-
21. Data: 2014-06-15 01:18:20
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
> 1/3 litra na 50 litrów ON.
Hmm - podobny efekt powinna dać szklaneczka zużytego rzepakowego...
:)
Pozdrawiam.
WOJO
-
22. Data: 2014-06-15 01:23:30
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: Ilkenau <i...@g...com>
Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam <a...@p...onet.pl>
napisał:
>Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
>1/3 litra na 50 litrów ON.
Zadam głupie pytanie, czy Mixol nada się do silnika dCi 1,5?
--
Pozdr. _/_/_/_/
Ilkenau _/_/_/_/_/
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
-
23. Data: 2014-06-15 01:51:21
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane przebiegi
> 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
> Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.
Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę.
Czysta moc silnika, żadne turbiny - mniej problemów.
Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworów i czasem ćwierkająca
dwumasa.
O trakcji nie wspominając...
A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :)
> Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km
Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów gazu)
i bagażnik mam cały dla siebie...
Zasięg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieście. Na trasie przy
spokojnej jeździe +/- 100-110 km/h,
zasięg wzrasta do 510-530 km.
Pozdrawiam.
WOJO
-
24. Data: 2014-06-15 06:44:55
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-06-15 01:51, WOJO pisze:
>> to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane
>> przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
>> Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.
>
> Subaru Legacy/Outback kombi H6 3.0 L - 245 KM powinno dać radę.
> Czysta moc silnika, żadne turbiny - mniej problemów.
> Jedyny mankament, to utrudniona regulacja zaworów i czasem ćwierkająca
> dwumasa.
> O trakcji nie wspominając...
a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu
pokazują się 2szt na otomoto,
Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d),
wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna ta
skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na
gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te auta
przyspieszają przy wyższych prędkościach)
> A jak koniecznie coś z turbiną, to Imprezę...kombi. :)
tą akurat miałem (starocia) i żeby jechać efektywnie to piątkę trzeba
było wrzucić chyba przy 160km/h...
Spalanie wychodziło mi >15/100 (jeżdżę dużo autostradami i mam ciężką
nogę, choć tamtym autem jeździłem wolniej, bo powyżej 160km/h było
bardzo głośno) - w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100
>
>> Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km
>
> Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów
> gazu) i bagażnik mam cały dla siebie...
to sporo, nie wiedziałem nawet że są takie butle, ostatnio mając LPG
wchodziło mi chyba niewiele ponad 30l gazu, co dawało 250km przebiegu,
więc po 150km musiałem zacząć szukać stacji.
> Zasięg standardowo 460-480 km głównie w zatłoczonym mieście. Na trasie
> przy spokojnej jeździe +/- 100-110 km/h,
> zasięg wzrasta do 510-530 km.
Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi
niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeśli
tyle spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada...
Po mieście niewiele jeżdżę (a jak jeżdżę to nie potrzebuję zasięgu)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
25. Data: 2014-06-15 08:56:48
Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 14.06.2014 23:44, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisał(a):
>> W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:
>>>> a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają.
>>> Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)
>> Mnie uczono, że jak się przyspiesza, to należy kręcić do maksymalnego
>> momentu.
>
> Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.
Nie zrozumieliśmy się, aby ekonomicznie było dopisać trzeba.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
26. Data: 2014-06-15 10:18:39
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
A tak poważnie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone
wychodziło mi ok 13 L gazu.
Zdarzały się odcinki, gdzie "fantazja rozwijała skrzydła", ale to raczej
tylko kilkadziesiąt kilometrów...
> Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po wyfiltrowaniu
> pokazują się 2szt na otomoto,
> Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d),
> wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna ta
> skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na gorsze
> ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te auta
> przyspieszają przy wyższych prędkościach)
Nigdy mnie to nie interesowało, bo jeżdżę manualem...
> ... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100
I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla nie
były projektowane przez księgowych/ekologów...
>> Butla w miejsce koła zapasowego 72 litry (realnie wchodzi 56-57 litrów
>> gazu) i bagażnik mam cały dla siebie...
> to sporo, nie wiedziałem nawet że są takie butle, ostatnio mając LPG
Hehe, mina lejących gaz na stacjach bezcenna... :)
Okupione to zostało wymianą sprężyn zawieszenia tylnego na wzmacniane i
dołożeniem tulejek podwyższających, bo tył zdecydowanie siadał przy
napełnieniu obu zbiorników i załadowaniu bagażnika.
> Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy 200km/h taki benzyniak spali mi
> niewiele ponad 10/100 gazu - raczej niewiele poniżej 20/100 - a jeśli tyle
> spali, to zasięg spada do 250km, więc gaz odpada...
> Po mieście niewiele jeżdżę (a jak jeżdżę to nie potrzebuję zasięgu)
Przy prędkościach, których wymagasz, faktycznie będzie spalał 13-15 L.
Ja osobiście tylko raz doświadczyłem spalania 15 L.
Musiałem przeciągnąć przeładowaną przyczepkę 200 km.
Trasa drogami krajowymi, prędkości 80-90 km/h
Tankowanie przed wyjazdem do pełna i po powrocie do pełna.
Wyliczenie dało spalanie na poziomie 15L.
Pozdrawiam.
WOJO
-
27. Data: 2014-06-15 10:28:45
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-15 01:18, WOJO pisze:
>> Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4
>> do 1/3 litra na 50 litrów ON.
> Hmm - podobny efekt powinna dać szklaneczka zużytego rzepakowego...
> :)
A tak na serio, to IODP rzepakowy "nie lubi" wysokich temperatur i
wysokich ciśnień, więc może się degradować w pompie CR i zapiekać w
końcówkach wtryskiwaczy.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
28. Data: 2014-06-15 10:35:19
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-15 01:23, Ilkenau pisze:
> Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:24:18 +0200, Adam <a...@p...onet.pl>
> napisał:
>
>
>> Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
>> 1/3 litra na 50 litrów ON.
>
> Zadam głupie pytanie, czy Mixol nada się do silnika dCi 1,5?
>
Mixol (zarówno zwykły, mineralny, jak i czerwony - syntetyk)nadaje się
do wszystkich typów zasilania silników Diesla. Najnowsze mają filtry
paliwa z oczkiem ok. 5 mikronów - Mixol przechodzi.
Nadaje się do pomp rzędowych, rotacyjnych, pompowtryskiwaczy i pomp CR,
z wtryskiwaczami zarówno elektro-mechanicznymi jak i piezo.
Ja sam osobiście miałem przez kilka lat sporo problemów z wtryskiwaczami
w silniku M47R we Freelanderze - co kilka miesięcy regeneracja :(
Aż wreszcie się dowiedziałem o Mixolu i o tym, żeby nie lać paliwa
"lepszego" - problemy zniknęły raz na zawsze.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
29. Data: 2014-06-15 10:39:47
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-06-15 10:18, WOJO pisze:
>> a ile to pali przyjmując jazdę autostradą 180-200km/h?
>
> Zgodnie z powiedzeniem - spali ile wlejesz... :)
> A tak poważnie - przy prędkościach ok. 130-140 km/h spalanie wyliczone
> wychodziło mi ok 13 L gazu.
> Zdarzały się odcinki, gdzie "fantazja rozwijała skrzydła", ale to raczej
> tylko kilkadziesiąt kilometrów...
przy 140 to spalam poniżej 8l ropy, zgaduję że przy 200 wciągnie powyżej
16l gazu, a to już za bardzo dla mnie skraca zasięg
>
>> Akurat w moim przedziale cenowym Legacy się nie mieści (po
>> wyfiltrowaniu pokazują się 2szt na otomoto,
>> Outback już pojawia się więcej - 16szt. (to już prawie tyle co 535d),
>> wszystkie auta z automatem - a według danych technicznych jakaś wolna
>> ta skrzynia (8,4s do 100km/h - teraz mam mniej więc po co zmieniać na
>> gorsze ;) (wiem że to żadne porównanie, ale nie mogę znaleźć jak te
>> auta przyspieszają przy wyższych prędkościach)
>
> Nigdy mnie to nie interesowało, bo jeżdżę manualem...
niestety w tej cenie (do 45000) ciężko taki trafić
>
>> ... w dieslu przy tej samej mocy zamykam się poniżej 10/100
>
> I to jest bardzo dobry wynik. Gdyby tylko te nowoczesne silniki diesla
> nie były projektowane przez księgowych/ekologów...
535d z 272KM nie pali dużo więcej (z tego co mówią to przy prędkościach
180-200 nawet mniej niż mój...)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
30. Data: 2014-06-15 10:39:56
Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-06-14 22:06, Czesław Wiśniak pisze:
>> Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
>> że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.
>
> Niskoobrotowe to sa na statkach :)
Zawory można regulować na pracującym silniku ;)
--
Pozdrawiam.
Adam