  • 61. Data: 2011-09-16 11:00:30
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :(
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-16 08:18:20 +0000, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > Chyba to było w jakimś programie Rowana Atkinsona...

    Ten znany miłośnik samochodów i motoryzacji? Nie, to nie było u niego.
    A to naprawdę ciekawa figura (poduszki i kolec). Wprawdzie teoretyczna,
    ale dla potrafiących myśleć nie stanowi to wyzwania - ocenić co stałoby
    się ze stylem jazdy i odpowiedzialnością za swoje czyny...

    --
    Bydlę

  • 62. Data: 2011-09-16 11:07:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-09-2011 00:04, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powszechnie przyjmuje sie jako oczywistosc systemy bezpieczenstwa w
    > samochodach. Bierne i czynne. Tymczasem zarzadcy drog dzialaja dokladnie

    Jak widzisz miejskie ulice, gwarantujące bezpieczne przemieszczanie się
    z prędkościami 150-200km/h??

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 63. Data: 2011-09-16 11:12:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-16 11:00, Bydlę pisze:

> [...]
    > ale dla potrafiących myśleć nie stanowi to wyzwania - ocenić co stałoby
    > się ze stylem jazdy i odpowiedzialnością za swoje czyny...

    Potrafiący myśleć, czytać itd. doskonale wiedzą, że styl jazdy by się
    niespecjalnie zmienił, tylko ofiar by było więcej - zresztą to już
    było.

  • 64. Data: 2011-09-16 11:20:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 11:07, DoQ pisze:

    > Jak widzisz miejskie ulice, gwarantujące bezpieczne przemieszczanie się
    > z prędkościami 150-200km/h??

    Nawet niemiecki autobahn nie "gwarantuje" - zbyt wiele zależy od pojazdu
    i umiejętności.

    A'propos autobahnów - właśnie tamże niedawno dwóch zawodowych kierowców
    testowych rozwaliło się w sportowym Mercedesie.

  • 65. Data: 2011-09-16 11:21:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-16 11:07, DoQ pisze:

    > Jak widzisz miejskie ulice, gwarantujące bezpieczne przemieszczanie się
    > z prędkościami 150-200km/h??

    Normalnie - wybetonować co się da, ludzi wygnać do podziemi (bądź np.
    na Księżyc) by nie przeszkadzali i dalej narzekać, że korki, benzyna
    droga, że źle rozwiązano jakieś tam węzły drogowe i że na ograniczeniu
    50km/h nie da się bezpiecznie jechać 200km/h. Resztę możesz sobie
    dopisać w oparciu o lekturę np. pms :)

  • 66. Data: 2011-09-16 12:49:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-16 09:20:09 +0000, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > A'propos autobahnów - właśnie tamże niedawno dwóch zawodowych kierowców
    > testowych rozwaliło się w sportowym Mercedesie.

    Co jest kolejnym dowodem na bezensowność prób przerzucania
    odpowiedzialności za czyny kierowcy na płoty i latarnie.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 67. Data: 2011-09-16 12:59:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011, Artur Maśląg wrote:

    > Potrafiący myśleć, czytać itd. doskonale wiedzą, że styl jazdy by się
    > niespecjalnie zmienił,

    A jednak.

    > tylko ofiar by było więcej - zresztą to już było.

    Ale kolec to nie byłby "brak poduszki", obserwowany raz
    na milion kilometrów, działałby bardziej jak mechanizm
    "przypominania szlifem" na jednośladzie (sądzę że się
    nie pomylę, iż ilość wywrotek jednośladów na milion km
    jest istotnie większa niż użyć poduszek).
    Po prostu miałby możliwość częściej działać BEZ zabijania,
    za to boleśnie. W dosłownym rozumieniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2011-09-16 13:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Normalnie - wybetonować co się da,

    Nie, bo o beton można się rozbić ;)

    > ludzi wygnać do podziemi (bądź np. na Księżyc)

    No, bez kierowców być może pojazdy poruszałyby się zgodnie
    z programem ;)

    > dopisać w oparciu o lekturę np. pms :)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2011-09-16 13:01:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Powszechnie to się zakłada, że kierowcy mają się stosować
    > do przepisów i inni mają prawo również z tego prawa/obowiązku
    > korzystać.

    Cmentarze sa pelne takich co jechali prawidlowo i zgodnie z przepisami.
    Zdarzaja sie wypadki? To Cie pewnie zaskoczy, ale zdarzaja. Jakies 5500
    osob rocznie idzie do piachu. Sugerujesz, ze wszyscy oni sa sami sobie
    winni? Sugerujesz, ze jesli jedziesz zgodnie z przepisami, to nic Ci nie
    grozi? Zycze Ci, abys nigdy nie zmienil (blednego) zdania.

    > a nie radośnie pomyka po drogach publicznych
    > z udziałem osób postronnych i narzeka jak to inni mu bezpieczeństwa
    > nie zapewnili.

    Ooo, to jednak osoby postronne moga ucierpiec. Brawo, wreszcie skumales
    o co mi chodzi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 70. Data: 2011-09-16 13:12:04
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A takie betonowe bariery w poprzek pasa (rozumiem, że masz na myśli
    > oznakowane zwężenia) nie wymagają dyskusji z kretynem za kierownicą -
    > albo się dostosuje, albo się bardzo zdziwi.

    Ciesze sie, ze w RP jest tylu zwolennikow kary smierci, moze kiedys
    zostanie przywrocona. Narazie jest wymierzana za nieostroznosc, brak
    koncentracji.
    Za zabicie ze szczegolnym okrucienstwem mozna dostac najwyzej dozywocie,
    za niezauwazenie strzalki na pasie - czapa.
    Skrzyzowanie, np. na gorce, a zaraz za nim niespodzianka. Very funny.
    Stalowa bariera energochlonna, czy nawet decha, z pewnoscia dostarczyla
    by tez sporo funu, tylko bez trupa, a to dla niektorych za malo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa