  • 31. Data: 2013-02-20 23:14:00
    Temat: Re: Klawiatura
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 20/02/2013 7:32 PM, JoteR wrote:

    > A nie na LPT przypadkiem? ;->

    > Z DIN na PS/2, notabene od strony klawiatury elektrycznie tożsame.
    > Klawiatur na COM (RS-232) AFAIK nie było, myszy i owszem.

    A wiesz co. Pojade za pol roku do rodzicow to sprawdze, bo moze cos
    faktycznie pomieszalem. ;)

  • 32. Data: 2013-02-21 09:21:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-20, o godz. 20:32:06
    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

    > Z DIN na PS/2, notabene od strony klawiatury elektrycznie tożsame.
    > Klawiatur na COM (RS-232) AFAIK nie było, myszy i owszem.

    Klawiatury na RS232 i owszem były. Tylko nie do PC. A jako ze były
    drogie to kupowało się albo lutowało konwerter z DIN - koszt takowego
    to było ~15 lat temu około 50PLN. Mam gdzieś w szafach taki na którymś
    Atmel-u. Konwerter wymagał dodatkowego zasilania. Używaliśmy tego
    kiedyś do wstępnego ustawiania centralek systemów alarmowych -
    wygodniej się to robiło za pomocą pełnej klawiatury niż za pomocą małej
    klawiatury alfanumerycznej.

    Zdrówko

  • 33. Data: 2013-02-21 18:21:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciek Babcia Dobosz" napisał:

    > Klawiatury na RS232 i owszem były. Tylko nie do PC.

    A zerknij na nazwę grupy ;->

    > Używaliśmy tego kiedyś do wstępnego ustawiania centralek
    > systemów alarmowych

    Robiąc niedawno remanent w starych rupieciach w laboratorium, natknąłem
    się na jakieś zakurzone terminale, które przy gnieździe D-SUB 9-pinowym
    miały nadruk "Keyboard". Zainspirowałeś mnie ;->

    JoteR

  • 34. Data: 2013-02-22 09:18:27
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-21, o godz. 18:21:00
    "JoteR" <j...@p...pl> napisał(a):

    > A zerknij na nazwę grupy ;->

    Oj tam - oj tam. :-P Wszak opisałem międzymordzie do klawiatury od PC do
    innego urządzenia. Chyba się jeszcze mieści w opisie? ;-)

    > Robiąc niedawno remanent w starych rupieciach w laboratorium,
    > natknąłem się na jakieś zakurzone terminale, które przy gnieździe
    > D-SUB 9-pinowym miały nadruk "Keyboard". Zainspirowałeś mnie ;->

    Musiałbym sprawdzić jakie klawiatury miały terminale znakowe WYSE WY-120
    zalegające przez parę lat w piwnicy ale prawie na pewno klaiwaturę
    miały na RS-232. Tak na oko przełom lat 80-/90-tych XX wieku - 14
    cali, bursztynowe monitory. Pojechały jednak jesienią na złom. 8-bitową
    kartę ISA z 16 portami RS plus okablowanie do niej (złącze DIN na 80
    pinów plus przejściówka z niego na 16 DB25) już dawno oddałem koledze.
    Te terminale miały klawiaturę na kablu ze złączem RJ11 co też
    wskazywałoby na RS.

    Zdrówko

  • 35. Data: 2013-03-22 16:53:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 07:41:28 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

    > Po samym wyglądzie wnosisz, że klawiatura jest dobra?
    > Ja wolę pisać: "najlepsza klawiatura na jakiej pracowałem".
    > I zdecydowanie jest to M$7k. Po sklepach macałem droższe i nawet jak
    > któraś miała przyzwoitą konstrukcję (Logitech Wave; muszę mieć podparcie
    > pod przeguby dłoni), to klawisze z twardym skokiem, za głośne i w ogóle
    > do niczego (nie wiem co za geniusz w tym Logitechu wpadł na pomysł, żeby
    > po lewym shifcie dać "\").

    Trzeba było kupić z właściwym układem klawiszy, a nie czepiać się Logitecha.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout

    [ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
    [ wokół niego. (Faldheim) ]

  • 36. Data: 2013-03-23 14:23:12
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 22-03-2013 16:53, Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    >[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    >[ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]

    Ja do tv kupilem k260 mega klasyczna procz scietego entera.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 37. Data: 2013-03-23 15:07:05
    Od: deepblue <d...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 18:54, 2late pisze:
    > Zastanawiam sie jaka klawiature kupic. Tymczasowo do laptopa ale z
    > czasem bedzie do "blaszaka". USB, bezprzewodowa? Ma to byc uniwersalne,
    > zebym nie musial w przyszlosci kupowac drugiej, bo cos tam. Jak sie maja
    > klawiatury do startu komputera, jak wejsc do biosu jesli jest
    > bezprezwodowa, da sie, czy to startuje dopiero z Windows? A moze sa
    > uniwersalne, USB i bezprzewodowe w jednym.
    > Wybor za duzy zeby sie zdecydowac wiec moze ktos cos poradzi. :)
    >
    > Pozdrawiam

    Nie korzystam z bezprzewodowych więc polecić mogę tylko przewodową:
    Natec Medusa Slim 2. Bardzo cicha (x-scissors), niski skok klawiszy
    praktycznie jak w laptopie, z 3 kolorami podświetlenia (jest wersja
    bez), klawisze multimedialne. Z wad mały klawisz Backspace.
    Najlepsza jaką dotąd miałem z klawiatur do 200 zł a miałem ich trochę
    (Microsoft, Logitech)

    --
    deepblue