  • 1. Data: 2012-02-03 17:07:35
    Temat: Kolcowane?
    Od: "AntekP" <A...@p...com>

    Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
    I tak się zastanawiam z kolcami czy bez?
    http://vianor.pl/studded_or_friction_tyres

  • 2. Data: 2012-02-03 18:03:57
    Temat: Re: Kolcowane?
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 03-02-2012 17:07, AntekP pisze:
    > Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
    > I tak się zastanawiam z kolcami czy bez?
    > http://vianor.pl/studded_or_friction_tyres

    To zależy czy w cenie uwzględniasz regularne opłaty dodatkowe za
    użytkowanie opon z kolcami na terenie RP.

    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 3. Data: 2012-02-03 18:56:11
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 17:07, AntekP pisze:
    > Co prawda nie mieszkam na morzem ale chcę sobie kupić nowe zimówki Nokiana.
    > I tak się zastanawiam z kolcami czy bez?
    > http://vianor.pl/studded_or_friction_tyres

    O ile się nie mylę i nić się ostatnio nie zmieniło w przepisach to w PL
    nie wolno używać opon z kolcami. Jedyne zastosowanie to rajdy i to tylko
    na ściśle określonych odcinkach przy ściśle określonych wytycznych oraz
    przy żużlu na lodzie :-)
    ps. więc odpowiadając na Twoje pytanie kupić możesz z kolcami albo bez
    ale na tych z kolcami legalnie nie możesz jedzić.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2012-02-03 19:41:44
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-02-03 18:56, Gabriel'wilk' pisze:

> [...]
    > ps. więc odpowiadając na Twoje pytanie kupić możesz z kolcami albo bez
    > ale na tych z kolcami legalnie nie możesz jedzić.

    Dodatkowo - jeszcze ILE kolców w oponie ... Bo daje to różną
    charakterystykę prowadzenia na suchym asfalcie - od jazdy prawie
    normalnej, poprzez "śliską kostkę" aż do wrażenia jazdy po lodzie...
    Ile masz tych dni z lodową skorupą na całej szerokości drogi i na całej
    trasie?

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2012-02-04 12:30:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Feb 2012 19:41:44 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

> [...]
    > normalnej, poprzez "śliską kostkę" aż do wrażenia jazdy po lodzie...
    > Ile masz tych dni z lodową skorupą na całej szerokości drogi i na całej

    A co z oponami o chowanych kolcach?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-02-04 19:47:43
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    On 3 Lut, 18:56, Gabriel'wilk' <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ps. więc odpowiadając na Twoje pytanie kupić możesz z kolcami albo bez
    > ale na tych z kolcami legalnie nie możesz jedzić.
    I to jest dla mnie zastanawiające dlaczego jest taki przepis ?
    Będąc w Szwecji większość mijających mnie aut miała chowane kolce
    (charakterystyczny dźwięk jadącego auta) - nie zauważyłem, by
    nawierzchnia w Sztokholmie była zmasakrowana przez auta.
    Uważam, że przy częstotliwości zaskakiwania naszych drogowców przez
    zimę - chowane kolce powinny być jak najbardziej dopuszczone - można
    by wtedy pokonać 300km trasę w 4h a nie w 7..
    Pozdrawiam,
    Mariusz