    From: "Kilian" <k...@p...nospam.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klawiatura o NIE !!! Chcemy dotykac klaskac i muskac
    Date: Wed, 30 Sep 2009 23:33:11 +0200

    > Trzeba by przyjąc jednostkę miary szacunowej. nie twierdze ze "od groma"
    > to mało, ale jak narazie na WM jest więcej. Co ważniejsze, czasem
    > bardziej przydatnego albo profesjonalnego. PRosze nie wyśmiewaj tego
    > faktu, bo jak _narazie_ to zam pare, parenaście firm które korzystają z
    > PDA z WM ( bez telefonu) do codziennej pracy. z iPhone nie, i jak
    > _narazie_ tak sie nie stanie ze względu na pewien specyficzny tryb
    > wgrywania oprogramowania...

    Ja piszę o swoich doświadczeniach. Jeśli masz jakieś bardzo specyficzne
    wymaganie to owszem, WM może być lepszym rozwiązaniem.

    > ktorej zaletą w porównaniu do PSP jest... bo moim zdaniem brak joysticka
    > w konsoli to jakas super nowiość, poczekam moze wiecej producentów gier
    > wprowadzi gry "na gładzik" zamiast ma pady/joystick/myszke

    No owszem, ale ja ta konsola jest niejako "wbudowana" w telefon, więc mam
    "dwa w jednym". W razie czego mogę dać dziecku do pogrania w czasie
    podróży/czekania u lekarza/...

    > tu sie zgodzę, bo porównanie wybrałeś tak jak byś porównywał ferrari do
    > malucha, ale w kategorii cena filtra oleju.

    ??? Za Xperię zapłaciłem tyle samo pod koniec zeszłego roku co za iPhona...

    >JA prosiłem o to zeby
    > przedmówca napisał jakie przydatne funkcje iPhona powodują ze jest
    > zajebisty. Tak wiec 98% telefonów dorównuje responsywnością iPhonowi.
    > akurat Xperia, erykr320 i wiekszość PDA z WM - nie.

    Ja mówię o Smartfonach. Mam też jakiegoś LG za 110,- PLN z MM i jest
    responsywny, ale to nie ta kategoria.

    > "żadną inną" - a masz wybór? Wydaje mi sie ze z pośród wszystkich
    > telefonów i PDA iPhone nie jest jedynym urządzeniem dzieki któremu mozna
    > robić przelewy w Twoim banku. jeśli chcesz mógłbym zaryzykować zakład.

    Na Xperiii (miałem więc mogę porównywać) ani IE ani Opera nie dawała rady.
    Oczywiście można mieć laptopa z GSMem, ale telefon mam zawsze przy sobie,
    laptopa czasem.

    > FAjnie. pogratulować. JA akurat ma taki biznes ze mnie odwiedzają
    > przedstawiciele i chcą coś sprzedać. żaden niema iPhona, ale nie ważne.
    > Zastanawiam sie jak Ty przeglądasz iphonem swoje stany magazynowe,
    > pokazujesz zdjęcia produktów, w tym samym czasie otwerając pdfy z danymi
    > technicznymi, następnie wystawiasz fakture. bo drukowanie to juz pestka?

    Wszystko za pomocą przeglądarki. Cenniki mam w PDFach, stanów magazynowych
    nie mam, to trochę inny biznes. Faktury też klientowi na miejscu nie
    wystawiam, co najwyżej wysyłam oferty stworzone online. Dane techniczne w
    PDFach, które mogę przesłać mailem lub pokazać na miejscu. Na pewno na
    laptopie łatwiej i iPhone jest bardziej wyjściem awaryjnym, ale DA SIĘ. Nie
    twierdzę że iPhone uszczęśliwi wszystkich, ale w moim przypadku się
    sprawdza.

    > Fajnie ze jesteś zadowolonym użytkownikiem, ale zwróc uwage ze wszystko
    > co wg. Ciebie jest zaletą iPhona jest również zaletą innych telefonów.
    > Teraz od Waldka dostaniesz ostrą krytykę, i niską ocene inteligencji,
    > ale dziwicie się? ja czasami nie. To grupa dyskusyjna, ale o telefonach,
    > o ich zaletach, wadach problemach i rozwiazaniach. tu niema gospodyń z
    > gdańska które są przekonane ze jakiś tam telefon jest zajebisty bo TYLKO
    > na nim mozna przelewac pieniądze z banku albo uruchomić grę.

    Na innych może można, ale na iPhone można wszystko naraz :). Jak pisałem, na
    WM przelewy nie działały, na Symbianie już lepiej. Za to na Symbianie nie
    było innych rzeczy, pomijam że wieszał się regularnie (N73) oraz bez przerwy
    wyświtlał błąd o przepełnieniu pamięci (co skutkowało niemożnością wysłania
    czy odebrania SMSów) mimo że wszystkie SMSy/MMSy/zdjęcia/whatever były
    wykasowane.
    .
    Reasumując: nie miałem telefonu który by mi odpowiadał w takim stopniu ja
    iPhone. Inni mogą mieć inne wymagania/oczekiwania, ale dla mnie iPhone jest
    najlepszym fonem z jakiego korzystałem (a z WM korzystalem ze cztery lata -
    od ERA MDA Compact II do Vario III).

    Co do Waldka - opinię o nim mam już wyrobioną, więc jego posty to mogę
    traktować co najwyżej jako rozrywkę.

    > JA jestem zagorzałym przeciwnikiem głaskaczy/wciskaczy, bo potrafie
    > siedząc na fotelu fryzjera (autentyk z poniedziałku) pod tą "kołderką"
    > nie patrząc na telefon jedną ręką odblokować go, wyłączyć dzwieki,
    > zablokować. Tak samo mogę zrobić 30 innych "knifów" bo mam guziki!

    To akurat z iPhonem też mogę :) 30 innych knifów pewnie nie, ale jakoś nigdy
    nie miałem potrzeby robienia czegoś inaczej. Na pewno nie da się pisać smsów
    na ślepo, wciskaczem jest to możliwe, ale jak często jest taka potrzeba?

    Pozdro

    Kilian