  • 11. Data: 2012-07-26 17:01:33
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy wi?cej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-26, duddits <p...@N...gomoto.tv> wrote:

    > To nie tak, po prostu naprawa w świetle przepisów będzie dla
    > ubezpieczyciela nieopłacalna, bo przekroczy 70% wartości motocykla, co
    > przy tym roczniku jest więcej niż prawdopodobne. Motocykl będziesz mógł
    > sprzedać, albo naprawiać we własnym zakresie.
    > Pozostaje teraz czekać na oficjalne stanowisko ubezpieczalni.

    W przypadku OC ich psim obowiazkiem jest naprawiac do 100% wartosci.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-07-26 17:02:53
    Temat: Re: Kolizja 100% zwrotu mniej czy więcej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-26, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:

    > Doradzę tylko tyle (z doświadczenia kolegi) - możesz rozpocząć trzy
    > niezależne procedury:
    >
    > - zwrotu kasy za motocykl
    > - zwrotu kasy za ciuchy (spodnie, kask, rękawice, itd.)
    > - zwrotu kasy za uszczerbek na zdrowiu
    >
    > Jak to dokładnie wygląda nie wiem, może inni napiszą.

    Dokladnie, z tym ze najwiecej wyciagnie za uszczerbek na zdrowiu,
    jak przydzwonil centralnie to urolog i te sprawy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2012-07-26 17:15:51
    Od: kogucicho007 <kogucicho007@_NOSPAM_wp.pl>

    No niestety Asfalt był ;/ a co do ciuchów to nic sięnei stało bo ja nie
    leżałem na glebie tlyko moto uszkodzony mi się w sumie nic nie stało
    siniaka miałem i i barek mnie bolał dobrze że jechałem 40 km/h wkurwia
    mnie tylko że wypadki na motorze są i każdy mówi że motocykliści nie
    umieją jeżdzić bo młody na co mu motor itp ale wypadki są przez baranów
    którzy proadzą bez wyobrażni samochodami...
    musze jeszcze wypełnić te papiery a co do uszkodzeń jeszcze telefon musze
    doliczyć....

  • 14. Data: 2012-07-26 17:50:56
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-26 17:15, kogucicho007 pisze:
> [...]
    > którzy proadzą bez wyobrażni samochodami...
    > musze jeszcze wypełnić te papiery a co do uszkodzeń jeszcze telefon

    Tel też zgłoś, a kropki z wielokropków wstaw w odpowiednich
    miejscach,czytać się tego nie da.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 15. Data: 2012-07-26 18:39:13
    Od: Mnich <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2012 17:00:18 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
    > Ich tam wali czy zadbany czy nie, beda mieli w tabelce 5k to wpisza 5k.
    > Odwolac sie mozesz ale duzo nie wywalczysz.
    >
    > Jak calke dostaniesz to dostajesz roznice miedzy wartoscia z przed szkody
    > a wartoscia gruzu, czyli psie pieniadze i zostajesz z wrakiem a co juz z tym
    > zrobisz to Twoja sprawa.

    Przepraszam jesli sie wtracam, ale wydaje mi sie ze to wazne:
    1. Fakt, ze ubezpieczyciel sprawcy wyplaca smieszna kwote w imieniu sprawcy tylko
    pozornie zamyka droge do odzyskania kasy za utracone moto.
    2. Szkode o okreslonej wysokosci spowodowal sprawca - Fakt ze ubezpieczyl sie od
    odpowiedzialnosci cywilnej za szkode nie zwalnia go z odpowiedzialnosci.
    3. Pozostaje droga sadowa wobec sprawcy o tzw swiadczenie wyrownawcze za szkode tzn
    nalezy przed sadem wykazac ze odszkodowanie za straty wyplacone przez ubezpieczyciela
    jest ewidentnie nizsze niz realna strata. Nalezy domagac sie wyroku aby sprawca
    pokryl roznice miedzy kwota z ubezpieczenia a wartoscia poniesionej przez
    poszkodowanego straty.

    Ciezka droga ale jest szansa, ze nie zostajemy z reka w nocniku czyli z odszkdowaniem
    za ktore mozna kupic sobie waciki

    --
    Mnich

  • 16. Data: 2012-07-26 19:13:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Lip, 18:39, Mnich <t...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Ciezka droga ale jest szansa, ze nie zostajemy z reka w nocniku czyli z
    odszkdowaniem za ktore mozna kupic sobie waciki

    obawiam sie, ze nie,

    Art. 20 ust. 1 Ustawy z 22.05.2003 r.:
    "Powództwo o roszczenie wynikające z umów ubezpieczeń obowiązkowych
    lub obejmujące roszczenia z tytułu tych ubezpieczeń można wytoczyć
    bądź według przepisów o właściwości ogólnej, bądź przed sąd właściwy
    dla miejsca zamieszkania lub siedziby poszkodowanego lub uprawnionego
    z umowy ubezpieczenia.
    2. W postępowaniu sądowym o naprawienie szkody objętej ubezpieczeniem
    obowiązkowym odpowiedzialności cywilnej jest niezbędne przypozwanie
    zakładu ubezpieczeń. Zasadę tę stosuje się do Ubezpieczeniowego
    Funduszu Gwarancyjnego i Polskiego Biura Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych."

    Sprawa w sadzie oczywiscie jest mozliwa, ale pozwanym powinien byc
    ubezpieczyciel. Za szkode materialna mozna dostac max. 100% wartosci
    pojazdu, ciuchow, telefonow,...sprzed szkody. Wiecej jest prawnie
    zabronione...

    Jesli grozi szkoda calkowita, to najprosciej poszukac warsztatu, ktory
    naprawi moto w cenie do 100% wartosci, wzic faktury i wtedy musza
    zwrocic...

    WS

  • 17. Data: 2012-07-26 20:02:32
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "kogucicho007" napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...
    > No niestety Asfalt był ;/ a co do ciuchów to nic sięnei stało bo ja nie
    > leżałem na glebie tlyko moto uszkodzony mi się w sumie nic nie stało
    > siniaka miałem i i barek mnie bolał dobrze że jechałem 40 km/h wkurwia
    (...)

    Kurwa - chce Ci sie alt wciskac (polskie znaki), a przecinka ani jednego
    postawic nie potrafisz? Czlowieku, tego sie czytac nie da!

    A "Asfalt" raz przez "w" raz z niewiadomych powodow przez wielka litere, juz
    nie mowiac o "barek", czyli przywaliles czym? Barekiem?

    Poza tym to nie forum - trzeba sie podpisywac.

    Tutaj masz linki, potrzebne zeby wiedziec co i jak:
    http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Netykieta
    http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Najnowszy
    FAQbot

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 18. Data: 2012-07-26 21:23:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2012 17:15, kogucicho007 pisze:
> [...]
    > którzy proadzą bez wyobrażni samochodami...
    > musze jeszcze wypełnić te papiery a co do uszkodzeń jeszcze telefon

    Czy to ów wypadek spowodował, że tak paskudnie masakrujesz język polski?

  • 19. Data: 2012-07-26 21:36:25
    Od: Mnich <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2012 19:13:44 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > obawiam sie, ze nie,
    >
    > Art. 20 ust. 1 Ustawy z 22.05.2003 r.:
    (ciach ciach)
> [...]
    > zakładu ubezpieczeń. (ciach ciach)
    >
    > Sprawa w sadzie oczywiscie jest mozliwa, ale pozwanym powinien byc

    Mam odmiennie zdanie i uzupelnie, ze przytoczyles jako podstawe ustawe o
    ubezpieczeniach obowiązkowych ..... (istotne poniewaz tego samego dnia zostala
    uchwalona ustawa o dzialalnosci ubezpieczeniowej) - to tak gdyby ktos zechcial
    osobiscie sprawdzic.

    Istotne z punktu widzenia wielkosci odszkodowania jest kilka kwestii.
    1. Kardynalna zasada hierarchii aktow prawnych- Kodeks Cywilny jest ustawa
    okreslajaca cala sfere relacji cywilno-prawnych. Ustawa o ubezpieczeniach jest
    uszczegolowieniem Ustawy kodeks cywilny. Jesli czegos nie ma w ustawie o
    Ubezpieczeniach obowiązkowych - stosuje sie przepisy ustawy kodeks cywilny
    2. Gros ubezpieczonych zglasza szkode do ubezpieczyciela - tymczasem jest to w kilku
    sytuacjach dzialanie niekorzystne dla poszkodowanego. Ubezpieczyciel zaspokaja
    wowczas roszczenie i teoretycznie dzialajac w imieniu ubezpieczonego sprawcy zamyka
    dalsza jego odpowiedzialnosc. Teoretycznie poniewaz w powszechnym odbiorze taki
    schemat wydaje sie logiczny: byla szkoda, jest odszkodowanie =sprawa zamknieta.
    3. Nalezy jednak pamietac, ze ubezpieczajac sie od odpowiedzialnosci cywilne za
    szkody w komunikacji przystajemy na OWU z ktorych wynika, ze ubezpieczyciel odpowiada
    jedynie za szkode ktorej wysokosc nie moze przekroczyc sumy gwarancyjnej. W sytuacji
    gdy spowodowalismy szkode znacznie przekraczajaca te kwote - nie zaspokoimy
    roszczenia poszkodowanego. Musimy wowczas sie liczyc z faktem ze poszkodowany pozwie
    Nas o wyrownanie tej roznicy przed sadem cywilnym.
    4. To sad cywilny a nie ubezpieczyciel w omawianym przypadku jest w polskim systemie
    prawnym wlasciwym organem do orzekania w sprawach roszczen.
    Przytoczony przez przedmowce artykul i kolejne o tym wlasnie mowia. Dopuszczaja
    mozliwosc pozwania bezposrednio Zakladu Ubezpieczen a nie ze jest to obowiazkowa
    sciezka. Bezposrednio czyli z pominieciem fazy pozwania sprawcy.
    Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych mimo ze stanowi przepis szczegolny jest aktem
    hierarchicznie nizszym od ustawy Kodeks Cywilny i na podstawie dyrektyw
    interpretacyjnych nie moze wylaczyc pozwania sprawcy w postepowaniu cywilnym.
    Swiadczy chociazby a contrario zapis art. 21 przytoczonej przez kolege ustawy w
    ktorym uznanie roszczenia przez pozwanego sprawce z pominieciem zakladu
    ubezpieczeniowego ustawy nie jest wiazace dla zakladu ubezpieczen. Mowiac ogolnie
    pozwany sprawca czy to dobrowolnie czy na mocy wyroku sadu cywilnego naprawia szkody
    ale nie moze na tej podstawie odzyskac od ubezpieczyciela kwoty jaka wyplacil
    poszkodowanemy z wlasnej kasy.
    To o czym pisze przedmówca w art.20 ust 2 jakoby niezbedne bylo POZWANIE
    ubezpieczyciela jest nieporozumieniem. Mowa jest o niezbędności PRZY POZWANIA
    UBEZPIECZYCIELA w trakcie pozwu cywilnego. Przypozwanie bowiem ma służyc
    zabezpieczeniu na potrzeby postępowania firmy ktora w imieniu sprawcy zobowiązała się
    do jego ubezpieczenia tak aby to sad mogl okreslic granice wpolodpowiedzialnosci
    miedzy ubezpieczycielem i ubezpieczonym przez niego sprawca.
    To istotna roznica.
    Nie zmienia to faktu, ze wlasnie z uwagi na takie niuanse warto skorzystac z pomocy
    prawnika - podobnie jak czynia to towarzystwa ubezpieczeniowe, poniewaz te wlasnie
    niuasne czasami przesadzaja o tym czy ktos kto ma wpisana w OWU sume gwarancyjna
    przykladowo 10 tysiecy PLN a rozwalil Nam armature za 100 tysiakow zaplaci za to czy
    tez uchyli sie w majestacie towarzystwa ubezpieczeniowego.

    Przepraszam, jesli czytajacych wynudzilem - ale to chyba wazne i chyba nie mozna
    powiedzec o temacie NTG

    --

    podrawiam
    Mnicj

  • 20. Data: 2012-07-26 21:44:24
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-07-26 21:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy to ów wypadek spowodował, że tak paskudnie masakrujesz język polski?

    Masakrowanie j.pol zawdziecza zapewne systemowi edukacji, dostepowi do
    internetu, telewizji oraz calkowitemu braku oczytania ze slowem
    pisanym....:(

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski