    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy więcej
    Date: Thu, 26 Jul 2012 12:45:19 -0700 (PDT)

    On 26 Lip, 21:36, Mnich <t...@g...com> wrote:

    ciach...

    > Nie zmienia to faktu, ze wlasnie z uwagi na takie niuanse warto skorzystac z pomocy
    prawnika - podobnie jak czynia to towarzystwa ubezpieczeniowe, poniewaz te wlasnie
    niuasne czasami przesadzaja o tym czy ktos kto ma wpisana w OWU sume gwarancyjna
    przykladowo 10 tysiecy PLN a rozwalil Nam armature za 100 tysiakow zaplaci za to czy
    tez uchyli sie w majestacie towarzystwa ubezpieczeniowego.

    nie chce mi sie odpowiadac na reszte, ale faktycznie po przekroczeniu
    sumy ub. (chyba?) mozna pozwac sprawce, tylko przy obowiazkowym OC
    jest suma minimalna (nie chce mi sie szukac, ale z 1mln PLN minimum),
    wiec przy standardowych stluczkach mozna sobie to podarowac... Nie ma
    mozliwosci wykupienia obowiazkowego OC na 10kPLN !!!!!

    Jesli szkoda jest ponizej sumy gw., to odpowiada ubezpieczalnia i z
    nimi nalezy sie procesowac... pozwanie sprawcy z automatu powoduje
    "podpiecie" do pozwu ubezpieczalni

    WS