  • Data: 2015-06-15 22:07:41
    Temat: Re: Klejone radiatory- demontaż
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:mlmqe0$rq2$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak to zrobić żeby przy okazji nie ukręcić pamięci ? Chyba jednak za duże
    > ryzyko.

    Właśnie dlatego najpierw napsikać i liczyć na to, że WD40, czy co tam,
    odpowiednio spenetruje. Delikatne miąchanie po to, aby naruszyć spękania w
    spoinie i umożliwić wpsikanemu preparatowi lepszą penetrację. W końcu
    powinno dać się wyczuć zmiękczenie i stopniowo radiator powinien odchodzić.
    Oczywiście, dobrze by było sprawdzić, jeśli to możliwe, podatność "kleju" na
    dany preparat, by zobaczyć, czy jest sens czekać, aż spoina zostanie
    spenetrowana i rozmiękczona.
    ...nie ukręcić... dlatego delikatnie, z wyczuciem. Cienka żyletka, wydaje mi
    się, że może być tępa, byle ostrze choć trochę weszło w szczelinę, dla
    delikatnego, mikroskopijnego podważania po kawałku. Coś jak pogięte końcówki
    scalaków, czy wręcz procków i ich prostowanie z pomocą igły do zastrzyków,
    odpowiedniej średnicy i odpowiednio przygotowanej. Możemy wtedy niejako
    przenieść trzymanie mechanicznej wytrzymałości na radiator, który możemy
    mocniej chwycić palcami, niż sam układ elektroniczny...
    Ryzyko będzie zawsze. Choćby takie, że rozpuszczalnik spoiny przy okazji
    rozpuści też coś, czego ruszyć nie powinien.

    896510439 896126048