    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Klucz do kól
    Date: Sun, 17 May 2015 06:37:41 -0500

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    news:mj9q63$lab$1@srv.chmurka.net...
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > dowolny krzyzak ktory sie nie rozpadnie po pierwszym uzyciu
    >
    > tylko wtedy trzeba zadbac o eksploatacje zgodnie z instrukcja
    > czyli dokrecanie dynamometrycznym a nie 'ile sie da'

    Generalnie rzecz biorąc to gdy dba się o dokręcanie
    (samemu zawsze koła zmieniasz?) to nie ma problemu
    z odkręcaniem śrub tym kluczem które wrzucają Ci
    producenci samochodów do bagażnika (zwykła fajka).
    Problemem jest że czasem zamiast do swojego zaufanego
    magika od opon, który wie co to jest klucz dynamometryczny,
    musisz gdzieś pojechać do jakiegoś Józka co to ma więcej
    w mięśniach niż w głowie i takie rzeczy jak dokręcanie
    właściwe srub przerasta jego zdolności poznawcze...

    Ja mam to samo ze zmianą oleju - niestety trafiam
    zwykle na takich magików którzy miażdzą podkładkę
    pod korkiem spustowym na plasterek prawie przeźroczysty
    zamiast ją tylko lekko przygnieść, jak w instrukcji producent
    auta podaje odpowiednie (małe) siły - dlatego często sam sobie
    wolę olej i filtr oleju wymienić i mam pewność że jest dobrze.