  • Data: 2009-01-06 22:49:14
    Temat: Re: Klawiatura MIDI
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Bartnik"
    >Stąd pytanie - czy klawiatury midi z tzw. dynamicznymi klawiszami są tak
    >obsługiwane przez peceta? A może zależy to od portu
    >(drivera/chipsetu/czegośtamjeszcze) midi komputera/keyboardu? Chodzi mi o
    >to, aby delikatne plumknięcie w klawisz dawało dźwięk cichy a mocne w niego
    >przywalenie dźwięk głośny.
    >
    >Mam nadzieję, że udało się komuś ten bełkot zrozumieć :)

    Potrzebujesz informacji o dynamice. Jak to już koledzy napisali,
    protokół MIDI, którym komunikuje się praktycznie wszystko na rynku
    (niezależnie od tego, czy samo gniazdo i parametry elektryczne są zgodne
    ze standardem MIDI, czy jest to np. RS-232, albo USB) zawiera informacje
    o dynamice.
    Niestety, klawiatura musi swoje kosztować. Bo klawiatura to nie tylko,
    jak napisałeś kilka potencjometrów, ale też logika, która przeliczy
    i wyznaczy tę szybkość uderzenia w klawisz, a także mechanika, która
    jednak musi być wytrzymała. Im większa klawiatura, rzecz jasna, tym
    droższa.
    Przy czym, szczerze mówiąc, trochę bałbym się klawiatur no-name.
    (a pokazywana wcześniej x-board 25 jest dużo tańsza na muzyczny.pl)

    --
    Kruk@ -\ | Microsoft Office 2000: Jest dobrze
    }-> epsilon.eu.org |