eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny przełom w e-pojazdach :-)Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Date: Mon, 29 May 2017 15:29:20 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <ogh7nj$7j0$1@node1.news.atman.pl>
    References: <c...@g...com>
    <592bfe72$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1496064563 7776 46.21.210.209 (29 May 2017 13:29:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 29 May 2017 13:29:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    In-Reply-To: <592bfe72$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 170529-0, 2017-05-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606074
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-29 o 12:56, T. pisze:

    >> http://tvn24bis.pl/moto,99/bezprzewodowe-ladowanie-r
    ozwiaze-problem-zasiegu-aut-elektrycznych,743892.htm
    l
    >>
    >>
    >> Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem
    >> standardowych akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)
    >>
    >
    > Według mnie przyszłość jest w superkondensatorach. Koszt takiego jest 2
    > rzędy wielkości mniejszy od Li-Jon, tylko ma o rząd wielkości mniejszą
    > pojemność z kg masy. Ale wystarczy zrobić stacje ładowania raz na 50 km
    > i powinno wystarczyć, a ładowanie trwa kilkanaście sekund. Może nawet
    > nie potrzeba by wysiadać z auta tylko podjeżdżać do takiej stacji.
    > Solaris robił próby z takim ustrojstwem - wyrzucili silnik diesla,
    > wstawili elektryczny, ale ładowanie musiało być co 750 m. Niby mało, ale
    > autobus zatrzymuje się na przystankach, na których się kondensatory
    > ładowały. I to wystarcza. Zanim nastąpi wymiana pasażerów, to już były
    > naładowane na następny odcinek.
    > Ciekawie wyliczyli pewne parametry - przy akumulatorach koszt ich
    > wyniósłby 2,2 mln zł, a waga - 3,5 t. Przy kondensatorach - koszt 230
    > tys. zł i waga 900 kg. Jak na autobus to całkiem niezłe parametry.
    > T.
    Ale to rozwiązanie dedykowane do tylko do transportu miejskiego.
    No i tradycyjnie pominęli koszty ładowarek. Może się okazać że te
    rozproszone po trasie to koszt dwu milionów a ta do akumulatorów
    kilkanaście tysięcy.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: