  • 1. Data: 2010-03-24 15:10:27
    Temat: Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy ktos jezdzi na oponach Kleber Dynaxer HP2? Opinie na ich temat sa
    skrajnie rozne - jedni chwala za dobre trzymanie na mokrej nawierzchni, a
    inni... opluwaja za zle trzymanie na mokrej nawierzchi :/ Z zimowek Klebera
    jestem zadowolony, ale na letnich tej firmy nigdy nie jezdzilem.

    Samochod to Mondeo kombi, czesto doladowany, poruszam sie raczej dostojnie,
    nie rajdowo.

    Ewentualnie, jesli nie Klebery, to co w podobnej cenie (~160 zl)?

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-03-24 15:20:41
    Temat: Re: Kleber Dynaxer HP2 - jakie opinie?
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostojnie, nie rajdowo.
    > Ewentualnie, jesli nie Klebery, to co w podobnej cenie (~160 zl)?

    Mam takie opony na rodzicow Golfie MK3 silnik 1Z, opony bardzo w porządku,
    na mokrym bardzo OK. Inne za tą cenę TOYO TR1 195/50/15 164zł

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-03-24 16:41:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Maciek pisze:
> [...]
    > inni... opluwaja za zle trzymanie na mokrej nawierzchi :/ Z zimowek Klebera
    > jestem zadowolony, ale na letnich tej firmy nigdy nie jezdzilem.

    Bo wg testów ADAC są słabe na mokrym. Czego jednak nie stwierdzam - na pewno
    są lepsze od dębic które miałem wcześniej, oraz jeszcze dawniejszych pirelli
    - wszystko typy budżetowe. W porównaniu zaś do dayton d100 są chyba podobne
    na mokrym, ale imho mają lepszą trakcję.
    Są dość trwałe - po przejechaniu ok. 60kkm miały jeszcze jakieś 4mm bieżnika,
    ale sposób reakcji na kałuże się pogorszył, więc zmieniłem na kolejny komplet.
    Myślę, że opinia może też zależeć od rozmiaru. Ja piszę o 175/70R14.

  • 4. Data: 2010-03-24 17:13:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 16:41:39 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    >Ja piszę o 175/70R14.

    O mnie wchodza szersze - 185/65/R14

  • 5. Data: 2010-03-24 18:24:20
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Maciek pisze:
> [...]
    > nie rajdowo.
    >
    > Ewentualnie, jesli nie Klebery, to co w podobnej cenie (~160 zl)?

    Te:
    http://www.opony.com/opony/59645_uniroyal_rainexpert
    .html

    lub te:
    http://www.opony.com/producent1.asp?link=&id_produkt
    u=52995&producent=Fulda&model=ECOCONTROL&f=lista

  • 6. Data: 2010-03-24 21:37:52
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos jezdzi na oponach Kleber Dynaxer HP2? Opinie na ich temat sa

    Jeździłem na kleberach przez niespełna dwa lata i całkiem przyzwoicie
    zachowywały się i na suchym i na mokrym (porównywalnie do pirelli a na
    mokrym lepiej od goodyearów, które ujeżdżałem na tym samym aucie). Niestety
    z trwałością nie było najlepiej - i nie mówię o zużyciu, bo bieżnik był OK,
    co o trwałości ścianek bocznych. Jedna nie przeżyła spotkania z dziurą,
    dokupiłem więc inną (taką samą), ale kolejna dziura załatwiła znów sprawę,
    potem na dwóch osiach miałem różne przez jakiś czas (klebery, jako starsze,
    z tyłu) i sprzedałem auto. Być może akurat ten model (HP2) ma lepsze boki,
    jeśli tak, to powinieneś być zadowolony. Dodam, że z żadnymi innymi oponami
    nie miałem takich przygód, więc to nie wina samochodu ani kierowcy, może
    zwykły pech czy zbieg okoliczności.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2010-03-24 22:07:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 21:37:52 +0100, Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > dokupiłem więc inną (taką samą), ale kolejna dziura załatwiła znów sprawę,

    Jaki to byl samnochod? Dzisiaj moj mechanik przekonywal mnie, ze Klebery to
    typowo "taksowkarskie" gumy, czyli wytrzymale i nie do zdarcia, ale slabo
    przyczepne i fatalnie sie prowadzace na deszczu, z tym ze on mial je w
    Passacie i byly dosc szerokie, zdaje sie ze 205 (no i jezdzi bardzo ostro).

  • 8. Data: 2010-03-24 23:16:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > przyczepne i fatalnie sie prowadzace na deszczu, z tym ze on mial je w
    > Passacie i byly dosc szerokie, zdaje sie ze 205 (no i jezdzi bardzo

    Mniejsza o samochód (kompakt), ważniejszy byłby konkretny model tych opon,
    ja swojego niestety nie pamiętam - tyle, że były letnie.

    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2010-03-25 10:59:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Maciek pisze:

    > O mnie wchodza szersze - 185/65/R14

    raczej pomijalna różnica, u mnie oba rozmiary polecane fabrycznie na te same felgi

  • 10. Data: 2010-03-25 20:26:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 18:24:20 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Te:
    > http://www.opony.com/opony/59645_uniroyal_rainexpert
    .html

    Te wygladaja ciekawie. Maja duzo dobrych opinii i sa wysoko w roznych
    oficjalnych testach. Jezdziles na nich?

    Szczegolnie zalezy mi wlasnie na oponie dobrze spisujacej sie w kaluzach -
    czesto jezdze po paskudnych drogach, gdzie woda stoi.