  • 11. Data: 2012-11-21 14:14:39
    Temat: Re: Klejenie aluminium
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości

    >Wiem że są. Tyle że stosownego materiału pod ręką nie ma. Ba, pojęcia
    >nie mam z czego oryginalnie to zrobione.

    Bez przesady - kawalek rury czy preta duralowego jeszcze sie u nas
    dostanie ..

    J.

  • 12. Data: 2012-11-21 14:58:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 21 November 2012 13:14:45 UTC, J.F wrote:
    > Bez przesady - kawalek rury czy preta duralowego jeszcze sie u nas
    > dostanie ..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy#Wrought
    _alloys
    Którego?

  • 13. Data: 2012-11-21 15:21:57
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:
> [...]
    > tulejki
    > pośredniej, materiału i kleju montażowego. Z uwagi na bezpieczeństwo
    > połączenie musi być niedemontowalne. Mam do dyspozycji kleje
    > anaerobowe do stali, ale przy aluminium mają marną wytrzymałość.
    > Może
    > ktoś mi podpowie klej, który sprawdzi się przy aluminium, oraz
    > materiał na tuleję ( stal czy alu ). Jeżeli pomysł jest całkiem
    > OKDR,
    > mam jeszcze do dyspozycji rurę stalową, tu tulejowanie i klejenie
    > wydaje się być banalną sprawą, pozostaje kwestia długości tulejki.

    jeżeli łączenie ma być na zewnątrz to zespawać

    Jeffrey

  • 14. Data: 2012-11-21 15:23:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    >http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy#Wrough
    t_alloys
    >Którego?

    A tego
    http://www.grupakety.com/pl/profile-aluminiowe-grupa
    -kety/
    Oczywiscie w hucie 30cm nie sprzedadza ... chyba ze jako probke :-)

    A ktory z w/w nie nadaje sie na rure do roweru ?

    J.

  • 15. Data: 2012-11-21 15:28:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 21 November 2012 14:23:39 UTC, J.F wrote:
    > A tego
    >
    > http://www.grupakety.com/pl/profile-aluminiowe-grupa
    -kety/

    Ale tu nic nie ma...

  • 16. Data: 2012-11-21 15:54:29
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-11-21 13:18, Irek N. pisze:

    > Po nowemu 2017, po staremu PA6... wałek fi30mm na stanie.
    > Pytanie czy taki może być.

    Uff, znalazłem jednak część zamienną.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2012-11-21 16:25:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    -kety/

    >Ale tu nic nie ma...

    no jak nic nie ma, stopow ze dwadziescia wymienionych w roznych
    miejscach :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-11-22 07:43:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Po nowemu 2017, po staremu PA6... wałek fi30mm na stanie.
    > Pytanie czy taki może być.

    W zasadzie temat nieaktualny, ale z ciekawości, czy w takim wałku
    długości ~ 300 mm wiertło nie pobłądzi ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2012-11-22 08:36:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > W zasadzie temat nieaktualny, ale z ciekawości, czy w takim wałku
    > długości ~ 300 mm wiertło nie pobłądzi ?

    Ależ oczywiście że może, dlatego należy zadbać o to, żeby później było z
    czego poprawić - trzeba zostawić nadatek.
    Założyłem, że skoro fi30mm, to wewnętrzna pewnie ponad 25mm lub coś koło
    tego. To już daje możliwości toczenia od środka, choć powiem szczerze,
    że nie na 300mm i przy mocowaniu z jednej strony.

    Miłego.
    Irek.N.
    * jest inaczej gdy wierci się w nieruchomym materiale, a inaczej, gdy
    wiertło stoi, w drugim przypadku nie ucieka tak strasznie.

  • 20. Data: 2012-11-22 09:30:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup
    >* jest inaczej gdy wierci się w nieruchomym materiale, a inaczej, gdy
    >wiertło stoi, w drugim przypadku nie ucieka tak strasznie.

    Niby teoria wzglednosci ruchow obrotowych nie dotyczy ... ale czemu
    tak ?

    Czy nie dlatego ze tokarka sztywniejsza od wiertarki ?

    J.