  • 41. Data: 2017-10-16 10:12:09
    Temat: Re: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-10-14 o 06:37, LinFanQri pisze:
    > 1) Raczej na pewno nie chcę "krzyżaków" 4in1. W samochodzie mam jeden
    > rozmiar śrub a jakość tych kluczy w okolicach 50PLN pozostawia nieco do
    > życzenia. Firmowy-oryginalny-dedykowany od producenta cały powyginany
    > poleciał na złom...

    A ja lubię krzyżaki z kilku powodów:
    - małe ryzyko, że zeskoczy ze śruby i porysuje felgę, jest większa
    kontrola nad kluczem
    - dwa razy większa siła - bo z jednej strony pchasz, z drugiej
    ciągniesz, przedłużka niepotrzebna
    - jak śruba puści to robi się "młynek" i śruba się sama do końca odkręca
    (przy przykręcaniu też można skorzystać)

    Aktualnie mam składany, więc dużo miejsca nie zajmuje. Na razie się nie
    pogiął.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2017-10-16 12:23:59
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tzw. "profesjonaliści", czyli ludzie zarobkowo zajmujący się dokręcaniem
    > śrub zazwyczaj uważają że minimum to 400Nm, a dobrze dokręcone to
    > 500-600Nm.
    > Śruby-rekordzistki wymagały około 800Nm żeby z hukiem puścić.

    No i dzięki temu są fajne filmiki na youtube jak sruby puszczają w czasie
    jazdy i koło odjezdza ;)

    pzdr

  • 43. Data: 2017-10-16 14:40:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ok, wiec: monet siły to siła razy ramie - czyli im dłuzszy bedzie klucz
    > lub przedłużka tym z mniejsza siła odkrecisz.
    > Koniec, zadnej innej zmiennej nie ma (pomijajac wygode samego klucza etc)

    ułatwię wam rozwikłanie tej zagadki. Weź sobie pokrętło na 1/2 i na 3/4
    i spójrz na fragment wchodzący w nasadkę. A teraz przeczytaj wątkotwórce
    i fragment " kluczem z "plasteliny"". On rozważa grubsze pokrętło ale
    jest ono z krótszym ramieniem. Jak będzie grubszy to nie ukręci tak
    łatwo klucza:) długość ramienia (46cm vs 50cm) jest tu jego zagwozdką
    jeśli go dobrze zrozumiałem.

  • 44. Data: 2017-10-16 15:35:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >kontrola nad kluczem
    >- dwa razy większa siła - bo z jednej strony pchasz, z drugiej

    Ale noga nie pociagniesz, nie staniesz, nie podskoczysz :-)

    >- jak śruba puści to robi się "młynek" i śruba się sama do końca
    >odkręca (przy przykręcaniu też można skorzystać)

    To jest przyjemne. Ale krotki fajkowy tez sie szybko palcem odkreca.
    Nie wiem jak teleskopowy ...

    J.

  • 45. Data: 2017-10-16 19:24:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-16 o 00:31, nadir pisze:
    > A co powiesz na to?
    > https://youtu.be/J0PdwOKBF-Q?t=627

    Ładny warsztat. Taki czysty...

    --
    MN

  • 46. Data: 2017-10-16 20:39:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale noga nie pociagniesz, nie staniesz, nie podskoczysz :-)

    A dlaczego nie?
    Podpierasz z drugiej strony jakas cegła, deska i juz.
    Ale nie oszukujmy sie - to wszystko jest kombinowanie. Ma byc długie
    ramie i koniec.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 47. Data: 2017-10-16 21:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 18:39:06 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >[...]
    >
    > A dlaczego nie?
    > Podpierasz z drugiej strony jakas cegła, deska i juz.

    Dobrze piszesz, ale ... wozisz cegle czy deske w bagazniku ?
    Wiec nie masz :-)

    > Ale nie oszukujmy sie - to wszystko jest kombinowanie. Ma byc długie
    > ramie i koniec.

    No i z fajkowym rurka lepiej dziala :-)

    J.

  • 48. Data: 2017-10-16 21:58:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > O, ja mam identyczne :) i potwierdzam - świetne narzędzie. Mam od kilku
    > lat i nie było jeszcze śruby której bym nie dał rady tym odkręcić. Na
    > początku miałem obawy że przez swoją "teleskopową" naturę rura wygnie się
    > albo złamie, ale wcale nie - przynajmniej mój egzemplarz okazał się
    > bardzo solidny.

    jako pokrętło świetne (również polecam) ale sugeruję kupić nasadkę
    udarową w rozmiarze śruby bo w jednym takim kluczu mnie się ta
    dwustronna nasadka rozlazła po obwodzie przy skakaniu;)

  • 49. Data: 2017-10-16 22:29:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 15 Oct 2017 17:08:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jak bys potrafil policzyc wytrzymalosc sruby M12 to bys nie pierdolil ze wytrzyma
    800Nm. Ale nie potrafisz to pierdolisz.

    No policz policz. Tylko nie zapomnij o stożku w nakrętce.

    A jaki moment trzeba przyłożyć przy odkręcaniu po dowaleniu śruby pneumatem
    na maksa to ja akurat dobrze wiem jaki jest.

  • 50. Data: 2017-10-16 23:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dobrze piszesz, ale ... wozisz cegle czy deske w bagazniku ?
    > Wiec nie masz :-)

    Woze metrowa rurke przedłuzke wiec nic innego mi nie trzeba.

    > No i z fajkowym rurka lepiej dziala :-)

    Nie widze róznicy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'