  • Data: 2017-04-28 20:30:26
    Temat: Re: Kłopot z metodą fotochemiczną
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-28 o 19:06, sundayman pisze:

    Hej,

    Rozwiązałem problem. Opisałem co było przyczyną we wcześniejszej gałązce
    tego wątku.

    > Wiem - fajnie by było jednak być samowystarczalnym i obejść się bez
    > naświetlarni, ale to trzeba mieć fotoplotter.

    A ja zawzięcie walczyłem o tą samowystarczalność. Zależy mi na szybkiej
    reakcji na własne błędy. Robię jakieś urządzenie do auta, na stole
    działa bez zarzutów a po podłączeniu zachowuje się dziwacznie. No więc
    pomiary, korekty itd.

    Termotransfer przy druku dwustronnym do ściema. Metoda foto okazała się
    rewelką no ale trzeba było uzyskać odpowiedni kontrast maski na domowym
    sprzęcie... Owszem, ostatecznie myślałem o kliszach jednakże nie chciało
    mi się do drukarni jeździć a w dodatku od ręki nie zrobią. Testowałem
    więc kalkę techniczną + toner w sprayu ale zbyt wąskie okno czasowe
    uzyskiwałem - podobnie jak Ty. Ale folia dała mi o całą klasę lepsze
    rezultaty. Oczywiście toner ma tu kluczowe znaczenie - zastosujesz
    śmieciowy, to i wydruk będzie śmieciowy. Na tym polu też
    eksperymentowałem. Udało mi się uzyskać okno czasowe rzędu 15-20 sekund.
    Po drinku daje się nad tym zapanować :-)

    Zerknij na efekt sprzed chwili:
    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7N0VyOTR
    kSGlyaGs/view?usp=sharing

    ... i bez klisz.