ci to większą możliwość doboru programu do Twoich
    >preferencji.

    jestem innego zdania. wiecej programow, nawet dobrych, powoduje
    jedynie zamet, problemy decyzyjne i strate czasu na sprawdzanie
    softwareu i puszczenie pary w gwizdek zdolnych programistow, ktorych
    produkt wczesniej czy pozniej przestanie sie liczyc na rynku. jedyny
    pozytyw, ze maja prace w okresie rozwoju programu o ile im ktos za to
    placi, a nie sa samo-zapalencami.
    wiekszosc popularnych programow, to nie jakies unikatowe rzeczy, ale
    czesto kopie lub bardzo podobne rozwiazania.
    niemniej czasami sie zdaza, ze poszukuje sie w danym softwarze, bardzo
    konkretnej funkcji, tylko z drugiej strony w tej mnogosci dostepnych
    programow czasami jej i tak nie mozna znalezc.

    > (Warto również zauważyć, że czasami to sprzęt dobiera się
    >do oprogramowania a nie na odwrót.)

    a owszem, ale to do dosc zaawansowanych, ale to sa dosc specyficzne
    rzeczy, do ktorych czesto dobiera sie dobiera nawet i sama platforme.
    <rs>