  • Data: 2010-06-24 08:39:02
    Temat: Re: Komórka jako modem?
    Od: Mackenzi <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Cze, 20:36, "Zosia" <Z...@k...com.pl> wrote:
    > Chciałabym rozważyć jeszcze jedną możliwość.
    > Czy połączenie z Internetem byłoby dużo gorsze
    > (szybkość, stabilność) gdyby zamiast modemu
    > na przykład Huawei e220 użyć komórki z HSPDA
    > (Nokia E51) połączonej z laptopem lub komputerem
    > stacjonarnym przez kabel USB?
    > W przypadku laptopa można by rozważyć łączenie
    > komórki z nim przez Bluetooth. Co byłoby lepsze:
    > połączenie przez USB czy BT?
    >
    > Pozdrawiam
    > Zośka

    Powiem Ci tak, ja zrezygnowałem z modemu na PCMCIA do lapka (mam też
    OPTION'a na usb) na rzecz właśnie telefonu, dokładnie Nokia E51 i nie
    widzę większej różnicy w transferach. Dzała cacy. Przeniosłem usługę
    BE na swój numer i teraz mam pocztę i inne usługi sieciowe w
    telefonie, a jak trzeba mi szybko coś ściągnąć z netu to mogę
    szybciutko podłączyć się za pomocą kabelka (może być i bluetooth) do
    dowolnego kompa i np. w przypadku linux'a mam połączenie w ciągu
    minuty chociaż z windowsem też nie ma problemu.
    Pewnie zaraz posypią się komentarze, że bateria itd... ale to też nie
    problem. Podpinasz telefon jeszcze za pomocą takiego kabla
    http://allegro.pl/item1064175413_ladowarka_ca100_nok
    ia_5200_5220_5300_5310_5320_e61.html
    i masz zasilanie. Widziałem gdzieś, kiedyś taki kabel za pomocą
    którego można było jednocześnie przesyłać dane i ładować ale
    przegapiłem... :-( ale pewnie jak by poszukać to można to jeszcze
    gdzieś kupić...

    Jedyny problem jaki możesz mieć przy takim rozwiązaniu to taki, że
    jeżeli nie jesteś w sieci 3G (edge lub co gorsza gprs) to w chwili
    nadejścia i realizacji połączenia głosowego transmisja jest zawieszana
    ale już w sieci 3G gadasz i normalnie pracujesz sobie w sieci.

    Co było by lepsze...? To zależy czy dużo się przemieszczasz czy
    bardziej potrzebujesz "stałego" netu w komputerze stacjonarnym. Jeżeli
    potrzebujesz raczej "mieć internet przy sobie" to osobiście polecam Ci
    rozwiązanie z telefonem jako modem.

    Pozdrawiam.
    Maciek