  • 41. Data: 2021-04-21 14:26:20
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s5p203$3op$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 21-04-2021 o 13:18, J.F. pisze:
    >Niezgodne, wystarczy poszukać tasiemce na ten temat.

    Jeden wyrok SN lepszy niz tasiemce :-)

    >Ja mam 1 fazową PV, mocne odbiorniki na tej samej fazie, samochodu w
    >dzień nie ładuję i bazuję na różnicach w cenach taryf, więc jakby
    >mnie to nie do końca boli.

    Hm, 1f ma pulsujaca moc, a PV dostarcza stala.
    Masz gdzies tam baterie kondensatorow, czy niezbyt optymalnie
    wykorzystujesz swoje ogniwa ?

    No ale sam widzisz rozwiazanie - jedna mocna faza.
    Tylko niestety zaplacic trzeba za trzy :-)

    J.

  • 42. Data: 2021-04-21 14:31:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 21-04-2021 o 13:09, J.F. pisze:

    >Jakby sam poczytał, zamiast liczyć że ktoś będzie czytał za niego i
    >poda na tacy, to jakość poznawcza byłaby większa.
    >Albo nie zawracał gitary ze swoją niewiedzą i nie wysnuwał z niej
    >jakichkolwiek wniosków.

    No zaraz zaraz - liczylem na 3 fazy, to mi pisales, ze wiekszosc
    samochodow korzysta z jednej.
    Teraz piszesz, ze moga korzystac z 3, tylko trzeba doplacic.

    A co mnie to w koncu interesuje - i tak nie zamierzam teraz elektryka
    kupowac, Ty jak widac tez nie :-)

    Wiedza sie moze przydac za pare lat ...

    >Nikt nie kupi, bo nie do tego jest AC.

    Ale tak sie sklada, ze w domu jest AC.
    I teraz musisz uzgodnic stanowisko - to jaka moc potrafi samochod
    pociagnac z AC ?

    J.

  • 43. Data: 2021-04-21 14:36:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 14:26, J.F. pisze:

    > Jeden wyrok SN lepszy niz tasiemce :-)

    Dysponujesz?

  • 44. Data: 2021-04-21 14:40:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 14:31, J.F. pisze:

    > No zaraz zaraz - liczylem na 3 fazy, to mi pisales, ze wiekszosc
    > samochodow korzysta z jednej.

    Nie - żadna z w/w rzeczy nie miała miejsca.
    Tzn. każda wyglądała trochę inaczej biż ją TERAZ opisałeś.

    > Teraz piszesz, ze moga korzystac z 3, tylko trzeba doplacic.

    Niektóre mogą, inne nie.
    Różnie bywa.
    No i zawsze pisałem o TANICH modelach.

    > A co mnie to w koncu interesuje - i tak nie zamierzam teraz elektryka
    > kupowac, Ty jak widac tez nie :-)

    Nie zamierzam, bo już kupiłem. ;-)

    > Ale tak sie sklada, ze w domu jest AC.
    > I teraz musisz uzgodnic stanowisko - to jaka moc potrafi samochod
    > pociagnac z AC ?

    Jaki samochód i w jakim domu?
    Bo mój potrafi 22 kW, ale w moim domu dostanie tylko 2-3,6 kW, bo
    wszystko inne byłoby drogie, a więc nieopłacalne.

  • 45. Data: 2021-04-21 14:52:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,

    >Z tego, co mi wiadomo, jednak z 3 faz - 3x16A zazwyczaj, starsze
    >3x10A. A 3x32A to do ładowarki DC 22 kW albo do AC tam, gdzie masz
    >przepływowe podgrzewacze

    A, ja juz nic nie wiem, Cavallino niech wyjasnia.

    >Dlaczego? 22 kW - w sam raz.

    O ile sie nie okaze, ze samochod naprawde potrafi tylko z jednej fazy.

    >Jak masz 3x32A to bezpiecznik nie wyleci.
    Chyba, ze masz dwie lazienki i dwa podgrzewacze :-)

    >A jak masz DC, to na czas kąpieli wyłączasz.

    >Swoją drogą - mam przemyślany algorytm do układu z przekładnikami na
    >bezpiecznikach i dostosowaniem mocy pobieranej z poszczególnych faz
    >do
    >aktualnego obciążenia.

    To moze warto rozwijac, bo bedzie problem ladowania w garazach
    podziemnych blokow.
    Trzeba jakis dynamiczny przydzial mocy ...

    No chyba ze ... rozwiaza za nas ten problem, przeciez u nich bedzie
    wczesniej.

    Albo wspolnoty sie postawia - zadnego ladowania w garazach, za duze
    ryzyko, a w ogole to zakaz wjazdu elektrykow :-)

    Albo ... wygra rozwiazanie kompromisowe - mozna ladowac, ale 6A 1f.
    Bo taki przydzial, a moc ogranicza ryzyko :-)

    J.

  • 46. Data: 2021-04-21 14:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 21-04-2021 o 14:26, J.F. pisze:

    >Dysponujesz?

    Nie, ale tasiemce nie maja mocy prawnej :-)

    J.

  • 47. Data: 2021-04-21 15:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie - żadna z w/w rzeczy nie miała miejsca.
    >Tzn. każda wyglądała trochę inaczej biż ją TERAZ opisałeś.

    >Niektóre mogą, inne nie. Różnie bywa.
    >No i zawsze pisałem o TANICH modelach.

    No, w elektrykach to nawet tanie sa dosc drogie.

    Zostawmy na "roznie bywa".

    >Nie zamierzam, bo już kupiłem. ;-)

    Ale zdazyles sprzedac i kolejnego nie chcesz :-P

    >Jaki samochód

    elektryczny.

    >i w jakim domu?

    W domu z garazem.
    Choc garaz niepotrzebny :-)

    >Bo mój potrafi 22 kW, ale w moim domu dostanie tylko 2-3,6 kW, bo
    >wszystko inne byłoby drogie, a więc nieopłacalne.

    A przylacze jakie masz?
    I jest jakis problem doprowadzic 3*16A do samochodu ?

    Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a
    reszta to niekoniecznie.

    J.

  • 48. Data: 2021-04-21 15:04:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 14:57, J.F. pisze:

    > Nie, ale tasiemce nie maja mocy prawnej :-)

    Twoje wątpliwości tym bardziej.

    Zresztą ZE nie negują obowiązku, tylko stan faktyczny (tj. kłamią że
    liczniku bilansują międzyfazowo), więc to jest jakby punkt niesporny.

  • 49. Data: 2021-04-21 15:27:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-04-2021 o 15:03, J.F. pisze:

    > No, w elektrykach to nawet tanie sa dosc drogie.

    No te które nie były, odpadły z racji zasięgu, a reszta faktycznie droga.

    > Ale zdazyles sprzedac i kolejnego nie chcesz :-P

    Wręcz przeciwnie, właśnie kupiłem kolejnego, już trzeciego w życiu w sumie.
    Taniego smarta.
    Uzupełni mi flotę i załatwi kilka rzeczy, których jednym, drogim
    elektrykiem bym nie ogarnął.

    > elektryczny.

    Są różne.
    Jaki konkretnie?

    > W domu z garazem.

    Za mało informacji.
    Potrzebne info, to: przekroje kabli, zabezpieczenia, moc przyłącza,
    ilość faz, wolne miejsa w rozdzielnicy....

    > A przylacze jakie masz?

    11 kW.

    > I jest jakis problem doprowadzic 3*16A do samochodu ?

    Tak - trzeba ciągnąć nowe kable, w rozdzielnicy nie ma miejsca, na jej
    rozbudowę też nie bardzo, de facto trzeba by ciągnać już od skrzynki w
    płocie i dokupić nowe evse do samochodu za 2 tys zł.

    W sumie inwestycja za 4 tys minimum.
    W życiu się nie zwróci.

    Zwłaszcza że bateria w smarcie malutka, a w razie czego (potrzeby
    pilnego szybkiego podładowania), 4 km dalej jest płatna i szybka ładowarka.
    Której koszty nie wyniosą 4 tys zł do końca życia samochodzika, nawet
    jakbym zawsze tam ładował.

    > Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a reszta
    > to niekoniecznie.

    Ten co miałem to miał 43 kW.
    Obecny ma 22.

  • 50. Data: 2021-04-21 15:37:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-20 o 13:09, K pisze:

    > Ale sobie ostatecznie zapgrejdowal, pewnie mu podlaczyli trzy fazy.
    Ale to dla 3 faz liczyłem, na jednej to max chyba 3,6kw podłączysz.

    --
    Janusz