  • Data: 2012-02-13 08:27:57
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlatego pytam, jak mocno będzie dokręcona taka nakrętka
    > po kilku miesiącach od dokręcenia momentem 130 Nm.

    Dokładnie 130 Nm +/- małe poprawki:
    - Przegrzanie piast podczas hamowania awaryjnego pod Pykowską Górką - na
    trasie do Koziej Wólki;
    - Samodokręcanie się śrub;
    - Korozja na 3/4 obwodu gwintu - to od nawozów używanych w gminie
    Makoszowy zamiast soli;
    - Poluzowanie 2 nakrętek po wjechaniu w dziurę na 11 km drogi Gawłów-
    Pawłów...

    Czyli podsumowując - do klucza dynamometrycznego dokup rozsądnego
    sztywnego krzyżaka np. takiego:
    http://allegro.pl/klucz-do-kol-krzyzakowy-17-x-19-x-
    22-x-13-16-i2115784411.html
    - aby można było prosto odkręcać bez obrobienia śrub oraz w razie czego
    nałożyć metrową rurkę i po niej poskakać/trzepnąć młotkiem.
    Już kiedyś miałem konieczność odkręcania przyrdzewiałych i zapieczonych
    śrub z drugim końcem krzyżaka podpartym na podnośniku - aby nie spadł ze
    śruby.

    Bo fabryczna "fajeczka" czy nawet taka długa:
    http://allegro.pl/klucz-nasadowy-do-kol-21-23-mocny-
    hard-jakosc-i2093185784.html
    nie daje możliwości zadziałania dużą siłą dokładnie prostopadle do
    gwintu a zwiększa szanse na obrobienie łba i konieczność zabaw flexą :(

    --
    Wojciech Smagowicz