-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder
.erje.net!feed.news.qwest.net!mpls-nntp-01.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshostin
g.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 25 Apr 2014 15:42:36 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Kolejna ofiara
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1404251526130.3460@quad>
References: <5357a9d6$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5357cf26$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<Pine.WNT.4.64.1404240011380.3008@quad>
<X...@1...0.0.1>
<ljac5g$17en$1@news2.ipartners.pl>
<X...@1...0.0.1>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 55
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1398434117 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2163 83.15.167.123:62501
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2531349
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 24 Apr 2014, Budzik wrote:
> Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...
>
>>>>> Ta swołocz rozumie, ze w 99,9% te pasy pomoga ci uratować zycie i
>>>>> zdrowie.
>>>>
>>>> Ta wartość IMO jest wyssana z palca.
>>>> W 90% jeszcze od wielkiej biedy bym uwierzył.
>>>>
>>> A dlaczego 90%? Uwazasz ze w 1 sytuacji na 10 pasy zabijają?
>>
>> Czy Ty może sugerujesz, że "nie pomogą" = "zabijają"?
>> A jeśli nie, to skąd takie pytanie?
>>
> Mam na mysli tylko sytuacje w ktorych zadziałaja.
Czyli odrzucasz do rozważań wszystkie te przypadki, kiedy zarówno
z pasami ofiara zginęła lub by zginęła, tudzież bez pasów nie zginęła
lub by nie zginęła?
No to pozostają jeszcze te przypadki, kiedy *zaszkodzą*.
Nie zabiją, a spowodują inne obrażenia.
Tak, 1 na 10 "zaszkodzenia pasów" uważam za znacznie bardziej wiarygodne,
niż 1 do 1000 dla przypadku przeciwnego.
> I jakos nie słyszę aby co 10 przypadek powodował, że ktos przez te pasy nei
> wydostał się z samochodu i zginął przez wode, pociąg, inny samochód ktory
> na niego najechał.
Po prostu nikt tego nie ustala.
W szczególności jak "udało się przeżyć" to a priori przyjmuje się,
że pasy uratowały i basta.
IMO do oszacowań można brać *wyłącznie* proporcję ofiar które miały
pasy zapięte i niezapięte, niestety mocno zniekształconą przez fakt,
że w statystyce "niezapiętych" istotna większość to będą osoby lekceważące
nakazy prawa, co wiązać się będzie z łamianiem *również* tych przepisów,
które mają wpływ na wielkość szkody przy wypadku ogółem, czytaj
współczynnik śmiertelności.
Tłumacząc na polski.
Jakby jazda z niezapiętymi pasami nie była zabroniona, mielibyśmy
jakiś obraz statystyczny, w typowej wartości "czwarte kłamstwo" :P
(znaczy poprzez nierozpoznane koralacje)
Jeśli *jest* zabroniona, jest wysoce prawdopodobne, że większość
tak jadących *również* przekracza prędkość, wyprzedza na zakazie
itede.
A to ma wpływ na śmiertelność w wypadkach w ogóle.
Pozostali niekoniecznie dlatego zapinają, że mają takie przekonanie,
ale na zasadzie "skoro już 50 jadę to i pasy zapnę, co mam
punkty zbierać".
Zabitych bez pasów będzie więc więcej nie dlatego (dobra,
"nie tylko dlatego"), że pasów nie zapięli, a dlatego że uderzenie
w słup było przy 70 a nie 30 (licząc wyhamowanie z 90 lub 50,
odpowiednio).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.14 17:24 Tengu
- 25.04.14 19:33 Budzik
- 25.04.14 19:33 Budzik
- 25.04.14 19:51 J.F
- 25.04.14 19:55 J.F
- 25.04.14 21:00 Budzik
- 25.04.14 21:00 Budzik
- 25.04.14 22:23 elmer radi radisson
- 26.04.14 00:20 Jan Komosa
- 25.04.14 22:58 Gotfryd Smolik news
- 25.04.14 23:30 Gotfryd Smolik news
- 25.04.14 23:38 Gotfryd Smolik news
- 25.04.14 23:18 Gotfryd Smolik news
- 26.04.14 02:00 Budzik
- 26.04.14 03:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida