-
31. Data: 2021-07-20 12:17:22
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
wtorek, 20 lipca 2021 o 09:29:49 UTC+2 J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.pl...
> >Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
> >Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
> >wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
> >prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
> >wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
> >trzeba).
> pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
> wycieknie.
>
> Ale to szacunki dobre dla freonow, bo CO2 to wezmiemy ze srodowiska.
>
> No i chyba ze ... ktos zamowi te 5 mln ton, a ktos inny wpadnie na
> pomysl, ze CO2 to przeciez ze skaly wapiennej i kwasu siarkowego sie
> robi ...
> >Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
> >uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
> >ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
> Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny,
> w wrzuc tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez
> bedzie mial wypadek ..
>
> J.
W samochodach na LPG za oparciem siedzenia jest butla z kilkudziesięcioma litrami
palnego wysokoenergetycznego gazu. Płynne gazy typu LPG są w bombach paliwowych.
-
32. Data: 2021-07-20 13:06:35
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>> Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>> wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
>> prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
>> wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
>> trzeba).
>
> pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
> wycieknie.
Pół kilo CO2 każdemu jednemu samochodu wycieka z rury po przejechaniu
ledwie kilku kilometrów.
>> Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
>> uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
>> ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
>
> Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny, w wrzuc
> tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez bedzie
> mial wypadek ..
Były już przecież wypadki (z pożarem) gdzieś w tunelach. I z tym
trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo
sfajczonego plastiku.
--
Jarek
-
33. Data: 2021-07-20 20:08:25
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: WM <c...@p...onet.pl>
W dniu 2021-07-17 o 23:36, Zenek Kapelinder pisze:
(...)
>>
>> Różnimy się systemami wartości i to trzeba umieć wzajemnie u siebie
>> zaakceptować.
>>
>> WM
> Tak ale akceptacja to szanowanie czyjegoś zdania nawet jak nie jest zbieżne ze
swoim. Moje w przypadku tego co ci się podoba jest takie że jeśli nie można tego
kupić to znaczy że to gówno bez względu na to czy w jednym egzemplarzu działa.
Chlodząca rurkę kupisz a super wynalazku się nie da. W głowie tego co wymyślił tylko
jest. Czasy takie że do produkcji wchodzą rzeczy które działają i dadzą się sprzedać.
Z polskimi kitami od fotowoltaiki na razie mówię że kit wciskają. Konferencja prasowa
i mówią że je robią i że będą dużo tańsze od krzemowych. Jakiś dziennikarz pyta gdzie
można kupić i ile kosztują. Prosimy następne pytanie. Krzemowe przy dużych
zamówieniach kosztują w granicach złotówki za wata. To kity powinny być po 10 groszy
za wata. I pewno będą jak Chińczycy zaczną sprzedawać. Tak samo z tym do chłodzenia
co dałeś. Dokąd nie będzie na allegro to tego nie ma.
>
Specjalista powinien wiedzieć co się dzieje w jego branży, by nie
przegapić możliwych zmian rynkowych.
Przykładowo, producent zegarków mechanicznych powinien się przebranżowić
zanim zostanie wykoszony przez zegarki elektroniczne.
Czasem można natrafić na niszę rynkową, zanim więksi gracze się połapią.
Przykład polskiej firmy drukującej domy z betonu.
https://youtu.be/9FlQiTyDsG4
WM
-
34. Data: 2021-07-20 22:13:25
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
pl...
Pan J.F. napisał:
>>> Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>>> Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>>> wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
>>> prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
>>> wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
>>> trzeba).
>
>> pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
>> wycieknie.
>Pół kilo CO2 każdemu jednemu samochodu wycieka z rury po przejechaniu
>ledwie kilku kilometrów.
CO2 to owszem, ale tych freonow to jednak sporo ..
>>> Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
>>> uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
>>> ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
>
>> Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny, w wrzuc
>> tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez bedzie
>> mial wypadek ..
>Były już przecież wypadki (z pożarem) gdzieś w tunelach. I z tym
>trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
>to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo
>sfajczonego plastiku.
Jakby sie zechcial grzecznie spalic, to niewielki problem.
Ale on tylko na rozpalke, samochod zapali, a ludzie niekoniecznie beda
w stanie pojazd opuscic, czy nawet byc wyniesionymi.
J.
-
35. Data: 2021-07-20 23:11:54
Temat: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Były już przecież wypadki (z pożarem) gdzieś w tunelach. I z tym
>> trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
>> to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo
>> sfajczonego plastiku.
>
> Jakby sie zechcial grzecznie spalic, to niewielki problem.
> Ale on tylko na rozpalke, samochod zapali, a ludzie niekoniecznie
> beda w stanie pojazd opuscic, czy nawet byc wyniesionymi.
No więc właśnie on słaby na rozpałkę. Ludzie boją się LPG w samochodzie,
a według zgromadzonych danych jest to w czasie wypadku bezpieczniejsze
paliwo od benzyny. Takie pół kilo propanu w razie zapłonu robi kulkę
ognia, która bardzo szybko unosi się do góry. Benzyna w tej ilości
działa jak rozpałka do grilla, a plastik to już w ogóle jak napalm.
--
Jarek