eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKoło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica › Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
    .com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
    po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5fc53687$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Tue, 15 Dec 2020 14:26:02 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 201215-0, 15.12.2020), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 93
    Message-ID: <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
    X-Trace: 1608038793 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 178.37.120.103:52748
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:760177
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.12.2020 o 10:01, J.F. pisze:
    [...]

    >> OK ale Darrieus startuje przy 10m/s tutaj zaczynają się schody. Można to
    >
    > Hm, wydaje mi sie, ze i przy mniejszym wietrze powienien pracowac, ale
    > sie nie znam ..

    Wiesz, producenci kłamią :) ale użytkownicy nie i można sobie doczytać
    gdzie zaczyna się ekonomia. Hipar podaje że ich turbina startuje przy
    1m/s ale nie podaje kiedy zaczyna to być efektywne w praktyce w sensie,
    że możesz mieć 90% pewności że tak będzie.

    http://hipar.pl/turbiny-wiatrowe/kalkulator-oplacaln
    osci-turbin-ecorote/kalkulator/
    >
    >> uzyskać częściej ale na wysokosci ok <22m nad ziemią. Jeśli ktoś już
    >> stawia tak wysoki maszt to turbina z osią pionową traci sens. Lepiej
    >> wtedy robić klasyczną HAWT.
    >
    > Obrotnica na gorze, miejsce ...

    No to musisz mieć górę. Mój projekt zakłada wysokość max 4m. Mogę więcej
    ale nie chcę bo zaraz sąsiedzi by się buldoczyli.

    >> No tak, przecież opisane, że w przypadku tej turbiny tylko jedna
    >> łopata ją napędza, jest wykres gdzie gubi się napędzanie i zaraz druga
    >> łopata i trzecia podążają za pierwszą.
    >
    > Ogolnie wiadomo, ze łopata przez pewien kat napedza, a przez inne hamuje.
    > Ale jak sie chce wiedziec jak to sumarycznie wyglada, to wypadaloby
    > przetestowac.

    Po co mam na siłę testować, skoro testy już są? Są co prawda do trzech
    łopat a nie więcej, tyle że objaśnienie całego problemu pozwala
    zrozumieć główną zasadę i efektywność. Gdybym miał inny zestaw
    cewek/magnesów pokusiłbym się o zrobienie 100W przy 30rpm i wtedy dałbym
    więcej łopat. Niestety mam to co mam a nie chcę się bawić w cewki, bo to
    czasochłonne. Można oczywiście zamówić ale koszty też są spore. Koła od
    e-bike są dostępne od 100zł i ich moc wystarcza na ładowanie akumulatora.
    >
    > A statyczne testowanie , tzn nieruchome i pod roznymi katami, to da inne
    > wyniki.

    Wiesz co, rozmowa w sumie o niczym bo piszesz o testowaniu a stronę
    testów podałem...jest tam wszystko opisane o co pytasz :)

    > Duze HAVT mam na mysli.
    > Sa 3-lopatowe, czasem 2-lopatowe, 4-lopatowego nie widzialem ...

    Są też, nawet na YT idzie obejrzeć.


    >> Bo jest. W odróżnieniu od turbiny HAWT, gdzie wszystkie śmigła biorą
    >> udział w napędzaniu VAWT napędzana jest tylko z jednego śmigła a
    >> pozostałe hamują/wracają.
    >
    > IMO, to jeszcze - przy takim typowym Darrieusie łopata stosnunkowo waska
    > jest, i malo "zaslania".
    > A to ze hamuje ... przez caly obrot najwyrazniej jest nadmiar sily
    > ciagnacej nad hamujacą :-)

    Darrieus pracuje głównie na zasadzie siły nośnej i wygląda to zupełnie
    inaczej. Na YT są ładne filmy z anemometrem gdzie pokazane jest, że
    potrzeba większego wiatru niż 5m/s bo siła nośna się nie wytwarza :)

    No przecież użyj logiki :D

    >> Niezupełnie. W zależności co to za prądnica. Ta którą chcę wpleść w
    >> ten układ jest prądnicą wolnoobrotową. Max 300obr/min. przy połowie
    >> tych obrotów mam 125W co już jest dla mnie sporą nadwyżką bo nie mam
    >> jak zmagazynować energii.
    >
    > No chyba, ze tak - wiecej mi nie trzeba i 90rpm wystarcza :-)
    > Ale jednak 90rpm.

    Przy 60rpm też coś można skubnąć ale dopiero jak zbuduję to do końca to
    porobię pomiary. W sumie mierzyłem i te 2A przy 60rpm mam z tego silnika
    BLDC a to już mi wystarczy. Akumulator 60Ah tyle akurat potrzebuje, żeby
    się ładnie ładował.
    >
    >>> Ten duzy to nie wiadomo gdzie stoi ... ale czesto widze np farme
    >>> duzych wiatrakow, czesc sie kreci, a czesc stoi.
    >
    >> To jeszcze zobacz na jakiej wysokości stoją
    >
    > Ogolnie ta sama .. przynajmniej tak sie wydaje.

    Taaa, a ta VAWT stoi na ziemi :> bez masztu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: