-
Data: 2009-10-30 07:31:12
Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 29.10.09 21:37, J.F. pisze:
> On Tue, 27 Oct 2009 23:01:19 +0100, Pete wrote:
>> W dniu 27.10.09 22:47, J.F. pisze:
>>> Nie zmieniaj tematu - projektor kupiles. Zalozmy ze w instrukcji nie
>>> ma nic, a sprzedawca ci powiedzial ze na lampe jest pol roku
>>> gwarancji. Jestes pewny ze oczekiwana wlasciwoscia towaru jest wiele
>>> lat bezawaryjnej pracy ?
>> Co ty ciągle o tej gwarancji!
>
> Bo IMO to istotne.
G... prawda. I producent/importer może tam nawypisywać co mu ślina na
język przyniesie. I ew. sąd gwarancji w ogóle nie weźmie pod uwagę.
Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym. Równie dobrze może jej nie być
>
>> Powiedzmy, że na projektor nie ma gwarancji.
>
> No to wtedy masz problem - na jaki okres pracy sie wlasciwie
> umowiliscie. Nigdzie nie pisze, klocic sie mozecie dlugo, i nie mnie
> twierdzic kto ma racje.
2 lata wg ustawy.
>
> Dlatego zalozmy ze gwarancja jest, i to taka jak wyzej.
> Nie chcesz z niej korzystac .. ale czyz nie okresla ona wlasciwosci
> przedmiotu ktory kupiles .. badz dopiero kupisz, a sprzedawca cie o
> niej informuje.
W gwarancji producent może napisać o jednym miesiącu. Ma do tego prawo.
A ustawa chroni nabywcę przez 2 lata.
>
> Bez zadnej informacji, to wydaje mi sie ze sad bez problemu przyzna
> racje ze taki towar jak telewizor, telefon, komputer, czy projektor
> powinien co najmniej dwa lata pracowac. Bateria, zarowka, lampa bez
> wnikania w jej typ - to juz IMO niekoniecznie.
Nawet jeśli producent napisał "żywotność 1700h"?
>
> A i tak, to w koncu nie wiem czy uszkodzenie w ogole sie kwalifikuje
> do reklamacji tytulem niezgodnosci z umowa. Ustawa o tym ani slowa.
> A przeciez ogolnie wiadomo ze dowolne urzadzenie moze sie w dowolnym
> momencie zepsuc.
I dlatego ustawa mówi, że jeśli towar zepsuje się w ciągu 2 lat,
odpowiada za to sprzedawca.
>
> Dostales gwarancje, to sprawa znow jest jasna - towar mial deklarowana
> wlasciwosc, ze w razie awarii zostanie naprawiony. Taki towar kupiles.
W d.... mam gwarancję.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.09 12:19 BaX
- 30.10.09 12:25 BaX
- 31.10.09 08:29 Pete
- 31.10.09 08:28 Pete
- 02.11.09 09:27 BaX
- 02.11.09 09:31 BaX
- 02.11.09 20:19 Pete
- 02.11.09 20:22 Pete
- 02.11.09 21:05 Liwiusz
- 03.11.09 08:48 BaX
- 04.11.09 06:49 Pete
- 04.11.09 07:06 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
- GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- Dlaczego nie pasuję do świata APLE?
- karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- smartfon i zewnętrzny ekran
- Gdzie w smartfonie są SMSy/MMSy ?
- VM i Fakt
- Re: Całujmy ukrów w dupę, tak szybko odchodzą :)
- uwazajmy na haczyki w umowach
- doładowania 5zł
- nawigacyjna dokładność latawca
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=