  • 1. Data: 2003-02-15 22:01:52
    Temat: Re: Klopot, NASK, faktura
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    > Oczywiście zadzwoniłem tam i twierdzą, że faktury wysyłali - listem
    >zwykłym. Ale że poczta ma z nimi umowę i jeśli ktoś nie odbiera, to im
    >odsyłają.

    Tak, wrzucaja do skrzynki na sznureczku, przychodza za trzy dni i jak
    sznureczek wystaje, to wyciagaja fakture i odsylaja do nask.

  • 2. Data: 2003-02-16 21:18:14
    Od: Władysław Majewski <w...@m...pl>

    Witam,

    Moje trzy ostatnie przygody:

    1. listopad 2002. Dostaję fakturę z datą X i terminem zapłaty X + 14
    dni. Na kopercie jest data X + 18 dni (to znaczy wysłali fakturę 4 dni
    po terminie ważności). Obsługę domeny natomiast zostaje wyłączona w dniu
    X + 12 dni (to znaczy dwa dni przed upływem terminu ważności faktury).

    Opłacam fakturę i informuję o tym NASK. Obsługa domeny nie zostaje
    uruchomiona. Pani na infolinii odpowiada, że ona nic nie może, trzeba
    dzwonić do działu windykacji, który pracuje 6 godzin dziennie i nie
    sposób się tam dodzwonić. Gdy w końcu to się udaje rozmowa przybiera
    styl "Czego? Nie podskakuj, bo Ci wcale domeny nie włączymy!". Pouczenia
    i agresja wobec klienta są dla tego działu normą. Obługa domeny zostaje
    przywrócona po kolejnych 4 dniach, ale okres ważności opłaty dotyczy
    oczywiście okresu od dnia wystawienia faktury.

    2. styczeń 2003. Faktura zostaje wysłana na adres, pod jakim 4 lata temu
    działała firma o podobnej nazwie (oczywiście okazuje się to po długim
    sprawdzaniu). Adres ten NIGDY nie był powiązany z tą domeną. NASK
    wyłącza obsługę, nie próbując nawet zadzwonić lub wysłać maila. Proszę o
    wystawienie duplikatu. NASK obiecuje wysłanie kopii faxem. Nie wysyła,
    ale upiera się, że wysłał. W końcu kopia dochodzi pocztą. Płacimy i
    wysyłamy faxem oraz listem kopię przelewu. Obsługa domeny nie jest
    włączona przez kolejny tydzień. W wyniku kolejnych telefonów okazuje
    się, że wpłata nie wystarczy, potrzebne jest jeszcze wysłanie
    odpowiedniej pisemnej prośby do działu windykacji. Ton rozmów jak wyżej.

    3. luty 2003. Zmieniam obsługę DNS 10 domen. W regulaminie stoi, że do
    10 domen obowiązuje jeden tryb załatwiania, a powyżej 10 inny. Który
    stosować, gdy jest ich dokładnie 10? Dzwonię. Pani z infolinii odpowiada
    pytaniem, czy umiem czytać. Wysyłam emaila. W odpowiedzi dostaję
    pouczenie, że trzeba przeczytać regulamin.

    Proszę, by przełączenie DNS odbyło się konkretnego dnia. Infolinia
    infomuje, że NASK ma na to w regulaminie 5 dni roboczych (!!!) i by im
    nie zawracać głowy pytaniami. W końcu sprawa zostaje załatwiona tego
    samego dnia, ale czy konieczne są wszystkie te pouczenia i pokazywanie
    klientowi, że zawraca głowę?

    NASK utrzymuje infolinię, przez którą żadnej sprawy nie można załatwić.
    Jedyne informacje, jakich udziela, odczytywane są ze strony WWW NASK.

    Nieuniknionym skutkiem monopolu jest narastające przekonanie załogi
    monopolisty, że jego głównym celem jest pozbycie się klientów przez ich
    pouczanie i utrudnianie im życia, a wszelka krytyka monopolisty jest
    wynikiem złośliwych ataków wrogich mu sił.

    W.

  • 3. Data: 2003-02-17 12:26:16
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    To ja znowu jestem z nich calkiem zadowolony - zapomnialem oplacic
    dwoch domen, zadzwonili z prosba o wyjasnienia. Zapomnialem o
    ich telefonie - zablokowali domeny ;-) Po oplacie i faksie swistka
    screen-shota wyciagow z ebanku na drugi dzien bez dodatkowych
    telefonow domeny dzialaly spowrotem...
    pozdr.

    ps. na siebie mam jakies 30 domen, na klientow jakies 800,
    nie pamietam zeby ktos od ~2-3 lat sie na NASK skarzyl :)

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006