-
Data: 2012-02-13 04:00:50
Temat: Re: Klucz dynamometryczny
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"Czeslawek" jh7uco$g2g$...@i...gazeta.pl
> Nie wiem, np. na allegro. Wcześniej sprawdź jakim momentem dokręca się śruby w
kołach.
W serwisie mówili -- 130 Nm.
>> Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można
>> odkręcać tym?
> Ogólnie to nie zaleca się używania kluczy dynamometrycznych do odkręcania śrub ze
względu na obciążenie mechanizmu pomiarowego w
> drugą stronę (klucze jednokierunkowe) lub przekroczenie maksymalnego momentu, na
który został skonstruowany mechanizm pomiarowy
> (klucze lewo-prawo).
Jeśli można ustawić kierunek pracy klucza -- to chyba i można kręcić
nim ,,do tyłu''. Jeśli tak, to czy można coś tam przekręcić? Ustawię
nie na 130 Nm, ale na 200 Nm (klucz można nastawić do 210 Nm) i zacznę
delikatnie (bez skakania i walenia młotem) odkręcać. Po 1/4 obrotu
powinno być zupełne zluzowanie nakrętki -- jeśli nakrętka będzie
zbyt mocno dokręcona, klucz po prostu puści -- nie ma więc miejsca
na przesilenie kluca. Dobrze myślę?
Co najwyżej nie uda się odkręcenie, jeśli nakrętka będzie dokręcona zbyt mocno.
Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka
po kilku miesiącach od dokręcenia momentem 130 Nm.
>> W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację)
>> nastawienie takiego klucza, aby dokręcał takim momentem, jaki ustawimy?
> Klucze dynamometryczne powinno oddawać się do kalibracji, co ileś tam kliknięć lub
co jeden rok. W zależności od jakości i
> wielkości klucza liczba kliknięć jest różna.
Rozkalibrowują się szybko czy raczej nie? W domowym zastosowaniu
(40 nakrętek rocznie dokręconych momentem 130 Nm) bez kalibrowania
wiele stracę z dokładności?
>> Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?
> Tak, jw.
Żadnego smarowania?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.12 04:29 marcin
- 13.02.12 08:27 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 13.02.12 09:30
- 13.02.12 10:17 Grejon
- 13.02.12 10:47 AZ
- 13.02.12 11:43 Bydlę
- 13.02.12 13:25 kogutek
- 13.02.12 13:39 Karolek
- 13.02.12 14:18 Jakub Witkowski
- 13.02.12 14:49 jerzu
- 14.02.12 01:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.02.12 01:21 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.02.12 01:31 Eneuel Leszek Ciszewski
- 14.02.12 01:38 AZ
- 14.02.12 03:26 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=