  • 21. Data: 2016-12-30 14:40:02
    Temat: Re: Kolorowa drukarka laserowa
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 29 Dec 2016 09:07:22 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

    > No widzisz, nie drukujesz map (inna sprawa, ze do map lepsze A-3).
    >

    > -----

    Współczesne atramentówki nie puszczają farby od wody jak dawne deskjety :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 22. Data: 2016-12-30 16:18:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-30 o 14:40, Roman Tyczka pisze:

    > Współczesne atramentówki nie puszczają farby od wody jak dawne deskjety :-)

    Zgadza się, puszczają farbę od wody jak obecne deskjety :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2016-12-30 16:26:38
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 30.12.2016 o 16:18, Marek pisze:

    > Zgadza się, puszczają farbę od wody jak obecne deskjety :-D

    Tusze z barwnikiem puszczają, tusze z pigmentem nie puszczają.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 24. Data: 2016-12-30 20:55:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-30 o 16:26, Chris pisze:

    > Tusze z barwnikiem puszczają, tusze z pigmentem nie puszczają.

    Kolega Roman niejednoznacznie ograniczył się to deskjetów. One nie
    stosują tuszu pigmentowego. Tak czy owak ogólne stwierdzenie, że
    atrametówki nie puszczają farby od wody jest z gruntu nieprawdziwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2016-12-31 00:01:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 11:24, Ktos i jeszcze cos pisze:
    > (...)
    > No to u mnie sposób drukowania podobny... Głównie dokumenty cz/b i kilka
    > kolorowych wykresów itp. Zdjęć nie drukuję, bo uważam, że taniej i
    > zdecydowanie lepiej wyjdzie wizyta w studiu foto.

    Tu mam pytanie:
    Skalibrowałeś sobie jakoś monitor?
    Używasz jakiegoś profilu do printera dla studia foto?

    Czy może po prostu zlecasz wydruk metodą "na Animkę"? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2016-12-31 02:10:49
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-12-31 o 00:01, Adam pisze:

    > Tu mam pytanie:
    > Skalibrowałeś sobie jakoś monitor?
    > Używasz jakiegoś profilu do printera dla studia foto?
    >
    > Czy może po prostu zlecasz wydruk metodą "na Animkę"? ;)

    Zanieś lepiej do szewca te swoje śmierdzące dziurawe buty i nie szopanuj
    tutaj bidoto,

    --
    animka

  • 27. Data: 2017-02-05 16:33:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-29 o 11:24, Ktos i jeszcze cos pisze:

    > Zdjęć nie drukuję, bo uważam, że taniej i
    > zdecydowanie lepiej wyjdzie wizyta w studiu foto.

    To już nie te czasy, co kiedyś.

  • 28. Data: 2017-02-05 16:36:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-29 o 00:45, Marek pisze:

    > Nie ma takiej drukarki atramentowej, która odstawiona w kąt nie zaschnie
    > prędzej czy później.

    Doprecyzujmy - ty takiej nie masz.

  • 29. Data: 2017-02-06 00:37:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-05 o 16:36, Poldek pisze:

    > Doprecyzujmy - ty takiej nie masz.

    Nie, nie o to chodzi. Nikt takiej nie ma.

    Mam 3 atramenówki: HP Photosmart Premium, Epson 850 XP oraz
    profesjonalną do zdjęć Epson SureColor P-600 z tuszem pigmentowym. W
    każdej z nich tusz potrafi zaschnąć i trzeba czyścić głowicę. Nie bez
    powodu każda z nich ma opcję czyszczenia głowicy.

    Tusz bazuje na tym, że musi wysychać bo inaczej nie miałby zastosowania.
    Taka jest zasada drukowanie KAŻDEJ plujki. Chyba nie chcesz by na
    papierze tusz był cały czas w stanie ciekłym? Musi odparowywać. Głowica
    drukarki w stanie spoczynkowym nie jest hermetycznie zabezpieczona przed
    wysychaniem więc tusz odparowuje w przypadku każdej drukarki. W
    zależności od składu tuszu i mechanizmu drukarki dzieje się to szybciej
    lub wolniej ale zawsze głowica zaschnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2017-02-06 00:52:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-02-05 o 16:33, Poldek pisze:

    > To już nie te czasy, co kiedyś.

    Ja bym nieco sprostował Twoją wypowiedź:

    - Co do "lepiej" zgadzam się, że w studiu foto nie będzie lepiej niż w
    warunkach domowych pod warunkiem, że albo używamy dedykowanych papierów
    i tuszy firmowych, albo sprzętowo kalibrujemy drukarkę. Nie sądzę, choć
    mogę się mylić, że studia kalibrują swój sprzęt a nawet, że mają pojęcie
    o tym jak należy to robić.
    W studiu foto z pewnością nie skadrują nam też zdjęcia do formatu
    papieru więc i na tym polu lepiej jest samodzielnie drukować.

    - Co do "taniej", to mam wątpliwości. Ciężko porównywać. Kartka A4
    papieru profesjonalnego potrafi kosztować kilka zł + tusz + marża daje
    niezłą kwotę za wydruk. Nie sądzę by minilaby go kupowały. Jednakże
    wymagający fotografowie tak (choć nie wiem po co, bo po rozpoznaniu
    tematu nie trzeba tyle kasy inwestować). Wydruk domowy w najwyższej
    jakości może zatem być znacznie droższy od wydruku w minilabie. Ale jak
    powiedziałem - trudno to porównać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek