-
1. Data: 2010-03-06 18:33:37
Temat: Koło zamachowe dwumasowe
Od: "WM" <c...@p...onet.pl>
Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
równać wahania prędkości wału korbowego ?
Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?
Koło zamachowe dwumasowe:
http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
To jest raczej koło dwu spręzynowe:)
http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84GeDI&feature=r
elated
WM
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-03-06 19:46:27
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: "W.Kr." <w...@g...com>
On 6 Mar, 19:33, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
> Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
> równać wahania prędkości wału korbowego ?
> Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?
>
> Koło zamachowe dwumasowe:http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
>
> To jest raczej koło dwu spręzynowe:)http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84Ge
DI&feature=related
>
> WM
Tu : http://je.pl/d8em o zaletach takiego koła dwumasowego.
Pozdrowienia,
W.Kr.
-
3. Data: 2010-03-06 21:15:29
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W.Kr. pisze:
> On 6 Mar, 19:33, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
>> Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
>> równać wahania prędkości wału korbowego ?
>> Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?
>>
>> Koło zamachowe dwumasowe:http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
>>
>> To jest raczej koło dwu spręzynowe:)http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84Ge
DI&feature=related
>>
>> WM
> Tu : http://je.pl/d8em o zaletach takiego koła dwumasowego.
Wszystko pięknie, tylko jakoś te silniki z kołem dwumasowym ani jakoś
zauważalnie mniej nie drżą, ani nie mają nawet niższych obrotów biegu
jałowego w stosunku do aut bez tego wynalazku.
Argument o mniejszym zużyciu elementów skrzyni biegów też taki sobie -
same skrzynie biegów są wystarczająco trwałe i bardzo niewielu
użytkowników ma z nimi problem, a jak już to to są takie przebiegi że to
się ujawnia u któregoś z kolei użytkownika. Natomiast samo koło
dwumasowe jest "hitem" we wszystkich serwisach - w dodatku kosztownym hitem.
-
4. Data: 2010-03-06 21:59:30
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 06 Mar 2010 19:33:37 +0100, WM wrote:
>Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
>równać wahania prędkości wału korbowego ?
>Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?
Moze miec poza zakresem obrotow silnika, albo nieniszczacze.
Poza tym doswiadczenie mowi ze one sie niszcza z innych przyczyn :-)
>To jest raczej koło dwu spręzynowe:)
>http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84GeDI&feature=
related
Raczej dwuczestotliwosciowe - i po rezonansach.
J.
-
5. Data: 2010-03-07 01:16:53
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: JAM <j...@y...com>
On Mar 6, 1:33 pm, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
> Rozumiem, że ma ono lepiej, od zwykłego koła zamachowego,
> równać wahania prędkości wału korbowego ?
> Ale czy nie ma toto niszczących częstotliwości drgań własnych?
>
> Koło zamachowe dwumasowe:http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY
>
> To jest raczej koło dwu spręzynowe:)http://www.youtube.com/watch?v=IiNr_84Ge
DI&feature=related
>
> WM
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl
Toto wlasnie ma swoja wlasna czestotliwosc rezonansowa i to
precyzyjnie strojna do ukladu. Takie urzadzenia stosuje sie w technice
bardzo powszechnie i nazywa sie to dynamicznym tlumieniem drgan.
Uklady drgajace tlumione o wielu stopniach swobody maja wprawdzie
wiecej czestotliwosci rezonansowych ale jezeli sa dobrze zestrojone to
ich amplitudy maksymalne sa nizsze niz ukladu o mniejszej liczbie
stopni swobody. W samochodach powszechnie stosuje sie tlumiki
dynamiczne na polosiach napedowych, kolumnach kierowniczych a czasami
na wahaczach zawieszenia. W budownictwie stosuje sie ciezkie wahadla
tlumione w nowszych konstrkcjach bardzo wysokich budynkow aby obnizyc
amplitudy ich wahan z powodu silnego wiatru.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
6. Data: 2010-03-07 08:00:30
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: "WM " <c...@g...pl>
JAM <j...@y...com> napisał(a):
> ... W samochodach powszechnie stosuje sie tlumiki
> dynamiczne na polosiach napedowych,
Ale obroty tych półosi są zmienne w dużym zakresie,
jak je zatem można dostroić?
Chyba, że są strojone na częstotliwość drgań własnych?
Może jednak tam chodzi o system samowyważania? Taki np:
http://www.skf.com/portal/skf_gb/home/news?contentId
=059131
WM
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2010-03-07 19:38:30
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: JAM <j...@y...com>
On Mar 7, 3:00 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:
> JAM <j...@y...com> napisa (a):
>
> > ... W samochodach powszechnie stosuje sie tlumiki
> > dynamiczne na polosiach napedowych,
>
> Ale obroty tych p osi s zmienne w du ym zakresie,
> jak je zatem mo na dostroi ?
> Chyba, e s strojone na cz stotliwo drga w asnych?
>
> Mo e jednak tam chodzi o system samowywa ania? Taki
np:http://www.skf.com/portal/skf_gb/home/news?conten
tId=059131
>
> WM
>
> --
> Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/
Strojenie polega na dobieraniu czestotliwosci rezonansowej,
sprezystosci i tlumienia do reszty systemu. Efekt tlumienia wystepuje
na szerokim zakresie czestotliwosci wymuszajacej. W tym zakresie
wystapia wprawdzie obszary, gdzie amplituda drgan bedzie nieznacznie
wieksza niz ukladu bez takiego tlumika, ale w zamian za to tam, gdzie
poprzednio wystepowala bardzo wysoka amplituda dragn rezonansowych
wystapi wielokrotne jej zmniejszenie, Prosta teorie dla ukladu
liniowego o dwoch stopniach swobody mozna znalezc w kazdym podreczniku
na temat drgan mechanicznych. Dla ukladow o wielu stpniach swobody,
nieliniowych stosuje sie symulacje cyfrowe.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
8. Data: 2010-03-09 12:48:31
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> się ujawnia u któregoś z kolei użytkownika. Natomiast samo koło dwumasowe
> jest "hitem" we wszystkich serwisach - w dodatku kosztownym hitem.
Zastanawiające w dodatku jest to, czemu jest to tak kosztowne? Bo z filmiku
wynika, że to po prostu dwa kawały żelastwa połączone sprężynkami. Myślałem,
że jakieś większe cuda inżynierii się za tym kryją.
-
9. Data: 2010-03-09 16:55:42
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> Zastanawiające w dodatku jest to, czemu jest to tak kosztowne? Bo
> z filmiku wynika, że to po prostu dwa kawały żelastwa połączone
> sprężynkami. Myślałem, że jakieś większe cuda inżynierii się za
> tym kryją.
Bo moga byc. Zepsuje sie i co zrobisz ? :-)
Byc moze z czasem potanieja.
J.
-
10. Data: 2010-03-10 08:28:53
Temat: Re: Koło zamachowe dwumasowe
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hn5ui4$f0b$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
>> Zastanawiające w dodatku jest to, czemu jest to tak kosztowne? Bo z
>> filmiku wynika, że to po prostu dwa kawały żelastwa połączone
>> sprężynkami. Myślałem, że jakieś większe cuda inżynierii się za tym
>> kryją.
>
> Bo moga byc. Zepsuje sie i co zrobisz ? :-)
A co mam zrobić. Wymienię i zapłacę ile każą.
> Byc moze z czasem potanieja.
>
Dziwię się, że przy obecnych cenach krajowe i chińskie zakłady tokarskie nie
zaczęły jeszcze konkurencji robić. Koła dwumasowe są stosowanie pewnie od
10-15 lat