eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowego › Re: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Data: 2023-04-11 20:10:51
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11.04.2023 o 18:47, Shrek pisze:

    >> Czytałem, nie Konia ale "teorie spiskowe". Tak prędko to nie nastąpi
    >> jeśli w ogóle.
    >> Przemysł motoryzacyjny to spory kawałek PKB i dla "Kowalskiego" drugi
    >> koszt zaraz po mieszkaniu. Gdyby obecne kraje "wysokorozwinięte"
    >> pozbawić zysku z motoryzacji, to by się w 20 lat okazało, że są chuja
    >> warte bo gdzie i z czego czerpać zyski i zatrudniać miliony? OK,
    >> robotyzacja już wiele załatwia ale nadal się to kręci w sensie zysków
    >> i bogactwa tych krajów. Gdyby Niemcy pozbawić motoryzacji w sensie
    >> produkcji, to czym mogą zaimponić i zdobywać kasiorę?
    >
    > Teoria jest taka, że UE czyli niemcy będą liderami "zielonych
    > technologii" i cały świat będzie to od nich kupował za gruby szmal.
    > Słabym punktem chyb pozostaje jak ich do tego zmusić:P

    Noi tutaj już się robi problem. W tym roku 9% rynku Niemiec się
    skurczyło, bo...Chiny wchodzą i USA, całe na biało :)

    https://moto.rp.pl/producenci/art38147451-niemiecka-
    motoryzacja-sie-kurczy-zniknie-co-dziesiate-miejsce-
    pracy

    "Samochody należą do najsilniejszych niemieckich marek. Wraz z miejscami
    pracy generowanymi przez tę branżę przemysłu, sektor zatrudnia ok. 1,8
    mln osób i wypracowuje 7,7 proc. niemieckiego PKB. Blisko pół miliona
    osób (447 tys.) było tuż przed pandemią zaangażowane do produkcji
    wyposażenia wykorzystującego technologię spalania. I prawdopodobnie te
    miejsca pracy są w przyszłości pod znakiem zapytania, w miarę dalszego
    przechodzenia z silników spalinowych na silniki elektryczne. Jak
    tłumaczy iFO - częściowo dlatego, że produkcja silników elektrycznych
    jest znacznie mniej złożona niż produkcja silników spalinowych. - Na
    razie producenci samochodów nadal produkują pojazdy z obydwoma typami
    silników. W nadchodzących latach stopniowe wycofywanie się z tych
    równoległych struktur jeszcze bardziej przyspieszy redukcję zatrudnienia
    w produkcji - mówi Falck."

    (reszta w linku i sieci)
    >
    >> Tak, czytałem te brednie...zupełnie tak samo jak z domami czy
    >> mieszkaniami, wszyscy wynajmują a właścicielem jest jakaś firma.
    >> Brednie dla mnie, bo prawo własności to zabranie wolności i wątpię,
    >> żeby do tego doszło.
    >
    > A ja nie wątpię:(
    >
    Niemcy mają obecnie przesrane z gazem a zaniedbania atomu to są spore
    wydatki.
    Wiatraków raczej już im nie przybędzie więc energetycznie słabo. Jak im
    siądzie produkcja drogich aut...a jest taki trend to nie powiem, będą
    się liczyć w Europie ale na zasadzie konkurencji. I dobrze :)
    ...dlatego lobbowali na NIE z prątkami ostatnio :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: