  • 21. Data: 2012-07-26 21:45:19
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy więcej
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Lip, 21:36, Mnich <t...@g...com> wrote:

    ciach...

    > Nie zmienia to faktu, ze wlasnie z uwagi na takie niuanse warto skorzystac z pomocy
    prawnika - podobnie jak czynia to towarzystwa ubezpieczeniowe, poniewaz te wlasnie
    niuasne czasami przesadzaja o tym czy ktos kto ma wpisana w OWU sume gwarancyjna
    przykladowo 10 tysiecy PLN a rozwalil Nam armature za 100 tysiakow zaplaci za to czy
    tez uchyli sie w majestacie towarzystwa ubezpieczeniowego.

    nie chce mi sie odpowiadac na reszte, ale faktycznie po przekroczeniu
    sumy ub. (chyba?) mozna pozwac sprawce, tylko przy obowiazkowym OC
    jest suma minimalna (nie chce mi sie szukac, ale z 1mln PLN minimum),
    wiec przy standardowych stluczkach mozna sobie to podarowac... Nie ma
    mozliwosci wykupienia obowiazkowego OC na 10kPLN !!!!!

    Jesli szkoda jest ponizej sumy gw., to odpowiada ubezpieczalnia i z
    nimi nalezy sie procesowac... pozwanie sprawcy z automatu powoduje
    "podpiecie" do pozwu ubezpieczalni

    WS

  • 22. Data: 2012-07-26 21:55:10
    Od: Mnich <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2012 21:44:24 UTC+2 użytkownik Mikolaj Jopczynski napisał:
    > oraz calkowitemu braku oczytania ze slowem pisanym....:(

    chyba pownienes napisac "calkowitemu brakowi obycia ze slowem pisanym"

    siem przypierdalam, chyba ze to mimo wszystko precle a nie grupa polonistyczna a to
    wtedy przepraszam, sam sie walne na ryj :))

    --
    pozdr
    Mnich

  • 23. Data: 2012-07-26 22:16:01
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy wi?cej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2012 21:36, Mnich pisze:
    [ciach niepotrzebny słowotok]

> [...]
    > 10 tysiecy PLN a rozwalil Nam armature za 100 tysiakow zaplaci
    > za to czy tez uchyli sie w majestacie towarzystwa ubezpieczeniowego.

    Nie ma komunikacyjnych polis OC na tak idiotycznie niską sumę
    gwarancyjną - i nie może ich być.

    To po pierwsze.

    Po drugie, jeśli wypłacona suma jest niesatysfakcjonująca, w pierwszej
    kolejności ciśnie się ubezpieczyciela, ponieważ on ma środki na wypłatę
    ubezpieczenia - i często wystarczy odwołanie (z uzasadnieniem) na
    wypłatę brakującej sumy. Dodatkowo ubezpieczyciel jest nadzorowany przez
    państwowe organa kontrolne, które mogą wywrzeć dodatkowy nacisk.

    Po trzecie uzyskanie odszkodowania od ubezpieczyciela, nawet wskutek
    złożenia pozwu i wygrania sprawy cywilnej, nie zamyka możliwości
    ściągnięcia reszty należności (jeśli np. przekroczona zostanie suma
    gwarancyjna) od sprawcy.

  • 24. Data: 2012-07-26 22:16:37
    Od: Mnich <t...@g...com>

    Mnie też sie nie chce :)
    Nie mam zamiaru nikogo przekonywac na sile, ale na rozprawach siedzialem sobie z
    rozdziawiona geba obserwujac jak moj adwokat punktowal ubezpieczyciela wedlug
    powyzszych tez.

    Moze faktycznie nie powinienem sie odzywac. Tylko ze irytujace jest to jak czesto
    pozwalamy sie rznac na kase bo.... nie stac nas na pomoc fachowca, bo wydaje nam sie
    ze skoro tak jest napisane w ustawie to tak ma byc i nie ma wyjscia. Ladnych pare lat
    temu wyczytalem na preclach jakas wypowiedz ze przy wypadku do szkody podaje sie
    nawet uszkodzone okulary, podarte portki itd.
    Okazuje sie dzisiaj ze to standard ale wowczas wydawalo sie ze ubezpieczyciel placi
    tylko za szkody w pojezdzie. Pare lat, kilka wyrokow i dzis to standard uznawany
    przez ubezpieczycieli.
    Mysle ze jeszcze pare lat i podejscie o ktorym teraz pisze tez stanie sie norma.

    --
    pozdrawiam
    Mnich

  • 25. Data: 2012-07-26 22:24:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Lip, 22:16, Mnich <t...@g...com> wrote:
> [...]
    rozdziawiona geba obserwujac jak moj adwokat punktowal ubezpieczyciela wedlug

    ...i to jest prawidlowe podejscie!. Jesli ubezpieczyciel za bardzo
    kombinuje nalezy skorzystac z sadu, ale pozwac odpowiedia osobe ;),
    czyli ubezpieczyciela, posiadanie prawnika znacznie zwieksza szanse
    wygranej.

    WS

  • 26. Data: 2012-07-26 22:30:41
    Od: Mnich <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2012 22:16:01 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > To po pierwsze.
    >
    > Po drugie,

    > Po trzecie

    Idiotyczne to jest kolego komentowanie na podstawie pojedynczej wypowiedz, bez
    uprzedniego zapoznania sie z caloscia wypowiedzi zamieszczonych w tym watku przez
    osobe do ktorej sie przypierdoliles. Bo gdybys to zrobil, to nie podawalbys pkt 3
    ktory jest de facto przytoczeniem mojej tezy.
    EOT

    A i bylbym zapomnial- plonk 4U

    --
    Mnich

  • 27. Data: 2012-07-26 22:49:40
    Od: Mnich <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2012 22:24:31 UTC+2 użytkownik WS napisał:
    > nalezy skorzystac z sadu, ale pozwac odpowiedia osobe ;),czyli ubezpieczyciela

    Jak by ci to powiedziec :))) ja (a wlasciwie reprezentujaca mnie kancelaria) pozwala
    sprawce. Oczywiscie sad podniosl kwestie przypozwania ubezpieczyciela i jego prawnik
    sie produkowal na rozprawach, ale.... nie bronil sprawcy czyli swego klienta tylko
    interesu wlasnej firmy (co bylo do przewidzenia;)).
    W sumie werdykt w imieniu Sadu Najjasniejszej Rzeczypospolitej dla powoda pozytywny.

    pozdrawiam
    Spokojnej nocy

    --
    Mnich

  • 28. Data: 2012-07-26 22:59:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Lip, 22:49, Mnich <t...@g...com> wrote:

> [...]
    tylko interesu wlasnej firmy (co bylo do przewidzenia;)).
    > W sumie werdykt w imieniu Sadu Najjasniejszej Rzeczypospolitej dla powoda

    Dlatego napisalem, ze pozywajac sprawce z "automatu" sprawa bedzie tak
    naprawde z ubezpieczycielem...
    Prosciej od razu pozwac odpowiednia osobe, chyba, ze przy okazji chce
    sie troche postresowac sprawce ;)

    WS

  • 29. Data: 2012-07-27 07:44:51
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 14:39, AZ pisze:

    > Przy takich szkodach prawdopodobnie zrobia Ci calke
    > czyli zostaniesz z wrakiem i dostaniesz roznice

    Tak najprawdopodobniej bedzie.

    > pomiedzy wartoscia sprzed szkody (zanizona) i wartoscia motocykla po szkodzie
    (zawyzona).

    Itam. Właśnie jestem w trakcie likwidowania szkody na samochodzie. Cene
    samochodu wzięli +- taką za ile można taki samochód kupić, jesli idzie o
    wartosc 'pozostalosci' to otrzymalem informacje ze wrak jest wart 1200zl
    i namiar na firme ktora za takie pieniadze chce go kupic.
    Gdybym nie dostal namiaru na ta firme to pewnie bym wystawil na allegro
    od 1pln i roznice w kasie uzyskanej ze sprzedazy, tym co wyliczyli
    sciagnal z TU.
    Niestety ze wzgl na to ze na miejscu nie bylo policji, a sprawca nie
    potwierdzal cala operacja uznania trwa ponad miesiac.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 30. Data: 2012-07-27 07:46:25
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 15:04, duddits pisze:

    > To nie tak, po prostu naprawa w świetle przepisów będzie dla
    > ubezpieczyciela nieopłacalna, bo przekroczy 70% wartości motocykla,

    te 70% tyczy AC i tylko jesli podpiszesz taka gowniana umowe :)

    > Policję zawsze opłaca się wezwać, powstaje protokół ze zdarzenia, który
    > je uwiarygadnia w oczach ubezpieczyciela. Daje też mniejsze pole do ew.
    > mataczenia ze strony sprawcy.

    No. A jak sie ma miekkie serce to trza miec twarda dupe :-/

    pozdr
    newrom