  • 51. Data: 2011-09-16 06:54:47
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :(
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-15 07:46, Artur Maśląg pisze:
    > Gdyby się komuś na chciało jechać na południe Puławską (DC), to niech
    > się przygotuje na utrudnienia:
    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,bmw-roztrzaskan
    e-na-slupie-trzy-osoby-nie-zyja,283888.html

    Kolejna bezsensowna tragedia.

  • 52. Data: 2011-09-16 07:00:58
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik megrims napisał:
    > Kolejna bezsensowna tragedia.

    A to sensowne tragedie też są? ;-)

  • 53. Data: 2011-09-16 07:52:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 06:54, megrims pisze:
    e-na-slupie-trzy-osoby-nie-zyja,283888.html

    > Kolejna bezsensowna tragedia.

    Tak to jest, jak jakimś "młodym gniewnym" wydaje się, że potrafią szybko
    jechać...

    Typowy koniec jazdy ostro ponad swoje umiejętności. Swoją szosą gdzie
    ten łuk?

  • 54. Data: 2011-09-16 08:28:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-16 00:04, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Ale niestety niektorzy zapierniczaja. Wladze tego miasta powinny ten
    > fakt dostrzec i chronic przynajmniej tych, ktorzy moga sie stac ofiarami
    > zapieprzacza.

    No pewnie, przecież tego nie robią, no skąd. A zapieprzający mają się
    dobrze i mają poparcie wielu osób, bo przecież to w sumie nic złego
    i od prędkości to nic się nie dzieje.

    > Powszechnie przyjmuje sie jako oczywistosc systemy bezpieczenstwa w
    > samochodach. Bierne i czynne. Tymczasem zarzadcy drog dzialaja dokladnie
    > odwrotnie.

    Oczywiście, przecież inaczej być nie może.

    > Gdyby jakis producent wyposazyl swoj produkt - samochod, w
    > metalowy kolec zamiast poduszki powietrznej, to pewnie byloby to co
    > najmniej dziwne, prawda? Natomiast jesli stawia sie przy drodze slupy
    > nieodksztalcalne, bariery betonowe w poprzek pasa, nie stawia sie barier
    > energochlonnych, to nikogo to nie dziwi. Nie bylo ani jednego przypadku
    > ukarania zarzadcy drogi, nawet mandatu.

    Daruj, ale gdzieś są granice absurdu i demagogii, które tutaj
    serwujesz. Powszechnie to się zakłada, że kierowcy mają się stosować
    do przepisów i inni mają prawo również z tego prawa/obowiązku
    korzystać. Różne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa dobiera
    się w zależności od zakładanej prędkości - jak ktoś chce sobie
    przekraczać x 100-300% to niech sobie jedzie na tor albo na
    bezludną wyspę, a nie radośnie pomyka po drogach publicznych
    z udziałem osób postronnych i narzeka jak to inni mu bezpieczeństwa
    nie zapewnili.

  • 55. Data: 2011-09-16 08:31:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-16 07:52, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > jechać...
    >
    > Typowy koniec jazdy ostro ponad swoje umiejętności. Swoją szosą gdzie

    Tutaj:
    http://www.zumi.pl/,,,21.0222944,52.086984,1,4,namap
    ie.html?userMapPointText=%A3uk&userMapPointX=21.0188
    &userMapPointY=52.087968000000004

  • 56. Data: 2011-09-16 09:26:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-16 05:00:58 +0000, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> said:

    > A to sensowne tragedie też są? ;-)

    Właśnie ta była sensowna, tyle że nie tragedia, a zdarzenie. b
    Bo nie zginął nikt postronny, tylko kierujący i ci, którzy podjęli
    świadomą decyzję o tym, by z nim jechać. To elementarne pozbywanie
    się przez przyrodę niektórych elementów...

    --
    Bydlę

  • 57. Data: 2011-09-16 09:31:27
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-15 22:04:15 +0000, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> said:

    > Natomiast jesli stawia sie przy drodze slupy nieodksztalcalne, bariery
    > betonowe w poprzek pasa...

    Ale to właśnie tak ma działać - to kierowca ma podjąć decyzję o tym,
    czy chce jechać tak, by się nie zabić, czy nie.
    Ktoś podawał ciekawą tezę o drastycznym zmniejszeniu liczby wypadków, z
    chwilą zamienienia w samochodach poduszek powietrznych na metalowy
    kolec wycelowany w czoło delikwenta.

    A takie betonowe bariery w poprzek pasa (rozumiem, że masz na myśli
    oznakowane zwężenia) nie wymagają dyskusji z kretynem za kierownicą -
    albo się dostosuje, albo się bardzo zdziwi.
    I to działa świetnie, czego przykład widuję na codzień.

    --
    Bydlę

  • 58. Data: 2011-09-16 09:35:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 16 Sep 2011 00:04:15 +0200 osobnik zwany Pawel
    \"O'Pajak\" wystukał:

    > Powitanko,

    > Ale niestety niektorzy zapierniczaja. Wladze tego miasta powinny ten
    > fakt dostrzec i chronic przynajmniej tych, ktorzy moga sie stac ofiarami
    > zapieprzacza.

    chcesz osłonić wszystkie ltarnie, wiadukty sygnalizatory itp? Bo przecież
    można się o nie zabić. To płać za to sam.

    Państwo nie jest, w zasadzie nie powinno być, od myślenia za obywateli.
    Niech każdy myśli za siebie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2011-09-16 10:18:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 09:31, Bydlę pisze:

    > Ktoś podawał ciekawą tezę o drastycznym zmniejszeniu liczby wypadków, z
    > chwilą zamienienia w samochodach poduszek powietrznych na metalowy kolec
    > wycelowany w czoło delikwenta.

    Chyba to było w jakimś programie Rowana Atkinsona...

  • 60. Data: 2011-09-16 10:22:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 08:31, Artur Maśląg pisze:

    > Tutaj:
    > http://www.zumi.pl/,,,21.0222944,52.086984,1,4,namap
    ie.html?userMapPointText=%A3uk&userMapPointX=21.0188
    &userMapPointY=52.087968000000004

    Wow. Ale strasznie ostry i zaskakujący łuk...

    Czyli jak pisałem - ostro przekroczyli swoje umiejętności.

    No chyba że podejrzenia innych co do stanu technicznego pojazdu są
    więcej jak uzasadnione.

    Mi nie tak dawno temu odpadło koło, bo któryś z mechaników, skurwysyn
    jeden, nadpiłował szczęki zwrotnicy, żeby je mocniej skręcić i pękły.

    Po zmianie sworznia w Feuvercie w Jankach (okazało się, że jest zużyty
    przy okazji wymiany oleju) - nawet jeśli to nie oni odwalili manianę, to
    gnoje powinni chociaż powiedzieć, że było spaprane.