    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Date: Tue, 11 Apr 2023 20:10:51 +0200

    W dniu 11.04.2023 o 18:47, Shrek pisze:

    > Teoria jest taka, że UE czyli niemcy będą liderami "zielonych
    > technologii" i cały świat będzie to od nich kupował za gruby szmal.
    > Słabym punktem chyb pozostaje jak ich do tego zmusić:P

    Noi tutaj już się robi problem. W tym roku 9% rynku Niemiec się
    skurczyło, bo...Chiny wchodzą i USA, całe na biało :)

    https://moto.rp.pl/producenci/art38147451-niemiecka-
    motoryzacja-sie-kurczy-zniknie-co-dziesiate-miejsce-
    pracy

    "Samochody należą do najsilniejszych niemieckich marek. Wraz z miejscami
    pracy generowanymi przez tę branżę przemysłu, sektor zatrudnia ok. 1,8
    mln osób i wypracowuje 7,7 proc. niemieckiego PKB. Blisko pół miliona
    osób (447 tys.) było tuż przed pandemią zaangażowane do produkcji
    wyposażenia wykorzystującego technologię spalania. I prawdopodobnie te
    miejsca pracy są w przyszłości pod znakiem zapytania, w miarę dalszego
    przechodzenia z silników spalinowych na silniki elektryczne. Jak
    tłumaczy iFO - częściowo dlatego, że produkcja silników elektrycznych
    jest znacznie mniej złożona niż produkcja silników spalinowych. - Na
    razie producenci samochodów nadal produkują pojazdy z obydwoma typami
    silników. W nadchodzących latach stopniowe wycofywanie się z tych
    równoległych struktur jeszcze bardziej przyspieszy redukcję zatrudnienia
    w produkcji - mówi Falck."

    (reszta w linku i sieci)

    > A ja nie wątpię:(

    Niemcy mają obecnie przesrane z gazem a zaniedbania atomu to są spore
    wydatki.
    Wiatraków raczej już im nie przybędzie więc energetycznie słabo. Jak im
    siądzie produkcja drogich aut...a jest taki trend to nie powiem, będą
    się liczyć w Europie ale na zasadzie konkurencji. I dobrze :)
    ...dlatego lobbowali na NIE z prątkami ostatnio :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>