  • 21. Data: 2014-09-27 00:49:13
    Temat: Re: Kom?ra wpad?a do zlewu i jest problem
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.09.2014 21:03, s...@g...com wrote:

    > Co radzicie?

    Na przyszłość - na pewno archiwizować kontakty.

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2014-09-29 11:02:08
    Temat: Re: Komóra wpadła do zlewu i jest problem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Ano "fujara" ze mnie. Samsung (nawet nie wiem jaki to model, bo
    >nigdzie na obudowie nie piszą. Taki nie z odchylaną, ale rozsuwaną
    >klawiaturą. Taki na 2 karty SIM.) wpadł do zlewu, w ułamku sekundy
    >została

    Swego czasu odratowalem dwa siemensy, dzialaly potem jeszcze dlugo.
    Ten ulamek sekundy istotny - bez baterii woda jest malo grozna (moze
    byc jeszcze jakies podtrzymanie RTC).

    >podjęta akcja ratownicza. Został wyłowiony, bateria wyjęta, karta SIM
    >też. Suszenie trwało nockę.

    Nie wiem czy sie wysuszyl. raczej watpie.
    To trzeba rozebrac, przemyc alkoholem, wysuszyc starannie na
    kaloryferze, zlozyc - bo inaczej woda w kazdym zakamarku jest dlugo.
    IMO to jeszcze dobrze jest najpierw wyplukac w wodzie destylowanej.

    >1) Z baterii w ogóle nie startuje.
    >2) Z ładowarki jest efekt następujący:
    > a) miłe dźwiękowe powitanie Samsunga i kolorowy Samsungowy
    > obrazek.
    > b) następnie na ekranie pojawia się ikona ładowania baterii,
    > pokazująca/sugerująca jej kompletne rozładowanie.
    > c) nie więcej niż po sekundzie, pokazuje pełne naładowanie.
    > d) po naciśnięciu klawisza "włącz/wyłącz telefon", tego z czerwoną
    > słuchawką zabawa rozpoczyna się od punktu 2a).

    >Przemierzyłem baterię. Pisze na niej 3.7V, pomiar daje 1.1V.
    >Szlag z tym telefonem, ale kupa ważnych numerów jest w jego pamięci.
> [...]

    a) ja wyzej - rozebrac, umyc w destylowanej i alkoholu , wysuszyc,
    zlozyc ... i sprobowac z inna bateria.
    b) bateria byc moze zalana - ta sama rada - rozebrac, wysuszyc,
    naladowac z zasilacza malym pradem do 3.8V.
    c) przypomniec sobie konto googla - bydle domyslnie wszystko
    synchronizuje przeciez.

    J.

  • 23. Data: 2014-09-29 11:21:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, September 29, 2014, 11:02:08 AM, you wrote:

    [...]

    > c) przypomniec sobie konto googla - bydle domyslnie wszystko
    > synchronizuje przeciez.

    Nie domyślnie i nie wszystko. Musisz świadomie chcieć zapisywać
    kontakty na koncie. A ponieważ ostatnio niemal każdy uważa, że Google
    czyha na numer telefonu kochanka/kochanki, to ludzie zapisują kontakty
    coraz częściej tylko w pamięci telefonu - nawet nie na karcie SIM. A
    potem płacz i zgrzytanie zębów...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-09-29 18:16:19
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > czyha na numer telefonu kochanka/kochanki, to ludzie zapisują kontakty
    > coraz częściej tylko w pamięci telefonu - nawet nie na karcie SIM. A
    Popytać sąsiadów o te kochanki, a nóż któryś ma właśnie numer do tej
    samej ;)
    Swoją drogą to prawa Murphy'ego chyba jednak działają. Ja robię kopie z
    komórki, nieregularnie, ale przeważnie jak więcej informacji przybędzie
    i jak do tej pory nie miałem potrzeby odtwarzać.
    Dawno temu straciłem dane z komputera, ale to było włamanie i dysk z
    szuflady też zabrali. Nagrywarki jeszcze nie miałem.

    --
    Michał

  • 25. Data: 2014-09-29 18:27:50
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 11:02:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Swego czasu odratowalem dwa siemensy, dzialaly potem jeszcze dlugo.
    > Ten ulamek sekundy istotny - bez baterii woda jest malo grozna (moze
    > byc jeszcze jakies podtrzymanie RTC).

    W takim razie mi się pofarciło. Nokia C6, zagubiona w skórzanej kaburze
    na alpejskiej łące. Nim ją odnalazłem spędziła tam kilkanaście godzin i
    w międzyczasie zaliczyła ulewę oraz gradobicie. Bateria padła krótko po
    zgubieniu bo dużo jej nie zostało, GPS pracował a znajomy dzwonił co
    kilka minut by chociaż odrobinę ułatwić zlokalizowanie telefonu. Kabura
    była totalnie przemoczona, wilgoć weszła do środka telefonu ale po 3
    dniach suszenia w klimatyzowanym pokoju zaryzykowałem i włączyłem go.
    Działa poprawnie już ponad rok, niedawno go rozebrałem i jedynie na
    puszkach ekranów minimalnie widać, że była wilgoć.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 26. Data: 2014-09-29 21:21:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    badworm pisze:

> [...]
    > Działa poprawnie już ponad rok, niedawno go rozebrałem i jedynie na
    > puszkach ekranów minimalnie widać, że była wilgoć.

    Puszki lutowane czy zaglądałeś pod nie?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 27. Data: 2014-09-29 22:50:35
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 20:21:03 +0100, AlexY napisał(a):

    > Puszki lutowane czy zaglądałeś pod nie?

    Nie wiem czy lutowane, nie sprawdzałem. Ślady wilgoci uznałem za na tyle
    małe, że nie warto było grzebać dalej bo nie to było celem rozbiórki
    telefonu. Tak jak pisałem - od momentu włączenia po wysuszeniu do dziś
    działa on normalnie, żadnych niepokojących objawów nie stwierdziłem.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2014-09-30 00:37:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 11:21:42 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Monday, September 29, 2014, 11:02:08 AM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Nie domyślnie i nie wszystko.

    Akurat na samsungu domyslnie wszystko. Kontakty, zdjecia ...

> [...]
    > czyha na numer telefonu kochanka/kochanki, to ludzie zapisują kontakty
    > coraz częściej tylko w pamięci telefonu - nawet nie na karcie SIM. A

    A nie odwrotnie ? To telefony od lat nie chca korzystac z SIM, bo im
    daje za malo mozliwosci.

    J.

  • 29. Data: 2014-09-30 09:34:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, September 30, 2014, 12:37:57 AM, you wrote:

    > Akurat na samsungu domyslnie wszystko. Kontakty, zdjecia ...

    Nic domyślnie - telefon za Ciebie danych konta nie wpisze. A w
    konfiguracji konta możesz sobie powyłączać synchronizacje a same
    kontakty możesz trzymać w telefonie. Tylko po co?

    > A nie odwrotnie ? To telefony od lat nie chca korzystac z SIM, bo im
    > daje za malo mozliwosci.

    I tego właśnie nie mogę zrozumieć - co stoi na przeszkodzie, żeby na
    karcie SIM było więcej możliwości?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-09-30 10:26:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 09:34:22 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > I tego właśnie nie mogę zrozumieć - co stoi na przeszkodzie, żeby na
    > karcie SIM było więcej możliwości?

    Typowy przykład, gdy niezły pomysł nie został doceniony i praktycznie
    funkcjonalność jest nieużywana. Widać łatwiej było rozwijać funkcje
    przechowywania kontaktów w telefonie niż modyfikować standard sim.
    Możliwe przyczyny:

    1. Wolna komunikacja z sim.
    2. Ograniczona pojemność oraz format kontaktów, w tym ich ilość.
    Pojawiły się też simy dla >100 kontaktów ale już było za późno.
    3. Rozszerzenie funkcjonalności komórki.
    Pierwsze komórki były omal identyczne, umiały tylko przechowywać
    kontakty, dzwonić i odbierać/nadawać smsy. Za wymianą komórki nie
    szły jakieś specjalne niegodności. Idea "tam gdzie mój sim to moja
    komórka" przestała być aktualna, gdy telefony zaczęły mieć więcej
    funkcji pozatelefonicznych przez co stały się bardziej osobiste.
    Wymiana komórki to już jest personalizacja urządzenia, instalowanie
    aplikacji, dzwonków. Przegranie kontaktów stało się tylko jedeną z
    wielu operacji, czy by wiele zmieniło, gdyby były w sim?

    --
    Marek