eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejna ofiaraRe: Kolejna ofiara
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejna ofiara
    Date: Fri, 25 Apr 2014 17:33:43 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 51
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <5357a9d6$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5357cf26$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1404240011380.3008@quad>
    <X...@1...0.0.1>
    <ljac5g$17en$1@news2.ipartners.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <Pine.WNT.4.64.1404251526130.3460@quad>
    NNTP-Posting-Host: 79.173.47.194
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1398447223 17127 79.173.47.194 (25 Apr 2014 17:33:43
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Apr 2014 17:33:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2531373
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Po prostu nikt tego nie ustala.
    > W szczególności jak "udało się przeżyć" to a priori przyjmuje się,
    > że pasy uratowały i basta.

    nie wiem czy dobrze rozumiem.
    Jak to sie nie ustala?
    Przypadki kiedy pasy zabiły przewaznie sa dośc spektakularne.

    Z czego wynika, ze sie nie ustala?


    > IMO do oszacowań można brać *wyłącznie* proporcję ofiar które miały
    > pasy zapięte i niezapięte, niestety mocno zniekształconą przez fakt,
    > że w statystyce "niezapiętych" istotna większość to będą osoby
    > lekceważące nakazy prawa, co wiązać się będzie z łamianiem *również*
    > tych przepisów, które mają wpływ na wielkość szkody przy wypadku
    > ogółem, czytaj współczynnik śmiertelności.
    > Tłumacząc na polski.
    > Jakby jazda z niezapiętymi pasami nie była zabroniona, mielibyśmy
    > jakiś obraz statystyczny, w typowej wartości "czwarte kłamstwo" :P
    > (znaczy poprzez nierozpoznane koralacje)

    Tak by sie mogło wydawać...
    Ale:
    - znam przynajmniej kilku kierowców ktorzy nie zapinaja pasów (w miescie)
    dlatego ze: jezdza spokojnie i sa dobrymi kierowcami i stad wnioskuja ze
    jest mała szansa, ze pasy im sie przydadza.
    - znam tez kilka osób ktore na drogach przesadzaja - mam wrazenie, ze one
    jakos wyjątkowo chetnie zapinają pasy.
    Wiec nie wiem, czy brak poszanowania dla prawa koreluje z brakiem
    poszanowania do własnego zdrowia...

    > Jeśli *jest* zabroniona, jest wysoce prawdopodobne, że większość
    > tak jadących *również* przekracza prędkość, wyprzedza na zakazie
    > itede.

    Może to kwestia swiadomości, ze jednak IMO jest inaczej?

    > A to ma wpływ na śmiertelność w wypadkach w ogóle.
    > Pozostali niekoniecznie dlatego zapinają, że mają takie przekonanie,
    > ale na zasadzie "skoro już 50 jadę to i pasy zapnę, co mam
    > punkty zbierać".
    > Zabitych bez pasów będzie więc więcej nie dlatego (dobra,
    > "nie tylko dlatego"), że pasów nie zapięli, a dlatego że uderzenie
    > w słup było przy 70 a nie 30 (licząc wyhamowanie z 90 lub 50,
    > odpowiednio).

    Uff, całe szczescie ze napisałes: nie tylko dlatego"... :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: