  • Data: 2017-05-29 16:33:52
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Twoje argumenty są zupełnie "inwalidzkie". Pewnie nie umiesz sobie też
    > wyobrazić wypożyczalni samochodów - bo bo jak to tak, pożyczasz
    > samochód, a za 200 km ci nie chce odpalić...

    raczej twój pogląd bo nie bierzesz pod uwagę tego co ja biorę, czyli
    zużycia i zmiany parametrów użytkowych wprost z tego zużycia
    wynikających. Nie mogę sobie tego wyobrazić pod kątem technicznym i tu
    widzę problem:).

    > Tutaj dyskusja nie jest o używkach/nie używkach, tylko czy do wszystkich
    > samochodów mają być takie same akumulatory, czy mogą być różne. Na
    > przykładzie opon widać, że mogą być różne, i rynek sobie z tym radzi.

    kupujesz samochód z nowym akumulatorem. Dojeżdżasz na stację wymienić na
    świeży(naładowany) i dostajesz taki z przebiegiem 6 lat który wystarczy
    ci na 50% tego co ten ze sklepu. Jak zapewnisz dopływ świeżych (i
    drogich) akumulatorów i wyłąpywanie tych co się nienadają z powodu za
    małej pojemności? To jest proste jak się w to nie zagłębiasz bo na
    poziomie szczegółów (gdzie ja szukam teoretycznego rozwiązania) nie
    wygląda to kolorowo.

    Różne zapotrzebowanie na moc i pojemnosć mozna załatwić zunifikowanymi
    akumulatorami które można pakować w pakiety połączone równolegle, gdzie
    ilość zmieniałaby się w zależności od zapotrzebowania auta na prąd. Ale
    patrz punkt jak zrobić by 'system' nie dał ci np. 3 akumulatorów 80%
    zużycia i jednego 30%? Można skontrolować to podczas ładowania - i taka
    stacja ładuje i stwierdza że szrot....kto kupi nowy?