  • Data: 2009-01-07 09:57:42
    Temat: Re: Klawiatura MIDI
    Od: "Darkac" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeśli były kłopoty z kodowaniem polskich znaków, to powtarzam:

    To się robi inaczej. Są dwa włączniki naciśnięcia jednego klawisza. Drugi
    załącza przy trochę głębszym wciśnięciu niż pierwszy. Procesor klawiatury
    mierzy czas pomiędzy włączeniami. Krótszy oznacza szybszy ruch klawisza,
    czyli większą głośność.

    > Gdybyż to było takie proste.

    Kiedyś (za PRL-u) robiłem własnoręcznie klawiaturę do syntezatora domowej
    roboty według opisu w "Radioelektroniku". Taka była właśnie zasada odczytu
    siły uderzenia klawisza. Dokonywany był pomiar czasu przełączenia pomiędzy
    skrajnymi stykami przełącznika.
    Podobną zasadę wywnioskowałem obserwując budowę klawiatury keyboardów Casio
    z dynamiką i bez. Bez dynamiki był jeden włącznik gumowy, a z dynamiką dwa
    wzdłuż klawisza.