  • 81. Data: 2023-11-16 01:38:42
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-15, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Az poklikalem. No nie. klikalem dobre 10 minut filtrujac klawiry do 100pln (jak
    nasz OP tu celowal ) i po odrzuceniu smieci takich jak mini klawiry na BT i jakies
    smiecie znalazlem literalnie jedna ktora nie byla jakims totalnym wynalazkiem i miala
    przezroczyste klawisze.
    > Sortowalem po cenie w dziale komputery i akcesoria.
    >
    > Na allegro (tu kategoryzacja jest fhui lepsza) w zakresie 50-75pln widze ze jest
    pi* oko 50/50

    > Te co sa podswietlane w polowie nie maja przezroczystych klawiszy
    > https://allegro.pl/kategoria/urzadzenia-wskazujace-k
    lawiatury-4566?string=klawiatura%20pod%C5%9Bwietlana
    &konstrukcja=pod%C5%9Bwietlenie&price_from=50&price_
    to=75

    > Przejrzalem ze 20 pierwszych.
    >
    > ponizej 50pln nie schodzilem.
    >
    > Uwaga tylko taka ze OP to z alegro sie nie lubi. Ale alegro to imho
    > dobra probka statystyczna rynku. A ze wszelkie menda expierdy to
    > gorzej niz allegro to jest jak jest...

    Uwaga jest taka, że rozmawiamy o tym co oznacza standardowo dana nazwa
    "podświetlana klawiatura", nie co da się kupić za taką cenę. Jak
    ograniczysz do 1 zł to pewnie nic nie znajdziesz, co przeciez nie będzie
    oznaczało, że takie klawiatury nie istnieją.

    To wszystko jest w kontekscie wprowadzania w błąd (zamierzonego bądź
    nie) przez sprzedawce. Ponownie, większość osób tu piszących siedzi w
    częściach i akcesoriach do komputerów. Nie każdy siedzi. Nie każdy wie,
    że za 50zł trudniej nabyć standardową, podświetlaną klawiaturę. Nie jest
    to wiedza oczywista bo funkcjonalność związana z podświetlaniem klawiszy
    nie jest w żaden sposób do oszacowania cenowo przez laika. Co innego
    jakby to była według sprzedawcy "klawiatura ze złota" z ceną 50zł.

    Nb. jeszcze 5-10 lat temu, takich klawiatur było mało i miały ceny
    często wyrąbane w kosmos. Od paru ostatnich lat, takich modeli jest
    więcej a ceny dużo przystępniejsze. To też się dokłada do zamieszania.

    Nieszczęscie polega na tym, ze jak się takie klawiatury zaczęły pojawiac
    to zaczeto stosować nazwę backlit keyboard (podświetlana klawiatura), bo
    pewnie nikomu wtedy nie przyszło do głowy, że mozna chciec mieć świecacą
    klawiaturę bez podświetlenia klawiszy. A wystarczyło uzyć nazwy backlit
    keys (podświetlane klawisze). W tej chwili to chyba tylko Logitech używa
    takiego okreslenia, ale robi to zdaje się od niedawna. Zdaje się
    zauwazyli problem.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2023-11-16 12:26:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 lis 2023 o 01:38, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > keys (podświetlane klawisze). W tej chwili to chyba tylko Logitech używa
    > takiego okreslenia, ale robi to zdaje się od niedawna. Zdaje się

    Być może niebawem pojawią się >>klawiatury z podświetlanymi
    klawiszami<<; dwoma podświetlanymi klawiszami -- Enterem i Escapem. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 83. Data: 2023-11-16 12:29:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lis 2023 o 12:04, Adam pisze:

    > Co ma taśma do naklejek na klawiaturę?

    Na nową (zanim zostaną wytarte literki) można nakleić
    przeźroczystą taśmę. ;) (aby zabić nudę)

    > Albo kupić podświetlaną klawiaturę, która ma na wskroś przetłaczane białe
    > tworzywo zatoppone w czarnym, np. Genesis Thor 300 Blue LED.

    To zbyt proste na tę grupę. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 84. Data: 2023-11-16 13:03:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lis 2023 o 20:52, Adam pisze:

    > Ole-ole:
    > mechakiczne: 274 modele
    > membranowe: 113 modeli
    > inne: kilkanaście

    > MediaExpoert:
    > mechaniczne: 528
    > membranowe: 271

    > Dalej nie patrzę, szkoda czasu.

    W tanich laptopach są mechaniczne?

    > Skąd takie założenie?

    Ze spostrzeżeń -- znam masy popsutych mikrowłączników.

    Asus Max nie był skrajnie złym telefonem -- włącznik popsuł się...
    (miał fakturę ukazującą brak ,,zewnętrznych czynników'';
    przycisk regulujący głośność oberwał w efekcie upadku
    czy uderzenia, ale do końca był sprawny)

    W RN9p zazwyczaj nie używam włącznika... (niby używam, ale
    mechanicznie nie włączam -- dotykam palcem) Głośność też
    reguluję bez nękania telefonicznej mechaniki...

    > Nawet mikroswitche (elektryczne i elektroniczne) rodem z PRL działają
    > skutecznie do tej pory.
    > Natomiast klawiatury "mechaniczne" są ok. 10 razy wytrzymalsze od
    > membranowych.
    > Pierwszy-lepszy opis:
    > https://www.test-gear.pl/dobor-klawiatury/

    > Klawiatur kontaktronowych i podobnych już się nie stosuje.
    > Ich zaletą była (jest) praktyczna niezniszczalność.
    > Bywają transoptorowe itp - elektrycznie też prawie wieczne. Ale
    > mechanicznie do dupy, jak większość tworzyw sztucznych teraz.

    Laptop Fujitsu-Siemensa miał trzy mikrowłączniki -- dwa z nich padły,
    choć reszta klawiszy funkcjonowała poprawnie do samego końca...

    -=-

    Po co komu słyszalne ,,klikanie'' komputerowej klawiatury? -- efekt
    widać na ekranie...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 85. Data: 2023-11-16 13:39:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2023 13:03:34 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > W tanich laptopach są mechaniczne?

    Nie widziałem żadnego laptopa z mechaniczną.
    A widziałem setki różnych modeli.
    Oczywiśie nie neguje to istnienia takiego cudaka.

    Po namyśle: może pierwsze laptopy?
    Miałem takiego kiedyś w pracy (Tulipin?) - ważyło to co najmniej 5
    kilogramów i było wielkości walizki do bagażu podręcznego lotniczego.
    Miał bardzo dobrą, wygodną klawiaturę.

    > Ze spostrzeżeń -- znam masy popsutych mikrowłączników.

    Ja piszę o mikroswitchach, a nie o mikrowyłącznikach.

> [...]
    > mechanicznie nie włączam -- dotykam palcem) Głośność też
    > reguluję bez nękania telefonicznej mechaniki...

    Znów pomyliłeś grupy.

    > Laptop Fujitsu-Siemensa miał trzy mikrowłączniki -- dwa z nich padły,
    > choć reszta klawiszy funkcjonowała poprawnie do samego końca...

    Znów piszesz o mikrowyłącznikach, a nie mikroswitchach.
    To całkiem inne konstrukcje.

    > -=-
    >
    > Po co komu słyszalne ,,klikanie'' komputerowej klawiatury? -- efekt
    > widać na ekranie...

    Ja lubię, znam inne osoby co też lubią.
    Trzeba by sprawdzić statystyki sprzedaży Cherry MX Blue / Red / Brown.
    Blue są głośne, Brown ciche.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 86. Data: 2023-11-16 13:47:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 lis 2023 o 13:39, Adam pisze:

    > Nie widziałem żadnego laptopa z mechaniczną.
    > A widziałem setki różnych modeli.

    > Ja piszę o mikroswitchach, a nie o mikrowyłącznikach.

    Wg mnie to tylko inne nazwy.

    > Znów pomyliłeś grupy.

    Ludzie bywają omylni.

    > Znów piszesz o mikrowyłącznikach, a nie mikroswitchach.
    > To całkiem inne konstrukcje.

    Może objaśnij różnicę.

    > Ja lubię, znam inne osoby co też lubią.

    Niektórzy lubią warkot silnika -- dodają więc stosowne hałasery ;)
    do elektrycznych samochodów... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 87. Data: 2023-11-16 19:11:11
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, November 15, 2023 at 6:38:46 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > ograniczysz do 1 zł to pewnie nic nie znajdziesz, co przeciez nie będzie
    > oznaczało, że takie klawiatury nie istnieją.

    No nie do konca.
    Dyskutujemy tu w kontekscie tego co OP doswiadczyl.
    A doswiadczyl zle podswietlanej za 50pln.

    Ja wiem jaki jest rynek. Wiem ile moze kosztowac klawira, ile kosztuje sensowna, co
    mozna miec za 50 a co za 100pln.
    I wiem co powie buraczany sklep jak sie czlowiek przyjdzie poklocic.
    Wiem tez gdzie isc zeby sie nie naciac i ile wydac aby miec to co chcial OP.

    Tyle ze to co wiem jest nieistotne w tym watku bo nie dyskutujemy ogolnie tylko
    szczegolnie. O problemie OP-a

> [...]
    > nie jest w żaden sposób do oszacowania cenowo przez laika. Co innego
    > jakby to była według sprzedawcy "klawiatura ze złota" z ceną 50zł.

    Widzisz, o ile z grubsza ogarniam temat klawiatur ostatnio to nie zawsze ogarnialem
    karty graficzne czy procesory.
    O ile z nimi jest bardziej oczywiste ze trzeba zrobic research bo sa drogie o tyle
    nie zawsze ten research jest latwy i mozna sie naciac nawet jak sie czlowiek pilnuje.
    Np. kiedys mialem gre co pisala ze potrzebuje Pentium M (czy podobnie). A ja mialem
    durona. Pomyslalem ze jak bede mial athlona xp to starczy.
    Bo zakladalem ze chodzi o moc obliczeniowa. A okazalo sie ze chodzilo (OIDP) o SSE3 a
    tych ten athlon nie mial.
    A na pudelku nie pisalo ze trzeba SSE3, tylko ogolnie typ cpu.

    > Nb. jeszcze 5-10 lat temu, takich klawiatur było mało i miały ceny
    > często wyrąbane w kosmos. Od paru ostatnich lat, takich modeli jest
    > więcej a ceny dużo przystępniejsze. To też się dokłada do zamieszania.

    I dodatkowo sa to czesto odpustowe pasciaki.
    BTW, sprobuj sobie magnesem posprawdzac ile z kabli na stole masz miedzianych a ile
    jest stalowe.
    Zdziwilem sie ze pewne urzadzenia HP maja stalowe kable. Tanio ma byc...

> [...]
    > keys (podświetlane klawisze). W tej chwili to chyba tylko Logitech używa
    > takiego okreslenia, ale robi to zdaje się od niedawna. Zdaje się

    Tak, i to byla moja inicjalna interpretacja problemy OP-a.
    Tak to dzis nazywaja i jest jak jest. Trzxa sie pilnowac i nie wywalac pudelka za
    szybko.

  • 88. Data: 2023-11-17 01:27:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-16, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >>

    > No nie do konca.
    > Dyskutujemy tu w kontekscie tego co OP doswiadczyl.
    > A doswiadczyl zle podswietlanej za 50pln.

    Tylko ona się tak samo nazywa czy za 50zł czy za 75zł, więc istotne jest
    co ta nazwa dla przeciętnego kupujacego oznacza. To o czym mówisz to
    prawdopdobienstwo trafienia na szajs nieodpowiadający przyjetej nazwie
    przy odpowiednio niskiej cenie. Problem w tym, że przeciętny kupujacy
    niekoniecznie musi wiedzieć, jaka jest to odpowiednia cena.

> [...]
    > buraczany sklep jak sie czlowiek przyjdzie poklocic. Wiem tez gdzie
    > isc zeby sie nie naciac i ile wydac aby miec to co chcial OP.

    No bo w tym siedzisz. OP najwyraźniej nie siedzi. To nie jest wiedza
    powszechna a oferta jest jak najbardziej publiczna i skierowana do
    przeciętnego klienta, nie zaś specjalistów rynku akcesoriów
    komputerowych.

    > Tyle ze to co wiem jest nieistotne w tym watku bo nie dyskutujemy
    > ogolnie tylko szczegolnie. O problemie OP-a

    Będę się tu upierał, że jest to wprowadzenie błąd. Niekoniecznie celowe,
    ale jest. Oczywiście, co juz wcześniej powiedziano, przy 40zł sens
    pójścia na szable może być ograniczony. No chyba, że sprzedawca
    podku..wi :)

> [...]
    > obliczeniowa. A okazalo sie ze chodzilo (OIDP) o SSE3 a tych ten
    > athlon nie mial. A na pudelku nie pisalo ze trzeba SSE3, tylko ogolnie

    Analogiem do omawianej sytuacji byłoby, gdyby ten Athlon XP miał opis
    typu - Funkcjonalność Pentium M: Tak.

    I na tej podstawie byś go kupił.

> [...]
    > magnesem posprawdzac ile z kabli na stole masz miedzianych a ile jest
    > stalowe. Zdziwilem sie ze pewne urzadzenia HP maja stalowe kable.

    Ja je tnę okazjonalnie i widzę :) Że HP tez takie rzeczy odwala to nie
    do końca mnie dziwi. Chyba wszyscy odwalają. Te 15-20lat temu mocniej
    zagościł marketingowy koncept 4-6lat żywotności produktu. Od tego czasu
    wszystko schodzi na psy bo wszyscy, przy rosnącej konkurencji, szukaja
    nawet gównianych oszczedności starając się utrzymać margines zysku.

    --
    Marcin

  • 89. Data: 2023-11-17 19:45:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 lis 2023 o 01:27, Marcin Debowski pisze:

    > OP najwyraźniej nie siedzi

    Jak rozwinąć 'OP'?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 90. Data: 2023-11-18 04:41:06
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, November 16, 2023 at 6:27:47 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > przy odpowiednio niskiej cenie. Problem w tym, że przeciętny kupujacy
    > niekoniecznie musi wiedzieć, jaka jest to odpowiednia cena.

    Jego pinionc, jego czas, jego decyzja, jego ryzyko. Tak ryzyko.
    Ja wiem ze fajnie by bylo jakby wszystko nazywane maslem nim bylo i wszystko nazywane
    podswietlana klawiatura mialo przezroczyste literki.
    W przypadku masla jest lobby mleczarskie ktore dba i w imieniu klienta walczy aby
    masmix nie byl nazywany maslem.
    W przypadku klawiatur nigdy nie bedzie nikogo poza sprzedawcami kto o to zadba poza
    oczywiscie klientem ktory
    mysli przed zakupem albo nawet juz po ale przed wyjsciem ze sklepu.

    Nie zebym walil tu w OP-a ale mogl na obrazek zajrzec, mogl w sklepie poprosic o
    otwarcie i sprawdzenie, mogl w domu sprawdzic zanim pudelko wywalil
    mogl, mogl, mogl, ale nie zrobil. I zamiast teraz pokiwac glowa i skonstatowac ze
    niestety takie sytuacje sie trafiaja i trzeba stosowac odpowiednie podejscie
    to dyskutujemy czy literki maja byc przezroczyste. No maja, Do kogo uderzymy zeby
    byly? Prokurator generalny? PIH? Rzecznik konsumenta?

    Chyba rozumiesz do czego pije.

> [...]
    > powszechna a oferta jest jak najbardziej publiczna i skierowana do
    > przeciętnego klienta, nie zaś specjalistów rynku akcesoriów

    Nie we wszystkim siedze. Ale nie trzeba wiele aby doszusowac do mainstreamu i sie
    doedukowac.
    na jutubie rewiewsow jest masa, w samych sklepach tez wybor i foty sa. Nawet allegro
    mozna potraktowac jako zrodlo wiedzy nawet jak sie go nie lubi
    i nie chce tam kupowac.
    Mam wrazenie ze kiedys sie ludzie bardziej przykladali przy wydawaniu pieniedzy.
    Dzis jak cos kosztuje 50-100pln to panuje w umyslach kupujacych swoista schizofrenia.
    100pln- ech tam, nie majatek, doktoryzowac sie nie warto.
    100pln- ee no chlam kupilem, olaboga niedobrze ratunku...

    Dzis nie ma wielu zakatkow rynku gdzie tanie rzeczy sa trudne w ocenie.

    Trudno zrobic doktorat jak sie pompe ciepla kupuje, zestaw sterownika solarnego,
    klimatyzator, auto. Trudno bo rynek nie przejrzysty i nie widac pod blachy.

    Ale elektronike urzytkowa nie trudno przebadac. I jutub i sklep pozwala na omacanie
    co dany towar jest warty.

> [...]
    > ale jest. Oczywiście, co juz wcześniej powiedziano, przy 40zł sens
    > pójścia na szable może być ograniczony. No chyba, że sprzedawca

    Ja uwazam ze to nie wprowadzenie w blad. Moim zdaniem ta fraza oznacza dzialanie
    celowe lub przynajmniej nacechowane zlymi intencjami.
    Tu tych intencji mysle ze nie bylo. To jest chinszczyzna.
    Nie sadze aby w lancuszku dostaw i kontrahentow byla choc jedna osoba ktora
    pomyslala:
    "klawiatura z lampkami, nazwijmy ze jest podswietlana, zlapiemy jakiegos gupiego
    leszcza"
    Raczej tam mysli zadnej nie bylo albo byla w postaci "kolejna linijka w excelu".

    Obstawiam ze ta klawiatura u tego sprzedawcy nie byla ani razu macana ani oceniana
    przez jakis zespol czy nawet jednego czlowieka ktory mialby decydowac
    o tym czy ja na rynek wypuscic czy nie i czy naciagac opis aby pare wiecej sprzedac.

    A patrzac na ilosc modeli w tym sklepie (jakies setki czy tysiace) to mam duza
    pewnosc ze tak jest.
    Ale to juz opinia subiektywna i kruszyc kopii o to nie ma sensu.

    > Analogiem do omawianej sytuacji byłoby, gdyby ten Athlon XP miał opis
    > typu - Funkcjonalność Pentium M: Tak.
    >
    > I na tej podstawie byś go kupił.

    W tamtych czasach roznice w zestawie polecen dopiero raczkowaly.
    I rynek byl taki ze tylko ktos kto koniecznie potrzebowal specjalnej wydajnosci
    kupowal CPU z konkretnymi rozszerzeniami.
    A gry celowaly w wspolny mianownik.
    Ta to byla zwykla gra dla dzieci. Zaden tam wysoko klatkowy fps czy cos.

    Kupilem tego athlona bo ogolna wydajnosc mial jak ten pentium M.
    Wiec w sumie analogiczna sytuacja. Nawet dzis nikt nie celuje w konkretny cpu bo jak
    zle kupi to mu program nie zadziala.
    Zazwyczaj zadziala, tylko wolniej. Albo na tyle wolno ze w praktyce wcale.
    Ale i wtedy bedziemy dyskutowac czy producent napisal ze trzeba SSE3 czy nie
    odpowiednio duzymi literkami.

> [...]
    > wszystko schodzi na psy bo wszyscy, przy rosnącej konkurencji, szukaja
    > nawet gównianych oszczedności starając się utrzymać margines zysku.

    Ta. Choc czasem trafiaja sie naprawde solidne graty.
    Nie jest tak zle. Ale trzeba wiedziec co wybierac. I tego niestety OP-owi braklo.

    Ja na to patrze tak:

    Jest relatywnie dobrze bo i make i chleb i zasilacz do laptopa i samochod i klucz do
    srob sie kupuje z niewielka doza pomyslenia i sie nie wtapia kasy.
    Robimy setki zakupow a wtapiamy promile.
    Nie jest zle, nawet jak sie nie robi dramatycznego riserczu.
    Ale trzeba go robic. I trzeba reagowac. Co tez OPowi sugerowalem, tylko ostrzeglem ze
    nasza opinia mu wiele nie pomoze.
    Mysle ze wiecej pomoze fakt ze w jakiejs rubryczce excela sie okaze ze ta klawiatura
    nie schodzi i ktos ja z asortymentu usunie bez wglebiania sie w przyczyne.
    Ot, towar nie dobry, rynek zaglosowal w kolejnym kontenerze tego modelu juz nie
    zamowia...