  • 51. Data: 2020-02-20 19:17:14
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-20 o 08:50 -0800, s...@g...com napisał:
    > Ale jednak jak jest te 8-12 mbps to jest. A nie tak ze raz jest 8 a
    > raz 2. A potem caly czas 1.

    A to widzisz, u mnie różnie - "normalnie" wyciągam ok. 2 Mbps. Ale
    kiedy deszcz pada dłuższy czas to modem renegocjuje do 1 Mbps, a czasem
    i do 600K potrafi zejść. Z satelitą podobnie - niby 20 Mbps, ale tylko
    jeśli świeci słońce. Jak się zachmurzy to bliżej 4 Mbps, a jak grad
    pada to 0.

    > Inny przyklad. Kupujesz tone wegla. Przywoza, wazysz i jest 650kg.
    > Odpuscic? Wszak co roku brakuje 300kg...

    Poczekaj aż deszcz spadnie, i wtedy zważ. Węgla przybędzie. :)

    Mateusz

  • 52. Data: 2020-02-20 19:23:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-20 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
    > Takie wychowanie... Jak widze oszusta to mowie oszust, jak widze
    > kurestwo to mowie kurestwo a ze czasem za to obrywam... cóż...

    Niby fakt, no ale postaw się po stronie właściciela. Wybudował
    autostradę, kosztowało go to niemały pieniądz, więc ma się zwracać.
    Remonty jakieś trzeba okresowo przeprowadzać no i co teraz - zamknąć
    autostradę? Ludzie będą krzyczeć że źle. Dawać za darmo przejazd? No ale
    zwalą się wtedy wszyscy i się na amen zakorkuje, nie wspominając o tym
    że wyjeżdżą mu asfalt - czysta strata. Więc co robić?

    Mateusz

  • 53. Data: 2020-02-20 19:38:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > A to też - ale to już w ramach tejże naciąganej analogii właśnie.

    > Wnioskuję z tego, że to raczej anegdotyczny przypadek typu "latam
    > helikopterem", a normalni ludzie jednak są/byli skazani na tepsowe
    > kable, tzn. jeżdżenie autostradą co to nie zawsze gwarantuje prędkości
    > autostradowe.

    Właśnie to nie przypadek anegdotyczny tylko faktyczny.
    A że komuś wygodniej było pić piwo przed telewizorem zamiast
    coś zrobić a później coś z tego mieć to już nie moja wina.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2020-02-20 19:43:08
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > zwalą się wtedy wszyscy i się na amen zakorkuje, nie wspominając o tym
    > że wyjeżdżą mu asfalt - czysta strata. Więc co robić?

    Obniżyć wysokość opłaty za przejazd na czas remontu.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2020-02-20 20:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

> [...]
    > ale zwalą się wtedy wszyscy i się na amen zakorkuje, nie wspominając
    > o tym że wyjeżdżą mu asfalt - czysta strata. Więc co robić?

    Wziac to pod uwage i podchodzic do klientów profesjonalnie.
    To troche tak jakby hotelarz chciał wynajmowac pokoje w czasie remontu.
    Dzieki temu ze w czasie remontu autostrada nie pobierałaby opłat mieliby
    wieksza motywacje zeby szybko skonczyc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 56. Data: 2020-02-20 21:15:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-20 o 19:59 GMT, Budzik napisał:
    > Wziac to pod uwage i podchodzic do klientów profesjonalnie.
    > To troche tak jakby hotelarz chciał wynajmowac pokoje w czasie
    > remontu.

    A nie wynajmują? Bywałem w różnych hotelach w życiu bo w ramach pracy
    zawodowej nieco włóczyłem się po świecie, i kilka razy zdarzyło mi się
    trafić na jakieś remonty. Nie "mojego" pokoju oczywiście, ale pokoju
    obok lub piętra niżej. Z reguły dowiadywałem się o tym już na miejscu.
    Fakt, dotyczyło to raczej hoteli ** lub ew. ***, w tych o większej
    ilości gwiazdek nie przypominam sobie takich praktyk.

    > Dzieki temu ze w czasie remontu autostrada nie pobierałaby
    > opłat mieliby wieksza motywacje zeby szybko skonczyc.

    Tzn. ten biedny, uciśniony kapitalista miałby jeszcze sam siebie
    biczować? To takie nieżyciowe trochę. Zrobiłbyś tak? Bo ja z pewnością
    nie. Nie dość że remont drogi kosztuje mnie majątek, to jeszcze
    autostrada w tym czasie przynosi zerowe zyski, a do tego ruch wzmożony
    (bo darmo) i już widzę jak kolejne dziury mi pospólstwo w asfalcie robi.

    Mateusz

  • 57. Data: 2020-02-21 02:07:56
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Sporo jezdze i latam po Europie. Mam srednio okolo 100 lotow rocznie, a
    do tego przejezdzam minimalnie z 50-60tys km co rok. I pomimo tego, ze
    firma moglaby pokryc koszty moich podrozy po A2, to dla zasady omijam te
    austostrade.
    Poziom zachlannosci i skurwysynstwa przekracza nawet jak dla mnie
    wszelkie logiczne granice. Wole jechac dookola, niz dokladac swoje piec
    groszy dla kulczykowych spadkobiercow. Jezdzilem po drogach Australii,
    USA, Japonii, i chyba kazdego europejskiego kraju, ale takiego
    zlodziejstwa jak u nas chyba nie widzialem nigdzie indziej.
    Wiec dla zasady wole stracic 1 czy 2h, bo i tak mi firma za to zaplaci,
    niz dokladac kilku zlotych do tego zlodziejskiego biznesu.
    Piotr

  • 58. Data: 2020-02-21 06:02:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Feb 2020 02:07:56 +0100, gobo napisał(a):
> [...]
    > do tego przejezdzam minimalnie z 50-60tys km co rok. I pomimo tego, ze
    > firma moglaby pokryc koszty moich podrozy po A2, to dla zasady omijam te

    Samolotem ? :-)

> [...]
    > USA, Japonii, i chyba kazdego europejskiego kraju, ale takiego
    > zlodziejstwa jak u nas chyba nie widzialem nigdzie indziej.

    Porownaj raczej z Wlochami, Francja, Hiszpania ... ceny chyba podobne.
    Fakt, ze nasze autostrady jakos dziwnie najdrozsze w Europie, jesli
    chodzi o ceny budowy ...

    > Wiec dla zasady wole stracic 1 czy 2h, bo i tak mi firma za to zaplaci,
    > niz dokladac kilku zlotych do tego zlodziejskiego biznesu.

    Akurat firma moze miec inne zdanie :-)

    Na to jeszcze nakladaja sie niestety nasze dziwne przepisy o
    delegacjach...

    J.

  • 59. Data: 2020-02-21 09:31:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 17:59:01 UTC+1 użytkownik Przemek Jedrzejczak
    napisał:
    > W Bolandzie za 20 lat ;-)

    https://pro.speedtest.pl/
    Do tego słowo klucz "prędkość zwykle dostępna"
    Własnie czekam na przelew z Orange
    Jako że przez ostatnie 12 miesięcy(dłuższego okresu reklamować nie można) miałem
    prędkość niezgodną z umowa i regulaminem to Orange zwraca mi 75% kwot z faktur z
    ostatnich 12 miesięcy.
    Dlaczego 75%?
    Bo tak się domagałem
    W umowie mam prędkość do 80Mb, w regulaminie jest:
    "Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać
    przez 70 % okresu rozliczeniowego."
    W mojej opcji "prędkość zwykle dostępna" to 70% prędkości maksymalnej
    A faktycznie miałem ok 20Mb

    Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość "zwykle dostępną" w okolicach
    20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości maksymalnej w mojej ofercie
    Tydzień temu dostałem info z Orange ze przy wystawieniu następnej faktury zrobią
    stosowne korekty a nadpłatę przeleją na wskazane przeze mnie konto.

  • 60. Data: 2020-02-21 09:59:50
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 21.02.2020 o 06:02, J.F. pisze:

    > Porownaj raczej z Wlochami, Francja, Hiszpania ... ceny chyba podobne.

    Nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych, nie bądźmy Pewexami ;)

    W takich Włoszech czy Francji utrzymanie autostrady jest raczej droższe
    niż w Polsce (ceny usług czy nawet materiałów, pomijam już w ogóle
    stosunek ceny do średniego wynagrodzenia) więc nic tu nie uzasadnia
    podobnych cen za przejazd w Polsce. Jakoś na koncesyjnej A1 mogą być w
    miarę normalne ceny.