    From: Kaczin <j...@p...interia.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kłopot z metodą fotochemiczną
    Date: Fri, 28 Apr 2017 20:04:06 +0200

    W dniu 28.04.2017 o 17:19, Marek S pisze:
    > Witam Was,
    >
    > Eksperymentuję z metodą fotochemiczną. Ponieważ rezultaty jakie nią
    > otrzymuję są rewelacyjne (gdy proces się powiedzie), to chciałbym przy
    > niej pozostać. Jednakże często występuje dziwaczny problem, którego nie
    > potrafię rozwikłać. Może ktoś z Was go również doświadczył i podpowie co
    > zrobić. Otóż nierzadko w ogóle nie mogę wykonać płytki. Wrzucam ją do
    > wywoływacza i ... nic. Zwiększam jego stężenie - też nic. A wcześniejszy
    > egzemplarz wyszedł super.
    >
    > Stosuję gotowe światłoczułe PCB. Problem powstaje w obrębie jednego
> [...]

    Problem rzeczywiście jest dość dziwny.
    Jakby lampa nie emitowała wystarczającej ilości UV.

    Stawiam na to, że przyczyną są te świetlówki. Może lampa ma jakieś
    zabezpieczenie, żeby użytkowniczka nie zrobiła sobie kuku na skutek zbyt
    długiej ekspozycji na UV?
    Problem występuje przy pierwszej naświetlanej płytce, drugiej czy losowo?

    P.S. Kiedyś też próbowałem używać gotowego, pokrytego emulsją laminatu
    (taki o zielonkawej barwie) - był beznadziejny w porównaniu do Positiv 20.

    --
    Kaczin