  • Data: 2013-04-28 08:55:21
    Temat: Re: Kompakt dla matki :)
    Od: Kosu <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-04-27, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:
    > Nie o to chodzi. Teraz bardzo często do kompaktów pakuje się układy,
    > które natywnie, bezpośrednio z matrycy kodują do JPG - tak samo jak
    > w aparatach komórkowych. Kiedyś można było 'przechwycić' strumień danych
    > i zapisać jako RAW. Teraz - tak jak napisał Krzysztof - jest to po
    > prostu w wielu przypadkach niemożliwe.

    Jeśli takie układy istnieją (poważnie? Między matrycą i procesorem
    graficznym?), to nadal jest to po prostu dobrowolny wybór producenta
    (patrz: pozycjonowanie w ofercie). W Canonach najwyraźniej takie
    urzędzenie nie jest stosowane, a nie są to aparaty ani wolniejsze
    (raczej z tych szybszych), ani nie produkują gorszych zdjęć (też
    raczej z tych lepszych). No chyba że umiesz mi wyjaśnić, po co
    inne firmy stosują jakieś hipotetyczne sprzętowe kodeki przed
    procesorem graficznym.
    Nie bardzo też teorią sprzętowych kodeków da się wyjaśnić, czemu
    RAW blokują firmy nie używające takich rozwiązań :).

    pozdrawiam,
    Kosu