  • 1. Data: 2012-03-12 15:35:28
    Temat: Kłopoty z dyskiem WD - znowu
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Jakiś czas temu poruszyłem temat na grupie. Sprawa dotyczyła dysków
    Western Digital Green Caviar 500 GB ( seria AADJ ). Na gwarancji w
    identyczny sposób padły po kolei 2 dyski. Za Waszą radą zamieniłem Green
    Caviara na Blue Caviara 500 GB ( seria AAKX ) i po niecałych 2
    miesiącach pracy w domu ów niebieski Caviar odmawia współpracy w
    identyczny sposób. Rozsypuje się kilka sektorów, XP nie jest w stanie
    się podnieść. Co jest grane ? Ostatni dysk pracował w temperaturze 29-32
    stopnie, wg SMARTa uruchamiany był < 100 razy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-03-12 16:42:18
    Temat: Re: Kłopoty z dyskiem WD - znowu
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Sprawdź pamięć i zapuść antywira. Jak będzie ok możesz wymienić kable.
    Ale to tylko takie pomysły, bo na razie nie spotkałem się z takim
    zjawiskiem.

  • 3. Data: 2012-03-12 19:16:34
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-03-12 17:42, Szyk pisze:
    > Sprawdź pamięć i zapuść antywira.

    Sprawdzałem to przy okazji poprzednich padów dysków ( na zewnątrz tego
    blaszaka ) i było OK.

    > Jak będzie ok możesz wymienić kable.

    Spotkałem się z taką sugestią, a ponieważ to nic nie kosztuje to zrobiłem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2012-03-13 00:00:09
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-03-12 16:35, PeJot pisze:
> [...]
    > się podnieść. Co jest grane ? Ostatni dysk pracował w temperaturze 29-32
    > stopnie, wg SMARTa uruchamiany był < 100 razy.

    takie rzeczy sie zdarzaly w erze FAT32

    --
    the_foe

  • 5. Data: 2012-03-13 06:28:19
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Choć nie mam więcej pomysłów co może być przyczyną, to mam taką
    sugestię, byś podał tu na grupę co to za płyta główna co "ma takie
    ficzery" że dyski padają jeden po drugim. Tak byśmy wiedzieli czego
    unikać jak ognia.

    Rozumiem że Bios na płycie aktualny?

  • 6. Data: 2012-03-13 06:57:04
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 07:28, Szyk pisze:
> [...]
    > sugestię, byś podał tu na grupę co to za płyta główna co "ma takie
    > ficzery" że dyski padają jeden po drugim. Tak byśmy wiedzieli czego

    MSI G41M4.

    > Rozumiem że Bios na płycie aktualny?

    Niby wymieniony po zakupie płyty, ale sprawdzę, może jest coś nowego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-03-13 08:17:27
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 07:57, PeJot pisze:

    > MSI G41M4.

    > Niby wymieniony po zakupie płyty, ale sprawdzę, może jest coś nowego.

    Tymczasem, jest pierwszy podejrzany:

    http://wdc-pl.custhelp.com/app/answers/detail/search
    /1/a_id/7767/c/130/p/227,295

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2012-03-13 20:08:46
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > się podnieść. Co jest grane ? Ostatni dysk pracował w temperaturze 29-32
    > stopnie, wg SMARTa uruchamiany był < 100 razy.

    Podmień kable na inne, daj inny zasilacz może ten ma jakieś skoki
    napięcia ... nie wiem nie powinno tak się dziać....

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 9. Data: 2012-03-13 21:14:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PeJot" napisał:

> [...]
    > Caviar odmawia współpracy w identyczny sposób. Rozsypuje się kilka
    > sektorów, XP nie jest w stanie się podnieść. Co jest grane ?

    Miałem taką samą sytuację. Zmiana dysku na nowy (kupiony oczywiście w
    Komputroniku) poprawiła sytuację na parę miesięcy. Pomogła standardowa
    procedura, czyli wymiana zasilacza, który pozornie wyglądał na sprawny -
    napięcia mierzone miernikiem w normie, poprawna długotrwała praca przy
    obciążeniu grami. I tylko od czasu do czasu przy starcie wysypywał się
    logicznie dysk.

    JoteR

  • 10. Data: 2012-03-14 05:38:20
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 22:14, JoteR pisze:

> [...]
    > napięcia mierzone miernikiem w normie, poprawna długotrwała praca przy
    > obciążeniu grami. I tylko od czasu do czasu przy starcie wysypywał się

    Na razie zastosowałem się do rady ze strony WD i ustawiłem zworką dysk
    na SATA 2. Po naprawieniu błędów logicznych na dysku ( na zewnątrz )
    pecet wstał i działa. Zasilacz to nienajpodlejszy Chieftec, trochę
    szkoda mi go tak pro-forma wyrzucić. A więc pożyjemy zobaczymy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem