  • 31. Data: 2014-09-30 10:37:43
    Temat: Re: Komóra wpadła do zlewu i jest problem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, September 30, 2014, 10:26:11 AM, you wrote:

> [...]
    > 3. Rozszerzenie funkcjonalności komórki.
    > Pierwsze komórki były omal identyczne, umiały tylko przechowywać
    > kontakty, dzwonić i odbierać/nadawać smsy. Za wymianą komórki nie
    > szły jakieś specjalne niegodności. Idea "tam gdzie mój sim to moja
    > komórka" przestała być aktualna, gdy telefony zaczęły mieć więcej
    > funkcji pozatelefonicznych przez co stały się bardziej osobiste.
    > Wymiana komórki to już jest personalizacja urządzenia, instalowanie
    > aplikacji, dzwonków. Przegranie kontaktów stało się tylko jedeną z
    > wielu operacji, czy by wiele zmieniło, gdyby były w sim?

    Chodzi tylko o kopię na karcie SIM. Automagiczną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2014-09-30 10:58:33
    Temat: Re: Kom?ra wpad?a do zlewu i jest problem
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.09.2014 10:37, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Chodzi tylko o kopię na karcie SIM. Automagiczną.

    Taka kopia niewiele daje. W razie zalania - OK, ale w razie zgubienia,
    kradzieży? Z resztą kontakty są to dane możliwe do odtworzenia (czasem
    trudno, ale da się), natomiast zdjęć czy filmów już się nie da.

    --
    Mirek

  • 33. Data: 2014-09-30 11:19:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Tuesday, September 30, 2014, 10:58:33 AM, you wrote:

    > Taka kopia niewiele daje. W razie zalania - OK, ale w razie zgubienia,
    > kradzieży? Z resztą kontakty są to dane możliwe do odtworzenia (czasem
    > trudno, ale da się), natomiast zdjęć czy filmów już się nie da.

    Od przechowywanie zdjęć i filmów jest chmura + co najmniej jeden dysk
    stacjonarny. Ale paranoicy się boją chmury.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-09-30 13:57:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,

    >Nic domyślnie - telefon za Ciebie danych konta nie wpisze. A w

    Konto obowiazkowe.

    >konfiguracji konta możesz sobie powyłączać synchronizacje a same

    Moge powylaczac, ale domyslnie sa wlaczone.

    >kontakty możesz trzymać w telefonie. Tylko po co?

    A po co trzymac w gmailu ?
    Szczegolnie ze mialem siemensa, mialem SE, mialem nokie, teraz mam
    androida - i najbardziej zaluje ze one nie importuja/eksportuja
    kontaktow w csv. Przez co import zawsze ma klopoty.

    >I tego właśnie nie mogę zrozumieć - co stoi na przeszkodzie, żeby na
    >karcie SIM było więcej możliwości?

    Norma. I setki milionow telefonow zgodnych z norma, i maszyny za
    miliony dolarow, ktore produkuja karty zgodne z norma, itd.
    Choc karty sie niby zmienily i to pare razy, to mozna by do nich cos
    dorzucic.
    Ale potem i tak czegos zabraknie, wiec moze lepiej przerzucic do
    telefonu.

    J.

  • 35. Data: 2014-09-30 14:02:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Konto obowiazkowe.

    Nieprawda - nie musisz mieć konta, żeby dzwonić i zapisywać kontakty w
    telefonie.
    Mając konto nie musisz synchronizować kontaktów z kontem.

    > Moge powylaczac, ale domyslnie sa wlaczone.

    Dopiero jak podasz konto. Konta domyślnie nie ma :P

    > A po co trzymac w gmailu ?

    Po to, żeby mieć dostęp do kontaktów z wielu urządzeń. Ja mam dwa
    telefony, tablet, laptopa i stacjonarny. Dlaczego miałbym na 5
    urządzeniach trzymać osobno kontakty i martwić się ich synchronizacją?

    [...]

    > Norma. I setki milionow telefonow zgodnych z norma, i maszyny za
    > miliony dolarow, ktore produkuja karty zgodne z norma, itd.

    Ale co przeszkadza DORZUCIĆ kolejną funkcjonalność? Jakiś 1MB flasha
    wystarczyłby na backup kontaktów...

    > Choc karty sie niby zmienily i to pare razy, to mozna by do nich cos
    > dorzucic.
    > Ale potem i tak czegos zabraknie, wiec moze lepiej przerzucic do
    > telefonu.

    Nie bardzo widzę to ,,lepiej". Teraz mam lepiej, bo mam to w
    urządzeniach z kopią w chmurze i pliku CSV na komputerze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2014-09-30 14:23:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 11:19:46 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Od przechowywanie zdjęć i filmów jest chmura + co najmniej jeden
    dysk
    > stacjonarny. Ale paranoicy się boją chmury.

    Ja nie mam nic przeciwko, jeśli mechanizm przechowywania danych w
    chmurze trzyma to w zaszyfrowanych paczkach a klucz posiadam tylko
    ja. Newsy typu "użytkownikowi skasowano w chnurze plik z graficzny bo
    uznano go za pornografię" dyskwalifikuje taką "chmurę" i nie dziwota,
    że są tacy, dla których to nie jest akceptowalne rozwiązanie.
    Oczywiście można tworzyć ręcznie paczki, je szyfrować i przechowywać
    w podobnych serwisach ale to właśnie wymaga dużo zachodu. A taka
    funkcja (zaszyfrowany mirror) powinna być dostępna jednym
    "przyciskiem".

    --
    Marek

  • 37. Data: 2014-09-30 14:27:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

> [...]
    > w podobnych serwisach ale to właśnie wymaga dużo zachodu. A taka
    > funkcja (zaszyfrowany mirror) powinna być dostępna jednym

    Przechowuję w chmurze dziesiątki tysięcy plików. Jeszcze mi niczego nie
    zdyskwalifikowano...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2014-09-30 14:42:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,

    >Nieprawda - nie musisz mieć konta, żeby dzwonić i zapisywać kontakty
    >telefonie.
    >Mając konto nie musisz synchronizować kontaktów z kontem.

    Hm, teraz nie sprawdze, ale jestem pewien ze obowiazkowo.
    Mozliwe ze tylko na samsungu, mozliwe ze do skorzystania ze sklepu
    play ... ale jak tu nie korzystac.

> [...]
    >telefony, tablet, laptopa i stacjonarny. Dlaczego miałbym na 5
    >urządzeniach trzymać osobno kontakty i martwić się ich

    A ja tam np lubie wiedziec, ze google moich kontaktow nie ma :-P

    Synchronizacja ... nigdy nie uzywalem, to nie wiem - ale czy to znaczy
    ze jak przypadkiem skasuje kontakt na laptopie, to wkrotce zniknie ze
    wszystkich urzadzen ?
    Czy ze zaraz wroci na laptopa ?

    Poza tym lubie miec oddzielone kontakty prywatne od sluzbowych.
    Wiec ja tam sobie wole synchronizowac sam. Niestety - jest to jak
    microsoft - raz trudniej, raz latwiej, znow trudniej itp ...

    >Ale co przeszkadza DORZUCIĆ kolejną funkcjonalność? Jakiś 1MB flasha
    >wystarczyłby na backup kontaktów...

    W zasadzie sie z Toba zgodze, ale ich nie stac na 100 sms, a Tobie sie
    1MB marzy ?

    >Nie bardzo widzę to ,,lepiej". Teraz mam lepiej, bo mam to w
    >urządzeniach z kopią w chmurze i pliku CSV na komputerze.

    No tak, ale kiedys przekroczysz ten 1MB i bedziesz psioczyl ze sie
    wszystkie kontakty nie mieszcza.
    Potem sie okaze ze w jednym urzadzeniu mozesz miec kontakt na FB, w
    drugim nie mozesz, a trzecie sie zawiesza jak jest, itp ...

    J.

  • 39. Data: 2014-09-30 14:54:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 14:27:41 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Przechowuję w chmurze dziesiątki tysięcy plików. Jeszcze mi niczego
    nie
    > zdyskwalifikowano...

    Bez szyfrowania?
    Jakiś czas temu była głośna sprawa, że ktoś miał plik z reprodukcją
    aktu i chmura Microsoftu usuneła mu ten plik z powodu szerzenia
    pornografi.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2014-09-30 15:05:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Hm, teraz nie sprawdze, ale jestem pewien ze obowiazkowo.

    A ja mam to sprawdzone.

    > Mozliwe ze tylko na samsungu, mozliwe ze do skorzystania ze sklepu
    > play ... ale jak tu nie korzystac.

    Ale to nadal nie implikuje obowiązku synchronizowania kontaktów z
    kontem.

    > A ja tam np lubie wiedziec, ze google moich kontaktow nie ma :-P

    A w czym Ci to przeszkadza?

    > Synchronizacja ... nigdy nie uzywalem, to nie wiem - ale czy to znaczy
    > ze jak przypadkiem skasuje kontakt na laptopie, to wkrotce zniknie ze
    > wszystkich urzadzen ?
    > Czy ze zaraz wroci na laptopa ?

    Zniknie ze wszystkich. Dlatego warto mieć kopię w CSV.

    > Poza tym lubie miec oddzielone kontakty prywatne od sluzbowych.

    A jaki problem mieć dwa konta? Przy dodawaniu nowego kontaktu zapyta,
    na którym zapisać. Ja też mam oddzielnie służbowe i prywatne.

    > Wiec ja tam sobie wole synchronizowac sam. Niestety - jest to jak
    > microsoft - raz trudniej, raz latwiej, znow trudniej itp ...

    Marudzisz.

    > W zasadzie sie z Toba zgodze, ale ich nie stac na 100 sms,

    Ilość SMSów wynika właśnie z norm GSM.

    > a Tobie sie 1MB marzy ?

    Ale jako coś poza standardem GSM.

    > No tak, ale kiedys przekroczysz ten 1MB i bedziesz psioczyl ze sie
    > wszystkie kontakty nie mieszcza.

    No to przyjdzie czas, że SIM będzie miał 1GB :P

    > Potem sie okaze ze w jednym urzadzeniu mozesz miec kontakt na FB, w
    > drugim nie mozesz, a trzecie sie zawiesza jak jest, itp ...

    Aj, waj - ale przeginasz. Lepiej byś na FB do znajomych przyjął,
    zgredzie :P

    --
    Best regards,
    RoMan