eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlimatyzator jako nagrzewnica
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 71. Data: 2011-02-23 13:35:18
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 04:06:03 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):


    > A nie wiesz czy jesli w protokole przesylanych danych wystepuja "puste"
    > miejsca, czyli fizycznie brak jakiegos czujnika, bo fabryka postanowila
    > zaoszczedzic kilka euro, to czy przynajmniej niektore z nich mozna
    > wlasnym przemyslem dolozyc i gdzies podlaczyc? Konrad

    niestety tu nie pomogę, ale obstawiam uniwersalny soft i brak czujników.
    Dodatkowych nawet nie będzie gdzie wkręcić, chyba że gniazda dorobisz.
    Podłączyć możesz wszystko, ale nawet jak to pożenisz z komputerem
    samochodu, to albo pomieszasz mu w programie, albo w najlepszym przypadku
    nie będzie wiedział co z tym zrobić i nie zrobi nic. Jeśli jak
    zrozumiałem piszesz o Matizie, to tam jest dość prosty układ wtryskowy i
    zapłonowy. Ten czujnik jest najprawdopodobniej potrzebny do wstępnego
    ustawienia parametrów wtrysku przy rozruchu (potem idą głównie odczyty z
    sondy lambda) i takiegoż ustawienia przyśpieszenia zapłonu (chociaż to
    ostatnie nie koniecznie).

    --
    pzdr
    meping


  • 72. Data: 2011-02-23 15:12:15
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 1:35 pm, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:
    > Dnia Wed, 23 Feb 2011 04:06:03 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
    >
    > > A nie wiesz czy jesli w protokole przesylanych danych wystepuja "puste"
    > > miejsca, czyli fizycznie brak jakiegos czujnika, bo fabryka postanowila
    > > zaoszczedzic kilka euro, to czy przynajmniej niektore z nich mozna
    > > wlasnym przemyslem dolozyc i gdzies podlaczyc? Konrad
    >
    > niestety tu nie pomogę, ale obstawiam uniwersalny soft i brak czujników.
    > Dodatkowych nawet nie będzie gdzie wkręcić, chyba że gniazda dorobisz.
    > Podłączyć możesz wszystko, ale nawet jak to pożenisz z komputerem
    > samochodu, to albo pomieszasz mu w programie, albo w najlepszym przypadku
    > nie będzie wiedział co z tym zrobić i nie zrobi nic. Jeśli jak
    > zrozumiałem piszesz o Matizie, to tam jest dość prosty układ wtryskowy i
    > zapłonowy. Ten czujnik jest najprawdopodobniej potrzebny do wstępnego
    > ustawienia parametrów wtrysku przy rozruchu (potem idą głównie odczyty z
    > sondy lambda) i takiegoż ustawienia przyśpieszenia zapłonu (chociaż to
    > ostatnie nie koniecznie).

    Ja rozumuje tak ze skoro program uniwersalny to i ECU uniwersalne, z
    tymi samymi portami jak najwyszy model. Najwyzej tranzystory na plytce
    nie wlutowane.
    Konrad


  • 73. Data: 2011-02-23 16:02:06
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-02-23 08:21, Konrad Anikiel pisze:
    > On Feb 22, 11:11 pm, Padre<P...@n...net> wrote:
    >> Dla tego szczelność trzeba
    >> sprawdzać pod ciśnieniem i mają do tego w serwisie ręczna pompkę
    >> podłączana zamiast korka chłodnicy.
    >
    > Nie twierdze ze to nieprawda, ale ten akurat argument nie wydaje sie
    > najbardziej przekonujacy. Nie wyobrazam sobie jak inaczej sprawdzic
    > szczelnosc jak tylko przy pomocy proby cisnieniowej.
    > Konrad
    Masz rację, generalnie chodziło mi o to, że próbę szczelności robi się
    dla ciśnienia wyższego niż to które może być w układzie chłodzenia a nie
    wyzszego niz atmosferyczne. Ta sama pompka z odpowiednim reduktorem
    służy do kontroli zaworu odprowadzającego nadmiar płynu do zbiorniczka
    wyrównawczego, w instrukcji serwisowej są podane ciśnienia dla różnych
    samochodów.


  • 74. Data: 2011-02-23 16:30:02
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-02-23 08:06, Konrad Anikiel pisze:
    > On Feb 22, 11:20 pm, Padre<P...@n...net> wrote:
    >> W dniu 2011-02-23 00:11, J.F. pisze:> On Tue, 22 Feb 2011 23:12:24 +0100, Robert
    Wa kowski wrote:
    >>>> W klimatyzatorze funkcja grzania to po prostu grza ka, kt ra grzeje czynnik?
    >>>> Wtenczas jednostka zewn trzna nie pracuje?
    >>
    >>> Sprawdzilbym czy nie pompa ciepla.
    >>> Ale wtedy grozi oblodzenie czesci zewnetrznej.
    >>
    >>> J.
    >>
    >> W instrukcji klimatyzacji do kt rej przymierza em si zesz ego lata
    >> pisa o e funkcja grzania dzia a do temperatury +5C na zewn trz.
    >
    > U nas w robocie chinszczyzna dzialala przy -15C, chociaz solidnym
    > grzaniem tego bym nie nazwal.
    > Konrad

    Ciekawe jak wygląda wtedy sprawność? Czy dalej działa jako pompa ciepła
    czy już tylko jako elektromechaniczno-hydrauliczny odpowiednik drutu
    oporowego? Ciekawi mnie ten temat bo wygląda z moich kalkulacji że przy
    nocnej taryfie jest to najtańsze ogrzewanie i póki wystarczy to można
    zmniejszyć jesienne zużycie paliw kopalnych które drożeją w niepokojącym
    tempie. A tak naprawde żeby w pierwsze chłodne dni móc włączyc
    ogrzewanie klimatyzacją i nie być podejrzewanym o lenistwo nie
    pozwalające narąbać drewna i napalić w kominku tylko zmieniając pozycje
    w fotelu umotywować to rachunkiem ekonomicznym:)

    Piotr


  • 75. Data: 2011-02-23 16:42:25
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 4:30 pm, Padre <P...@n...net> wrote:
    > W dniu 2011-02-23 08:06, Konrad Anikiel pisze:
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On Feb 22, 11:20 pm, Padre<P...@n...net>  wrote:
    > >> W dniu 2011-02-23 00:11, J.F. pisze:>  On Tue, 22 Feb 2011 23:12:24 +0100,
     Robert Wa kowski wrote:
    > >>>> W klimatyzatorze funkcja grzania to po prostu grza ka, kt ra grzeje czynnik?
    > >>>> Wtenczas jednostka zewn trzna nie pracuje?
    >
    > >>> Sprawdzilbym czy nie pompa ciepla.
    > >>> Ale wtedy grozi oblodzenie czesci zewnetrznej.
    >
    > >>> J.
    >
    > >> W instrukcji klimatyzacji do kt rej przymierza em si zesz ego lata
    > >> pisa o e funkcja grzania dzia a do temperatury +5C na zewn trz.
    >
    > > U nas w robocie chinszczyzna dzialala przy -15C, chociaz solidnym
    > > grzaniem tego bym nie nazwal.
    > > Konrad
    >
    > Ciekawe jak wygląda wtedy sprawność? Czy dalej działa jako pompa ciepła
    > czy już tylko jako elektromechaniczno-hydrauliczny odpowiednik drutu
    > oporowego? Ciekawi mnie ten temat bo wygląda z moich kalkulacji że przy
    > nocnej taryfie jest to najtańsze ogrzewanie i póki wystarczy to można
    > zmniejszyć jesienne zużycie paliw kopalnych które drożeją w niepokojącym
    > tempie. A tak naprawde żeby w pierwsze chłodne dni móc włączyc
    > ogrzewanie klimatyzacją i nie być podejrzewanym o lenistwo nie
    > pozwalające narąbać drewna i napalić w kominku tylko zmieniając pozycje
    > w fotelu umotywować to rachunkiem ekonomicznym:)

    Maszyna byla na duze pomieszczenie, na oko solidna. Latem jak ktos
    nastawil chlodzenie na maksa to byla lodowa. Ale grzanie zima bylo
    takie marne, trzeba bylo sie dogrzewac. Poza tym w zimie bywalo ze 15
    minut sie na dobre odpalala, moze najpierw rozmrazala zewnetrzny
    wymiennik. Ale parametrow nie znam.
    Konrad


  • 76. Data: 2011-02-23 17:03:38
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 17:30:02 +0100, Padre wrote:
    >W dniu 2011-02-23 08:06, Konrad Anikiel pisze:
    >> U nas w robocie chinszczyzna dzialala przy -15C, chociaz solidnym
    >> grzaniem tego bym nie nazwal.
    >
    >Ciekawe jak wygląda wtedy sprawność? Czy dalej działa jako pompa ciepła
    >czy już tylko jako elektromechaniczno-hydrauliczny odpowiednik drutu
    >oporowego?

    Teoria daje jej spore szanse.
    Gorzej pewnie z praktyka. Jakos tak dostepne rozwiazania raczej
    zakopuja wymiennik w ogrodku. Pewnie by trzeba dobrac czynnik.
    No i rozwiazac jakos odladzanie.

    >Ciekawi mnie ten temat bo wygląda z moich kalkulacji że przy
    >nocnej taryfie jest to najtańsze ogrzewanie i póki wystarczy to można
    >zmniejszyć jesienne zużycie paliw kopalnych które drożeją w niepokojącym
    >tempie. A tak naprawde żeby w pierwsze chłodne dni móc włączyc
    >ogrzewanie klimatyzacją i nie być podejrzewanym o lenistwo nie
    >pozwalające narąbać drewna i napalić w kominku tylko zmieniając pozycje
    >w fotelu umotywować to rachunkiem ekonomicznym:)

    Rabie sie latem i to dla przyjemnosci :-) Albo zrob sobie maszynke do
    rabania. Albo zamontuj wklad gazowy do kominka :-)

    Kolega sobie zamontowal pompe ciepla. Chcial wygode bez wyrzeczen.
    A tu pech chcial - kolejne zimy byly cieple, sasiedzi wydali mniej na
    ogrzewanie niz on na raty kredytu :-)

    J.


  • 77. Data: 2011-02-23 17:16:41
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 00:56:36 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Ja bym sie czego innego spodziewał: gorny szlauch przed chlodnica ma
    >cisnienie takie jakie pompa daje, a za, ten dolny, juz taki twardy nie
    >jest, ale jego nie tak latwo dosiegnac, no i strach ze wiatrak sie
    >wlaczy i reke poharata.

    Ale to jest malutka pompka odsrodkowa. Cisnienie zero, zero nic.

    J.


  • 78. Data: 2011-02-23 17:20:59
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 5:03 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Teoria daje jej spore szanse.

    W laboratoriach analitycznych (np w szpitalach) maja chlodziarki ktore
    w srodku maja ponizej -80C, ale to sa dwustopniowe maszyny. Nie wiem,
    ale domyslam sie ze pierwszy stopien na freonie, jak w domowych
    lodowkach. Drugi- nie mam pojecia, moze na CO2, moze na peltierach.
    Konrad


  • 79. Data: 2011-02-23 17:54:04
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > On Wed, 23 Feb 2011 00:56:36 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    > >Ja bym sie czego innego spodziewał: gorny szlauch przed chlodnica ma
    > >cisnienie takie jakie pompa daje, a za, ten dolny, juz taki twardy nie
    > >jest, ale jego nie tak latwo dosiegnac, no i strach ze wiatrak sie
    > >wlaczy i reke poharata.
    >
    > Ale to jest malutka pompka odsrodkowa. Cisnienie zero, zero nic.
    >
    > J.
    >
    Podobnej wielkości co w silniku o pojemności 1500 jest pompa w pzremyslowej
    maszynie do mycia naczyń. Silnik 2800 obr/min 1,1 kW. Wydatek 400 litrow na
    minutę wysokość podnoszenia 10 metrów. Faktycznie w samochodach są malutkie
    pompy i malo pompują przy 4000 tysiacach obrotow na mintę.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 80. Data: 2011-02-23 17:54:47
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 01:20:20 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >> Ewentualnie - jechac rowno z wiatrem, wtedy mi sie woda gotowala. Ale
    >> znow wiatrak.
    >Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
    >jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac
    >troche wiecej.

    W GB nie wzrosnie - za wolne autostrady, za male gory :-)
    Siegnie moze 90 st, termostat sie otworzy calkowicie i na tym skonczy.
    U siebie praktycznie nie widze zmian temperatury.

    Moze jakbys pojechal w Alpy i wcisnal pedal do oporu pod gore, albo
    niemcy i tekturka na chlodnice.

    mozesz sprobowac scisnac jakis waz do chlonicy - moze to pomoze.

    P.S. Ksiazka od Renault Clio: obieg zamkniety pod cisnieniem,
    cisnienie regulacyjne zaworu w korku: 0.12MPa.

    Ksiazka od sierry: .."mozna sprawdzic tylko poczatek otwarcia
    termostatu, poniewaz koniec otwarcia nastepuje powyzej punktu wrzenia
    wody"

    Haynes o mondeo:
    System pressure
    Pressure test . . . . 1.2 bars - should hold this pressure for at
    least 10 seconds
    Expansion tank filler cap
    Pressure rating . . . 1.2 bars approximately - see cap for actual
    value
    Thermostat
    Starts to open . . . . 88°C
    Radiator electric cooling fan
    Switches on at:
    Single-speed fans, two-speed fans - first stage . . 100°C
    Two-speed fans - second stage . . . . . . . . . . . 103°C
    Switches off at:
    Single-speed fans, two-speed fans - first stage . . 93°C
    Two-speed fans - second stage . . . . . . . . . . . 100°C
    Coolant temperature sensor
    Resistance:
    At -40°C . . . 860.0 to 900.0 kilohms
    At 20°C . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
    At 100°C . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
    At 120°C . . . . 1.0 to 1.3 kilohms

    Czyli - oberzyj korek

    J.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: