  • 31. Data: 2010-06-23 19:02:31
    Temat: Re: Komórka jako modem?
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 23-06-10 19:44, Q pisze:
    >> Mam 2 karty SIM.
    >
    > ALEX, chyba jestem prorokiem ;)

    To wyprorokuj jeszcze kiedy będzie wielki powrót iJohnka i kolejne
    zachwyty nad iWynalazkami ;-) Ja prorokowałem że kolejne posty i
    ruszanie skórą zaczną się przy premierze iPada. A tu dupa blada, cisza
    totalna ;-)

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 32. Data: 2010-06-24 08:39:02
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 22 Cze, 20:36, "Zosia" <Z...@k...com.pl> wrote:
    > Chciałabym rozważyć jeszcze jedną możliwość.
    > Czy połączenie z Internetem byłoby dużo gorsze
    > (szybkość, stabilność) gdyby zamiast modemu
    > na przykład Huawei e220 użyć komórki z HSPDA
    > (Nokia E51) połączonej z laptopem lub komputerem
    > stacjonarnym przez kabel USB?
    > W przypadku laptopa można by rozważyć łączenie
    > komórki z nim przez Bluetooth. Co byłoby lepsze:
    > połączenie przez USB czy BT?
    >
    > Pozdrawiam
    > Zośka

    Powiem Ci tak, ja zrezygnowałem z modemu na PCMCIA do lapka (mam też
    OPTION'a na usb) na rzecz właśnie telefonu, dokładnie Nokia E51 i nie
    widzę większej różnicy w transferach. Dzała cacy. Przeniosłem usługę
    BE na swój numer i teraz mam pocztę i inne usługi sieciowe w
    telefonie, a jak trzeba mi szybko coś ściągnąć z netu to mogę
    szybciutko podłączyć się za pomocą kabelka (może być i bluetooth) do
    dowolnego kompa i np. w przypadku linux'a mam połączenie w ciągu
    minuty chociaż z windowsem też nie ma problemu.
    Pewnie zaraz posypią się komentarze, że bateria itd... ale to też nie
    problem. Podpinasz telefon jeszcze za pomocą takiego kabla
    http://allegro.pl/item1064175413_ladowarka_ca100_nok
    ia_5200_5220_5300_5310_5320_e61.html
    i masz zasilanie. Widziałem gdzieś, kiedyś taki kabel za pomocą
    którego można było jednocześnie przesyłać dane i ładować ale
    przegapiłem... :-( ale pewnie jak by poszukać to można to jeszcze
    gdzieś kupić...

    Jedyny problem jaki możesz mieć przy takim rozwiązaniu to taki, że
    jeżeli nie jesteś w sieci 3G (edge lub co gorsza gprs) to w chwili
    nadejścia i realizacji połączenia głosowego transmisja jest zawieszana
    ale już w sieci 3G gadasz i normalnie pracujesz sobie w sieci.

    Co było by lepsze...? To zależy czy dużo się przemieszczasz czy
    bardziej potrzebujesz "stałego" netu w komputerze stacjonarnym. Jeżeli
    potrzebujesz raczej "mieć internet przy sobie" to osobiście polecam Ci
    rozwiązanie z telefonem jako modem.

    Pozdrawiam.
    Maciek

  • 33. Data: 2010-06-24 09:49:51
    Od: "Zosia" <Z...@k...com.pl>

> [...]
    > bardziej potrzebujesz "stałego" netu w komputerze stacjonarnym. Jeżeli
    > potrzebujesz raczej "mieć internet przy sobie" to osobiście polecam Ci

    Bardzo Ci dziękuję.

    Na razie zależy mi na dobrych wynikach przy użyciu komórki jako modemu,
    z zastosowaniem zarówno do komputera stacjonarnego (śródmieście Warszawy),
    jak i laptopa (głównie w Warszawie).
    Sprawa równoczesnego odbierania rozmów nie jest dla mnie istotna, bo używam
    2 kart SIM, tę w "Orange Free na kartę" tylko do Internetu (tego numeru nikt nie zna,
    więc nikt nie będzie dzwonił). Jeśli w czasie korzystania z Internetu ktoś będzie
    chciał się dodzwonić na tę drugą kartę SIM (z abonamentem), to po prostu się nagra
    na sekretarkę. Nie zamierzam przesiadywać w Internecie połączonym przez komórkę
    godzinami. Chodzi mi raczej o dostęp w dowolnym momencie, a w przypadku zabrania
    ze sobą laptopa także w dowolnym miejscu (głównie Warszawy).
    Abonament na Internet jest dla mnie za drogi i właściwie niepotrzebny. Mam Neostradę
    w domu na dłuższe potrzeby przebywania w sieci.

    Nie wykluczam zakupu modemu USB, ale to w przyszłości. Na razie przekładanie
    kart jest dla mnie to przyjęcia.
    Także sprawę równoczesnego ładowania komórki zostawiam na później.
    Ale czy kabelek pod podanym przez Ciebie adresem pozwala także ładować E51?
    Próbowałeś to robić ze swoją komórką?

    Twoja wiadomość podniosła mnie na duchu, bo to znaczy, że da się to ustawić i używać.
    Mnie ciągle nie udaje mi się zwykłe oglądanie stron.
    Chodziło i chodzi powiadamianie mnie o nadchodzących e-mailach i ewentualne
    pobieranie ważniejszych e-maili. Dlatego też zaczęłam dzisiaj od przeglądu
    punktów dostępu, które utworzyłam kilka miesięcy temu, gdy chciałam zacząć być
    powiadamiana o nadchodzących e-mailach.
    Podejrzewam, że coś zrobiłam źle gdy nadchodziły SMS z wiadomościami
    konfiguracyjnymi po pierwszym włożeniu karty SIM z Orange Free na kartę .
    Przychodziły jedna po drugiej, tak że nie zdążyłam skorzystać z jednej gdy pojawiała
    się następna. Dwie z nich pojawiły się dwukrotnie. Chyba tutaj coś namieszałam.

    Czy gdzieś w Internecie są pokazane wszystkie ustawienia związane z punktami
    dostępu niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania Orange Free na kartę?
    Szukałam, ale nie znalazłam.

    Na komputerze stacjonarnym jest Win XP Pro, a na laptopie Vista Business.

    Pozdrawiam
    Zośka

  • 34. Data: 2010-06-24 10:17:47
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Zosia pisze:
    > Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.
    > Z góry jednak się przyznam, że nie wszystko rozumiem.
    >
    > Na razie używam komórki jako modemu. Jest to Nokia E51 na Symbianie.
    >
    > Mam 2 karty SIM.
    > Dotychczasową do dzwonienia, SMS-owania i w bardzo ograniczonym
    > zakresie łączenia z Internetem, głównie do sprawdzania skrzynki pocztowej
    > i ewentualnie odczytywania na komórce ważnych e-maili. To wszystko
    > chodziło i chodzi bez problemu. Mam abonament w Orange.
    > Druga karta SIM to co dopiero kupiona "Orange Free na kartę"

    Nie wiem czy padło w tym watku, abonamet i na karte w Orangu ma inne
    parametry techniczne 'internetu' (apn itd) trzeba w to wejsc dokladniej.
    Dla mnie potencjalne zrodlo problemow. Moga sobie modyfikowac
    konfiguracje itd.
    Milion argumentow za wydzielonym modemem, na dzis kosztuje to grosze.
    Wbrew fanatykom, nie musi koniecznie miec 3G, moze byc nieco starszy
    (przynajmiej tak patrzymy 'na prowincji').

  • 35. Data: 2010-06-24 10:36:28
    Od: "Zosia" <Z...@k...com.pl>

> [...]
    > dokladniej.
    > Dla mnie potencjalne zrodlo problemow. Moga sobie modyfikowac konfiguracje itd.
    Też zaczynam dochodzić do takiego wniosku. Ale nie wiem jak to ustawić
    prawidłowo. Gdzie można znaleźć prawidłowe ustawienia?

    > Milion argumentow za wydzielonym modemem, na dzis kosztuje to grosze. Wbrew
    fanatykom, nie musi koniecznie miec 3G, moze byc nieco
    > starszy (przynajmiej tak patrzymy 'na prowincji').
    Ja też pochodzę z tzw. prowincji, więc przytyk nietrafiony.
    Podaj proszę przykład gdzie, za ile i jaki nowy modem USB można kupić.
    Nie zależy mi żeby był "wypasiony", ale nie chicałabym potem czytać na grupie,
    że przeglądanie stron mi nie chodzi, bo kupiłam kiepski modem.

    Pozdrawiam
    Zośka

  • 36. Data: 2010-06-24 11:21:48
    Od: PrzemekM <p...@w...pl>

    W dniu 2010-06-23 14:37, ALEX pisze:

    > BTW orientujesz się czy OpenOffice Portable to wersja na smartfony?

    Na pendrajwy :)
    --
    Przemek

  • 37. Data: 2010-06-24 11:32:24
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > grupie,
    > że przeglądanie stron mi nie chodzi, bo kupiłam kiepski modem.

    modemy - karty do laptopa (raczej PCMCIA niz ExpressCard)
    mozna juz dostac od 20-30zl (na jednym z portali aukcyjnych);

    modemy usb (imho bardziej uniwersalne) stoja po 100zl i wiecej;

    ktory wziac? to zalezy:
    - ile kasy mozesz wydac na modem
    - jakie masz zlacza w laptopie
    - jaki jest zasieg (chyba, ze zmieniasz miejsce)
    - czy modem ma simlock

  • 38. Data: 2010-06-24 11:50:36
    Od: "Zosia" <Z...@k...com.pl>

    > modemy - karty do laptopa (raczej PCMCIA niz ExpressCard)
    > mozna juz dostac od 20-30zl (na jednym z portali aukcyjnych);
    Odpada, bo chcę korzystać zarówno na komputerze stacjonarnym
    jak i na laptopie.

    > modemy usb (imho bardziej uniwersalne) stoja po 100zl i wiecej;
    Możesz podać przykład modemu USB: takiego, który sam byś kupił,
    nowego, bez simlocka lub simlock Orange za 100 zł.?
    Jesteś kolejną osobą która pisze, że można. Gdy pytam o przyklad - cisza.

    > - jaki jest zasieg (chyba, ze zmieniasz miejsce)
    Pytam z ciekawości - co ma lepszy zasięg: modem USB (ewentualnie
    od czego zależy jeśli różne modemy mają różny zasięg) czy karta
    Express/PCI ?

    Pozdrawiam
    Zośka

  • 39. Data: 2010-06-24 12:24:01
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Zosia" <Z...@k...com.pl> napisał:

    > Możesz podać przykład modemu USB: takiego, który sam byś kupił,
    > nowego, bez simlocka lub simlock Orange za 100 zł.?
    > Jesteś kolejną osobą która pisze, że można. Gdy pytam o przyklad - cisza.

    Allegro. Zwróć uwagę, żeby w opisie było : bez simlocka.
    Czy wyszukać też za Ciebie?

  • 40. Data: 2010-06-24 12:28:57
    Od: "Zosia" <Z...@k...com.pl>

    > Allegro. Zwróć uwagę, żeby w opisie było : bez simlocka.
    > Czy wyszukać też za Ciebie?

    Tak. Taki, który sam byś kupił. Pamiętaj, że czyta to cała grupa.:-)

    Pozdrawiam
    Zośka