    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Date: Sun, 27 Feb 2011 11:38:48 +0000 (UTC)
    <i...@4...com> <ikbhsd$kk2$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ikbsf5$pal$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@n...gazeta.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ikdai5$6op$2@news.dialog.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <g...@4...com>

    Pan J.F napisał:

    > Ech, sobie wyobrazilem pajaczka, ktory chodzi dookola drutu i go owija
    > :-)

    Jedwabnik przędzie stacjonarnie, w tym problem. Do robienia jedwabiu
    w biegu się go nie namówi. Ale może z tym pająkiem, to jakiś pomysł.
    Nie wiem jak pajęczaki, ale owady poruszając się starają się utrzymać
    stały kąt względem źródła światła (Słońca). Jak źródło światła jest
    blisko, to zwierzak leci po zakręconej spiralnie trajektorii -- to
    widać letnimi wieczorami pod każdą latarnią. Czyli wokół drutu też by
    mogły. A pająki z kolei wrażliwe są na psychotropy, które modyfikują
    sposób tkania sieci. W laboratoriach używa się ich czasem do badań.
    Może by się dało zsyntezować jakiś specjalnie zakręcony dopalacz dla
    pająków?

    Jarek

    --
    Like a bird on the wire,