  • Data: 2014-05-22 08:50:53
    Temat: Re: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach' {OT}
    Od: Andrzej <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-22 07:53, ToMasz pisze:
    > (...)
    >
    > nie wiem czy wiecie, ale gdybyśmy zrezygnowali z ó (zastąpili go u) ż
    > zastąpili go rz) i tak dalej, korzyścią byłoby co najmniej rok nauki
    > jednego przedmiotu, razy parę milionów uczniów. ale przyzwyczajenia są
    > silniejsze...
    > ToMasz
    >
    > No i oczywiście z klawiatury zniknęłyby (albo wiekoszść) "polskie znaki"

    O tym się gada od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Nawet kiedyś był
    pomysł, aby zamienić "-ówki" na "-ufki" (tzn np. głufki zamiast główki).
    Na razie tylko samoczynnie zanika biernik na rzecz dopełniacza - słynne
    "mam pomysła" czy "daj fartucha" co budzi tylko śmiech, ale "zwiń węża"
    w Australii może już doprowadzić do pewnych kłopotów.