    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Date: Tue, 15 Dec 2020 16:57:33 +0100

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 15.12.2020 o 10:01, J.F. pisze:
    [...]

    >No to musisz mieć górę.

    Mam na mysli gore masztu. HAWT to jednak inna konstrukcja i nie tylko
    o predkosc wiatru chodzi.

    > Mój projekt zakłada wysokość max 4m. Mogę więcej ale nie chcę bo
    > zaraz sąsiedzi by się buldoczyli.

    A sasiedzi prad maja ?

    >Po co mam na siłę testować, skoro testy już są?

    Jak robisz cos nowatorskiego, to pewnie bys chcial przetestowac co
    warte.
    A jak zrobiles turbine na wzor innej ... to na pewno niedokladnie
    zrobiles :-)

    >Są co prawda do trzech łopat a nie więcej, tyle że objaśnienie całego
    >problemu pozwala zrozumieć główną zasadę i efektywność. Gdybym miał
    >inny zestaw cewek/magnesów pokusiłbym się o zrobienie 100W przy 30rpm
    >i wtedy dałbym więcej łopat. Niestety mam to co mam a nie chcę się
    >bawić w cewki, bo to czasochłonne. Można oczywiście zamówić ale
    >koszty też są spore.

    a niepewnosc rezultatu duza :-)

    >Wiesz co, rozmowa w sumie o niczym bo piszesz o testowaniu a stronę
    >testów podałem...jest tam wszystko opisane o co pytasz :)

    Tylko wiesz - jakbym chcial przetestowac, to moglbym faktycznie moment
    sily na jednej lopacie zmierzyc na wielu katach ustawienia.
    Ale to nie uwzglednia predkosci lopaty, wiec faktycznie warto ciezarek
    dodac i przetestowac w ruchu.

    >Są też, nawet na YT idzie obejrzeć.

    Tych duzych ... nie widzialem.

    >Darrieus pracuje głównie na zasadzie siły nośnej i wygląda to
    >zupełnie

    Owszem, ale to co zrobiles ... jakby mieszana konstrukcja.

    >inaczej. Na YT są ładne filmy z anemometrem gdzie pokazane jest, że
    >potrzeba większego wiatru niż 5m/s bo siła nośna się nie wytwarza :)

    A nie ma filmow z takich, co przy wolnym wietrze dzialaja ?

    https://www.mdpi.com/2571-8797/1/1/13/htm
    Ale czytania za duzo :-)

    >Taaa, a ta VAWT stoi na ziemi :> bez masztu.

    Na dachu zamontuj :-)

    Ty o swoim, a mnie ciekawi, czemu te duze, komercyjne bydlaki, sie nie
    kreca ...

    J.