  • 21. Data: 2012-11-22 09:54:15
    Temat: Re: Klejenie aluminium
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-11-22 08:36, Irek N. pisze:

    > Ależ oczywiście że może, dlatego należy zadbać o to, żeby później było z
    > czego poprawić - trzeba zostawić nadatek.
    > Założyłem, że skoro fi30mm, to wewnętrzna pewnie ponad 25mm lub coś koło
    > tego. To już daje możliwości toczenia od środka, choć powiem szczerze,
    > że nie na 300mm i przy mocowaniu z jednej strony.

    Konkretnie: fi zewnętrzna na prawie całej długości 28.6, otwór
    wewnętrzny 20 mm, przy nieznanym materiale pod kątem wytrzymałości
    wolałbym 18 mm. Też myślałem o wierceniu z dwóch stron, względnie o
    rozwiertaku, ale nie o toczeniu otworu od środka.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2012-11-23 07:08:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-11-20 21:27, PeJot pisze:
    /.../

    ATSD: oglądnąłem dzisiaj oryginalną rurę sterową, tę aluminiową. Z
    zewnątrz są ślady toczenia, ale od środka powierzchnia jest całkiem
    gładka, jak po przeciągaczu. Jaką metodą ten otwór może być zrobiony,
    jeśli jest *stożkowy* ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2012-11-23 23:08:42
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-11-23 07:08, PeJot pisze:
> [...]
    > zewnątrz są ślady toczenia, ale od środka powierzchnia jest całkiem
    > gładka, jak po przeciągaczu. Jaką metodą ten otwór może być zrobiony,

    Może tłoczone?

  • 24. Data: 2012-11-24 00:11:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Niby teoria wzglednosci ruchow obrotowych nie dotyczy ... ale czemu tak ?

    Jarek, nie wiem, sam się zastanawiałem dlaczego tak jest.

    Sztywność tutaj nie ma znaczenia (ogólnie ma, ale nie o to chodzi). Małe
    i długie wiertła w frezarce, też czasami "myszkują", a przecież nie są w
    stanie, w żaden sposób ugiąć maszyny.

    Popatrz też z innej strony - są wiertarki do głębokich wierceń. Naprawdę
    głębokich, rzędu 100 średnic. Wszystkie jakie widziałem, były poziome
    (względy odprowadzenia wiórów zapewne). Detal (płyta) leżał nieruchomo i
    dało się.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. najdłuższe otwory jakie robiłem, miały fi8mm i długość na poziomie
    250mm, maleństwa.