eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny cios lobby paliwowegoRe: Kolejny cios lobby paliwowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
    .inetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Date: Mon, 10 Apr 2023 14:43:27 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <u110a1$keu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 10 Apr 2023 12:43:45 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
    logging-data="670662"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.9.1 Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <u10lj1$24opn$1@dont-email.me>
    X-Antivirus: AVG (VPS 230410-2, 10.4.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712815
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.04.2023 o 11:40, K pisze:
    > Lobby paliwowe tym razem probuje straszyc potencjalnym zawaleniem sie
    > parkingow wielopoziomowych, a wszystko z powodu wagi samochodow
    > elektrycznych:
    >
    > https://www.telegraph.co.uk/news/2023/04/08/old-car-
    parks-could-collapse-under-weight-electric-cars/
    >
    > Przeciez kazdy logicznie myslacy wie, ze te parkingi mozna, a wlasciwie
    > nalezy zburzyc i wybudowac od nowa tak aby mogly uniesc ciezar
    > samochodow elektrycznych przy okazji mozna je wyposazyc w ladowarki
    > indukcyjne zamontowana w stropach.

    Mnie zastanawia jedno. Skoro prątki są cięższe od spalinowych to znaczy,
    że muszą zużywać więcej energii. To chyba logiczne? Skoro zatem zużywają
    więcej energii, to trzeba tej energii wyprodukować wincyj i wincyj
    nadymić kominami z elektrowni węglowych. Gdzie tutaj sens? Już pisałem,
    że prątki mają rurę wydechową gdzie indziej i może nie smrodzą lokalnie
    ale planetarnie już tak :] Co dalej? Prątki zarzucają spalinowcom niską
    sprawność silnika a sami zysk z tej sprawności pakują w poruszenie
    często DWUKROTNIE WIĘKSZEJ masy czyli argument ze sprawnością upada.
    Gdyby prątek miał akumulator zdolny zrobić 800km, to by ważył 3 tony
    najmniej (czyli jeszcze gorzej i wincyj dymu z komina) a ciężar paliwa
    do przejechania 800km to ok 60kg czyli wypierdalanie energii przez
    prątki na poruszenie masy. Pomijam już z litości długość drogi hamowania
    czy ewentualny poślizg związany z masą lub kolizją.

    Także ten tego :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: