    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komóra wpadła do zlewu i jest problem
    Date: Tue, 30 Sep 2014 10:26:11 +0200

    On Tue, 30 Sep 2014 09:34:22 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > I tego właśnie nie mogę zrozumieć - co stoi na przeszkodzie, żeby na
    > karcie SIM było więcej możliwości?

    Typowy przykład, gdy niezły pomysł nie został doceniony i praktycznie
    funkcjonalność jest nieużywana. Widać łatwiej było rozwijać funkcje
    przechowywania kontaktów w telefonie niż modyfikować standard sim.
    Możliwe przyczyny:

    1. Wolna komunikacja z sim.
    2. Ograniczona pojemność oraz format kontaktów, w tym ich ilość.
    Pojawiły się też simy dla >100 kontaktów ale już było za późno.
    3. Rozszerzenie funkcjonalności komórki.
    Pierwsze komórki były omal identyczne, umiały tylko przechowywać
    kontakty, dzwonić i odbierać/nadawać smsy. Za wymianą komórki nie
    szły jakieś specjalne niegodności. Idea "tam gdzie mój sim to moja
    komórka" przestała być aktualna, gdy telefony zaczęły mieć więcej
    funkcji pozatelefonicznych przez co stały się bardziej osobiste.
    Wymiana komórki to już jest personalizacja urządzenia, instalowanie
    aplikacji, dzwonków. Przegranie kontaktów stało się tylko jedeną z
    wielu operacji, czy by wiele zmieniło, gdyby były w sim?

    --
    Marek